پرستاری در منزل

آشنایی با خدمات پرستاری در منزل : آشنایی با خدمات پرستاری در منزل : اعزام نیروی متخصص پرستاری برای سالمندان بصورت روزانه، و شبانه روزی . پرستار اعزامی می‌تواند تحت پیشنهاد و آموزش فیزیوتراپ و درمانگر در سرعت توانبخشی سالمند شما تاثیر گذار باشد. پرستاری از کودک – پرستاری از مریض – پرستار کودک

پرستاری در منزل

اگر شما هم همچون بسیاری از خانواده ها، کودک یا سالمندی در خانه دارید و احساس می‌کنید آنطور که شایسته آنان میباشد نمی‌توانید از آنان نگهداری و مراقبت نمایید، مطمئنا یکی از برترین گزینه ها تماس با مراکز خدمات پرستاری و نگهداری کودک و سالمند میباشد و درخواست پرستار نمایید.

اکثر مراکز خدمات پرستاری کودک، سالمند و مریض دارای مجوز هستند و بایستی با شما قرارداد ببندند تا شما با اطمینان خاطر بدهد که بتوانید منزل خود را به پرستار کودک یا کودک دوست بسپارید و به محل کار خود بروید یا به کارهای روزمره خود بپردازید. با این حالا میبایست در انتخاب موسسه خدمات پرستاری دقت نمایید چراکه برخی موسسات از اعتبار ضروری برخوردار نیستند و امکان دارد شما را به دردسر بیندازند.

خدمات پزشکی در منزل

ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا از دغدغه های اصلی نظام سلامت می باشد. از این رو نظام های سلامت کشورها با توجه به مشکلات مختلف بدنبال فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی در تدارکات مالی و ارتقاء کیفیت خدمات هستند. بطوری که کشورهای توسعه یافته جهت درمان بیماری های مختلف ازجمله حاد و مزمن که دوران نقاهت طولانی را دارند اغلب به استفاده از پرستار و مراقب در منزل روی می آورند.

مراکزخدمات پرستاری در منزل

مراکز خدمات پرستاری در منزل در گذشته گسترده نبوده، ولی توسعه شهرها و شهرنشینی و مشکلات ناشی از آن همچون شاغل بودن زن و مرد بیرون از منزل، گسترش طلاق و جدایی زن و مرد از همدیگر و سایر موارد موجب شده که پدر و مادر یا هر کدام از آنان به تنهایی ساعات زیادی از روز را بیرون از منزل سپری می کند و از انجام وظایف خانه همچون نگهداری کودک، نگهداری سالمند یا مریض عقب بماند و در نتیجه ضرورت وجود پرستار در منزل احساس شود.

 

خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل شامل هرگونه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای میباشد که به نفر اجازه می‌دهد با خیال راحت در خانه خود زندگی بکند. خدمات مراقبت در منزل می‌تواند به نفر سالمند یاری بکند که به طور مستقل به زندگی خود ادامه دهد.

مراقبت مورد نیاز شما در مکانی ارائه می‌شود که یار دارید. مراقبت در منزل می‌تواند کلید دستیابی به بالاترین کیفیت زندگی ممکن باشد و ایمنی، امنیت و زیاد شدن استقلال را برای شما فراهم بکند.

همچنین مدیریت ۱ وضعیت مداوم پزشکی را سهولت داده و به جلوگیری از بستری شدن غیر لازم یاری می‌کند. علاوه بر آن، این امر می‌تواند بعد از بیماری، آسیب دیدگی یا بستری شدن در بیمارستان، به بهبودی بیمار هم یاری بکند. همه این خدمات از راه ارائه مراقبت‌هایی با آسایش و راحتی در خانه انجام می‌شود.

خدمات پرستاری در منزل شامل چه مواردی می‌شود؟

به این نکته توجه داشته باشید که دوره بعد از عمل، مرحله مهمی از روند بهبود پس از مرخص شدن از بیمارستان بعد از انجام ۱ عمل جراحی میباشد.

 

خدمات پزشکی در منزل

 

پرستاری از بیمار در منزل

مراقبت از مریض عزیزتان در منزل دشوار میباشد. به خصوص وقتی که کار می‌کنید، دور از خانه والدینتان زندگی می‌کنید و یا فرزندانی دارید که نیاز به مراقبت و توجه دارند. با وجود کاهش عملکردهای بدنی، شناختی یا وضعیتی که والدین شما به تنهایی زندگی می‌کند، امکان دارد شما را وادار به مراقبت از شبانه روزی بکند.

نگران نباشید، انتقال والدین به خانه سالمندان تنها گزینه شما نیست. مراقبت ۲۴ ساعته راه حلی میباشد که به شما اطمینان می‌دهد ۱ مراقب برای رفع نیازهای سالمند و همراهی او در شب و روز در خانه یاری خواهد نمود.

حمایت و همراهی برای بهبود روحیه سالمندان و جلوگیری از تنهایی و انزوا که می‌تواند به افسردگی منجر شود زیاد یاری کننده میباشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ۳ فرد سالمند که ۱ شخص آنان که فاقد همراهی و توجه هستند احساس انزوا می‌کنند.

سایر خدمات مراقبت از سالمندان که ارائه می‌شود شامل موارد ذیل است:

پرستاری از کودک

پرستاری از کودک بوسیله نیروی‌های آموزش دیده هوم ویزیت انجام می‌شود. این نیروها بامحبت، صبور هستند.

پرستاری مریض

پرستاری از مریض یا بهیار با مراقبت کامل و ارائه گزارش دقیق جهت بهبودی مریض یاری خواهد نمود.خدