تزریقات در منزل

تزریقات در منزل : گاهی به دلیل خستگی ناشی از اوامر روزانه و انجام کارهای سنگین و یا مشغله‌های شدید فکری امکان دارد وضعیت جسمی‌تان ضعیف شود و توان خود را از دست دهید، از طرفی توانایی رفتن به مطب و یا نزدیک‌ترین درمانگاه را نداشته باشید در این گونه چاره چیست و چه میبایست کرد؟!

برترین کار در این موقعیت تماس با اورژانس یا موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شماست که سریعاً به محل مورد نظر اعزام می‌شوند و در گونه نیاز به هرگونه اقدام پزشکی عملیات موردنظر را در اسرع زمان و با عملکردی سریع به انجام می‌رسانند.

زمانی اتفاق می‌افتد که به علت تجویز دکتر، تزریقاتی برای ادامه‌ی درمان بصورت منظم در پروسه‌ی زمانی مشخص شده لازم می‌باشد ولی رفتن به بیمارستان امکان‌پذیر نیست. در چنین زمانی هم می‌توانید به یاری پرستاران کاربلد موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما تزریقات ضروری را انجام بدهید تا در روند درمان مشکلی قبل نیاید.

تزریقات در منزل و راحتی شما

تزریقات، عمل بسیار مهمی میباشد که بایستی به آن توجه کافی شود. اینکار دست آدم‌های باتجربه را می‌بوسد چراکه اگر هنگام تزریقات سهل انگاری شود و آن را به دست افراد بی‌درایت بسپارید، خطراتی زیان‌بار به دنبال خواهد داشت و امکان دارد جان مریض را به خطر بیندازد.

بنابراین انتظار می‌رود برای انجام چنین کاری که دقت و تجربه می‌طلبد حتما از افراد متخصص یاری بگیریم.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

نیازی نیست مریض برای تعویض ۱ پانسمان و یا تزریقات ساده به بیمارستان و یا مراکز درمانی برود. در حالیکه موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما با وجود نیروهای متخصص و کادر پزشکی مجرب قادر میباشد تا این‌گونه اقدامات سرپایی و دیگر اعمال پزشکی را جهت درمان مریض در منزل ارائه دهد.

از طرفی توصیه می‌شود که مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فقط در گونه ضرورت انجام بگیرد و برای انجام کارهای ساده‌ای چون کنترل فشار خون و قندخون و هم چنین انجام تزریقات، پانسمان و کارهایی از این دست، به یاری پرستاران و بهیاران موسسه‌ی همراه شما در خانه انجام شود. اینکار هم باعث می‌شود روحیه‌ی مریض هم حفظ شود و در مسیر رفت و آمد خانه تا بیمارستان خسته و آزرده‌خاطر نشود.

خدماتی که موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما در منزل انجام می‌دهند چیست؟

تزریقات سرم در منزل

کنترل فشار خون و قند خون
تزریقات آمپول از جمله آمپول‌های عضلانی و وریدی در منزل
تعویض و تجدید پانسمان محل جراحی، جای زخم و سوختگی
تعویض‌پانسمان زخم بستر
کشیدن بخیه در منزل
اکسیژن درمانی در منزل
نوار قلب در منزل
سونوگرافی در منزل
ویزیت دکتر در منزل

تزریقات در منزل

تزریقات چیست؟

تزریقات جزیی از مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی میباشد که برای تزریق واکسن، دارو، سرم، و دیگر داروهای تجویزی گونه می‌گیرد.

تزریق عملی میباشد که انتظار می‌رود به دست افراد آموزش‌دیده و وارد به اینکار گونه گیرد. معمولاً انجام تزریقات در منزل برای کسانی که دچار ناتوانی جسمانی هستند و امکان مراجعه به دکتر را ندارند.

مانند سالمندان، جانبازان عزیز و بیمارانی که از لحاظ روحی آسیب دیده‌اند انجام‌ می‌شود. شما می‌توانید جهت تزریقات و سایر اعمال پزشکی در گونه میسَّر نبودن مسیر مراکز درمانی با موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه‌ترین وقت تیم متخصص همراه شما نیاز‌های مراقبتی مریض شما را در منزل با دقت کافی و نهایت کیفیت عمل ارائه بدهند.

انواع تزریقات انجام شده بوسیله پرستار در منزل

۱-تزریق سرم

یک تیوپ پلاستیکی کوچک که دکتر یا پرستار با استفاده از آن به همراه یک سوزن، دارو را به داخل رگ‌های مریض تزریق می‌کند.

۲-تزریقات داخل وریدی (IV) در منزل

تزریق بوسیله یک دکتر یا پرستار، به طور مستقیم به داخل رگ‌ها گونه می‌گیرد. معمولاً انجام این تزریق حدود یک دقیقه وقت می‌برد.

۳-تزریق عضلانی (IM) در منزل

تزریق دارو بوسیله دکتر یا پرستار به داخل عضله انجام می‌شود. این نوع تزریق منجر به جذب سریع‌تر دارو می‌گردد.

۴-کانولا

از کانولا برای معالجه‌های طولانی‌تر که ضروری می‌باشد در آن تزریق‌های بسیاری بوسیله دکتر یا پرستار از راه رگ انجام شود، استفاده می‌شود.

تزریقات در منرل

تزریقات در منرل-کانولا

۵-تزریق زیرجلدی

تزریقی آسان برای وارد نمودن دارو به لایه‌ی چربی بین پوست و ماهیچه می‌باشد.

۶-تزریقات مربوط  به دیابت

گاهی اوقات برای کنترل قند خون، تزریقات در منزل بوسیله پرستار یا دکتر و حتی افراد غیرمتخصص می‌تواند انجام شود.

۷-تزریق آهن

پرستار این نوع از تزریقات در منزل را بمنظور جبران کم‌خونی و فقر آهن انجام می‌دهد. تزریق آهن بصورت داخل وریدی (IV) انجام می‌شود.

۸-تزریق آنتی‌بیوتیک

تزریقات آنتی‌بیوتیک در منزل، معمولاً به مدت یک هفته طول می‌کشد و امکان دارد بصورت داخل وریدی (IV) یا از راه سرم گونه گیرد.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

محل تزریق آمپول

الف-ناحیه پشت سرینی (دورسوگلوتئال) برروی ماهیچه‌های ضخیم باسن:

محل تزریق در این ماهیچه معمولاً قسمت فوقانی خارجی یا ربع فوقانی خارجی باسن در حدود ۵-۸ سانتی متر پایین تر از کرست ایلیاک خواهد بود که به دو روش مشخص می‌گردد.

یک لب باسن را با خطوط فرضی به چهار قسمت تقسیم نمایید در این هنگام شما با لمس کرست ایلیاک از انتخاب محل درست تزریق که به اندازه کافی بالا می‌باشد مطمئن شده‌اید.

انتخاب محل تزریق بدون لمس کرست ایلیاک روش مطمنی نخواهد بود.

این عضله در کودکان کم تر از ۲ سال به دلیل عدم تحرک کافی جا مناسبی جهت تزریق نمی‌باشد و احتمال آسیب به اعصاب سیاتیک این نواحی وجود دارد.

ب- ناحیه ونتروگلوتئال بر روی ماهیچه سرینی متوسط:

برای تعیین محل تزریق برروی این ماهیچه در مریض می‌باید کف دست خود را بر روی تروکانتر بزرگ قراردهید به طوری که انگشتان وی متوجه سر مریض باشد.

معمولاً دست راست برای ران چپ بکار رفته و از دست چپ برای ران راست استفاده می‌شود.

انگشت سبابه بر روی بر جستگی فوقانی قدامی استخوان نشیمنگاهی قرار گرفته و انگشت میانی دست به طرف عقب کشیده شود به طوری که لبه کرست ایلیوم را لمس نمایید بعدا با انگشت خود به باسن آن فشار می‌آورد.

محل تزریق در این حالت مرکز مثلثی خواهد بود که با انگشت سبابه؛ میانی و لبه کرست ایلیاک تشکیل شده‌است. این محل برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده می‌باشد.

بیمارمی‌تواند در وضعیت به پشت خوابیده قرارگیرد در این حالت بهتر است زانوها و لگن خم شده باشد تا ماهیچه مربوطه شل شود حجم قابل تزریق ۱ – ۵ میلی لیتر می‌باشد.

تزریقات در منزل

ج- ماهیچه پهن داخلی (وستوس لترالیس):

ثلث این ماهیچه محل مناسبی برای تزریق خواهد بود که با تقسیم فاصله بین تروکانتر بزرگ و برجستگی خارجی زانو به سه قسمت و انتخاب ثلث میانی آن به دست می‌آید.

این محل برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده می‌باشد بیمار می‌تواند در وضعیت خوابیده به پشت یا نشسته قرار گیرد.

د- ماهیچه دالی:

سطح خارجی این ماهیچه اغلب برای تزریق واکسن استفاده می‌شود.

در چه شرایطی به تزریقات نیاز پیدا می‌کنیم؟

چندین وضعیت پزشکی وجود دارد که نیاز به تجویز داروهای تزریقی دارد؛ از جمله دیابت، بیماری‌ کبد، بیماری‌های قلبی– عروقی، سکته‌ی مغزی، بیماری‌های کلیوی، مشکلات تنفسی و ایدز.

استفاده از متخصصانی که خدمات تزریقات در منزل را ارائه می‌دهند، به شما یاری می‌کند تا برای تزریق واکسن، داروهای پیشگیری از بارداری، ویتامین‌ها و… مشکلی نداشته باشید.

برای تزریقات راحت در منزل‌تان آماده‌اید؟

بعد از یک عمل جراحی سنگین، آسیب بزرگ یا بستری در بیمارستان، خانه برترین جا برای گذراندن دوران نقاهت می‌باشد.

شما می‌توانید برای انجام تزریقات مورد نیاز، مجدداً و بارها به بیمارستان یا درمانگاه مراجعه نمایید،

یا راه ساده‌تر را انتخاب کرده و از راه انجام تزریقات در منزل بوسیله پرستاران و بهیاران تحصیل‌کرده، دارای مجوز  و واجد شرایط، آسودگی و آرامش دوران نقاهت را تجربه نمایید.

مزایای تزریقات در منزل چیست؟

انجام خدمات تزریقات در منزل بوسیله پرستاران باتجربه و ماهر، مزایای بسیاری دارد. در ادامه بعضی از مزایای تزریقات در منزل را مشاهده می‌کنید.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

یکی از بارزترین مزایای تزریقات در منزل، صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌باشد.

طی مسیر تا رسیدن به درمانگاه برای انجام تزریق، نیازمند صرف زمان و انرژی می‌باشد،

چرا که شما می‌بایست کار خود را تعطیل کرده و با توجه به دشواری ترافیک و هزینه‌ رفت و آمد، خود را به یک مرکز بهداشتی– درمانی برسانید.

در حالی که با انجام تزریقات در خانه، به سادگی می‌توانید از این هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر پیشگیری نمایید.

از طرف دیگر، در دنیای امروز که همه چیز در دسترس شما قرار دارد، برای خدمات بهداشتی هم ضرورت دارد، فاصله‌ خود را با مراکز پزشکی به حداقل برسانید.

تجربه‌ای آسان و بدون دردسر

جستجوی محل مناسبی برای تزریق، درباره سالمندان و یا افراد آسیب‌دیده، کار زیاد آزاردهنده‌ای می‌باشد.

گاهی شرایط جسمانی افراد، برای انجام تزریقات انتقال آن‌ها به مراکز بهداشتی را دشوار می‌کند.

در چنین شرایطی استفاده از خدمات تزریقات در منزل انتخابی هوشمندانه خواهد بود. انجام تزریقات در منزل برای کودکان یا افرادی که فوبیای تزریق دارند هم زیاد کارگشا و مفید می‌باشد.

مدیریت تزریق درست برای کودکان

یکی از گروه‌هایی که به تزریق مداوم نیاز دارند، نوزادان و خردسالان هستند که برای محافظت در برابر بیماری‌ها مجبور به تزریق منظم واکسن هستند.

تزریق به کودکان به دلیل ترس و درد ناشی از آن، همواره یکی از چالش‌های والدین بوده می‌باشد.

در چنین مواردی، استفاده از خدمات تزریقات در منزل، هم برای کودکان و هم برای والدین زیاد مفید می‌باشد.

پرستار یا بهیار که توانایی بالایی در مدیریت بچه‌ها دارد و زیاد باتجربه می‌باشد، می‌تواند تزریق را تا حد امکان بدون دردسر انجام دهد.

ابتلا به بیماری، از سر گذراندن یک عمل جراحی، کهولت سن و نیاز به مراقبت‌های بهداشتی مداوم، امکان دارد ما را وادار به استفاده از داروهای تزریقی بکند.

تزریقات در منزل

رفت و آمد به مراکز درمانی

رنج ناشی از قرار گرفتن در چنین شرایطی، خود به تنهایی آزاردهنده می‌باشد، رفت و آمد به مراکز درمانی و استرس ناشی از قرار گرفتن در چنین محیط‌هایی هم می‌تواند تحمل بیماری را برای افراد سخت‌تر بکند.

از طرف دیگر، محیط‌های درمانی معمولاً به دلیل حضور افراد مختلف با بیماری‌های متعدد، زیاد آلوده می‌باشد.

اگر شما با یک سرماخوردگی ساده به چنین محیط‌هایی بروید، امکان دارد به یک بیماری دیگر، به عنوان مثال یک بیماری ویروسی دیگر هم مبتلا بشوید.

به همین دلیل استفاده از خدمات تزریقات در منزل می‌تواند آسایش و آرامش شما را تضمین بکند. البته ضروری می‌باشد برای اینکار، از پرستاران تائید شده و باتجربه استفاده نمایید.

چه نکته هایی میبایست در خدمت تزریقات در خانه بوسیله پرستار رعایت شود

پرستار در هنگام انجام خدمت تزریقات در خانه میبایست به نکته ها زیادی توجه بکند که در ذیل، به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پرستار می‌بایست پایان وسایل ضروری بمنظور تزریق در منزل را همراه خود داشته باشد و در مواقع مورد نیاز از آن‌ها استفاده نماید. لوازمی همچون سرنگ، سر سوزن، پانسمان، آنژیوکت و ..

برای انجام برخی از تزریقات، وجود نسخه و دستور دکتر لازم میباشد. به همین دلیل پرستار میبایست به این موضوع توجه بکند.
رعایت موارد بهداشتی در هنگام تزریقات نظیر ضدعفونی دست و وسایل از جمله مواردی میباشد که پرستار میبایست آن‌ها را رعایت نماید.
در صورتی که مریض به تزریق‌های مختلفی نیاز داشته باشد، بهتر میباشد که ناحیه‌های تزریق تغییر بکند تا مریض متحمل درد و فشار زیادی نشود.
در مورد برخی از داروهای تزریقی، ضروری میباشد که پرستار در مورد سابقه‌ی حساسیت مریض به این تزریق اطلاعات ضروری را کسب بکند یا در صورت نیاز، تست حساسیت را انجام دهد.
در نهایت بهتر میباشد که بمنظور رعایت حریم شخصی مریض، عمل تزریقات در منزل در اتاق جداگانه‌ای برای او انجام گردد.

تزریق غلط چه عوارض و خطراتی را در پیش دارد؟

اگر تزریقات بوسیله فردی بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، امکان دارد منتج به عوارض و خطرات زیادی گردد. در ذیل به تعدادی از این خطرات و عوارض اشاره خواهیم کرد:

عوارض خفیفی نظیر تورم، درد و کبودی محل تزریق
آسیب‌رسانی به رگ، عضلات و ..
خونریزی
عفونت
به همین دلیل توصیه‌ی ما به شما این میباشد که برای انجام تزریقات، از افراد متخصص و دوره‌دیده استفاده کنید. سعی ما در هوم کا این میباشد که با یاری پرستاران متخصص و دوره‌دیده، انجام تزریقات در منزل را برای شما آسان‌تر کرده و تجربه‌ی خوبی در این زمینه به شما هدیه بدهیم.

تزریقات در منزل

تزریقات بدون درد

تزریق عضلانی بدون درد یکی از مهم ترین دغدغه های بیماران و پرستاران بوده و تاکنون راهکارهای متنوعی برای کاهش یا حذف کامل درد از این پروسه درمانی نظر شده میباشد.

تزریقات عضلانی یکی از روشهای تجویز و دریافت دارو در بیماران سرپائی و بستری در بخش های بیمارستان بوده و پرستاران به واسطه خصوصیت حرفه ای خود، مسئول انجام تزریقات عضلانی بیماران هستند. از طرفی وارد شدن سوزن به بدن هرچند که لازم باشد و پایان جوانب کار درنظر گرفته شود، تجربه ای ناخوشایند در بیماران درست کردن کرده و این تجربه ناخوشایند منجر به عوارض و اقدامات دیگری از طرف مریض میشود که امکان دارد به نفع مریض  و درمان بیماری وی نباشد.

آمار بالای تزریقات عضلانی در جهان بخصوص در بیماران سرپائی و پاراکلینیکی،  لزوم بررسی و اجرای روش های تزریق عضلانی بدون درد را ثابت میکند. لذا تلاش داریم تا شما پرستاران عزیز را با تکنیک انجام تزریقات عضلانی بدون درد آشنا نمائیم.

مراحل انجام تزریق عضلانی بدون درد

۱) شستشوی متناسب دست

دست های خود را از آلودگی ها پاک نمایید تا هنگام تزریق عضلانی، آلودگی وارد بدن مریض نشود. به این منظور دست را با آب گرم  و محلول شستشوی متناسب شسته تا ضمن اطمینان از پاکی آنان، دستتان در تماس با مریض سرد نباشد تا ایجاد تحریک و انقباض نکند. بعدا دست ها را کاملاً خشک نمایید.

تزریقات در منزل

۲) دارو (آمپول) را مطابق دستورالعمل کنترل نمایید

اوردر کتبی دکتر معالج را با مشاهده پرونده مریض یا نسخه دکتر کنترل نمایید.

هنگام برداشتن دارو از قفسه دارویی، تاریخ انقضاء و راه مصرف نوشته شده روی آمپول یا ویال را بررسی، و هنگام آماده نمودن آن ،مجدداً دارو را کنترل نمایید.

اطمینان حاصل نمایید که مریض شما دقیقاً همان بیماری میباشد که دارو برایش تجویز شده میباشد.

هنگام تزریق دارو به مریض مجدداً دارو را کنترل نمایید.

۳) انتخاب حلال متناسب

برخی از داروها از پیش از تزریق نیاز به حل شدن با حلال متناسب دارند. در حالا حاضر در اکثر مراکز درمانی و بیمارستان های کشور، از آب مقطر به عنوان حلال ویال های پودری استفاده میگردد. تزریق آب مقطر، خود باعث درد میشود. پس توصیه میشود بجای آن از سرم نرمال سالین استفاده نمایید.

۴) حل نمودن متناسب دارو

دارو (ویال های پودری) را با آسپیره و پوش نمودن داخل ویال حل نمایید تا کف و حباب درست کردن نکند و تلاش نمایید هواگیری سرنگ را هم داخل ویال انجام بدهید تا از هدر رفتن و پاشیده شده دارو به اطراف پیشگیری شود. اجازه بدهید تا مقدار کمی هوا (سه دهم تا پنج دهم سی سی) در انتهای سرنگ باقی بماند.

۵) تعویض سر سوزن

بعد از کشیدن دارو به داخل سرنگ و پیش از تزریق، سرسوزن را تعویض کنید. زیرا سر سوزن قبلی بعلت تماس با لبه ها کُند شده و جدار بیرونی آن به دارو آغشته میباشد. در غیر اینصورت درد بیشتری را به مریض تحمیل خواهید نمود.

تزریقات در منزل

۶) توضیح متناسب به مریض

همچون هر اقدام و مراقبت پرستاری دیگر، پیش از آغاز تزریق در مورد دارو، روش تجویز و تکنیک موردنظر به مریض توضیح بدهید و تلاش نمایید با اطمینان خاطر دادن به مریض همکاری وی را در اجرای این تکنیک جلب کنید.

تزریقات در منزل همراه شما

ما تمامی خدمات پزشکی را (تزریقات در منزل) در منزل شما با برترین کیفیت و قیمت ارائه داده .

تزریقات یکی از روش‌های معمول در تجویز داروها و انجام نمونه گیری‌ها می‌باشد، که در گونه رعایت نکردن استاندارد‌های مراقبتی و ایمنی، خطرات و مشکلاتی را برای هر دو طرف پرستار و مریض رقم خواهد زد.

براساس آمارهای جهانی سالیانه ۱۶ بیلیون تزریق در کشورهای در حالا توسعه انجام می‌شود که نیمی از آنان غیر ایمن و بدون رعایت استانداردهای ایمنی گونه میگیرد.

خطرات تزریقات غیر ایمن زیاد جدی می‌باشد و استفاده نمودن از سوزن و سرنگ‌های غیر ایمن می‌تواند باعث شود تا بیماری‌های عفونی، هپاتیت c و B HIV در اثر همین بی دقتی‌ها به دیگران انتقال یابد.

تزریق آمپول در منزل

موسسه خدمات پرستاری همراه شما آمادگی دارد تا انواع خدمات تزریقات در منزل را بوسیله پرستار باتجربه در محل زندگی شما ارائه نماید.

نکته ها ضروری برای انجام تزریقات

قبل از مراجعه‌ی پرستار جهت تزریقات لطفا سرنگ و داروهای ضروری جهت تزریقات را آماده کنید و مریض هم در وضعیت متناسب قرار گیرد تا کار تزریق آمپول انجام گردد.

برای مشاوره و درخواست اعزام پرستار در منزل ، جهت تزریقات در منزل، با ما در سایت خدمات پرستاری در منزل همراه شما، تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف (PDF) این مطلب (تزریقات در منزل) روی این لینک کلیک کنید.

—————————————————————————————————–

مطالب مرتبط :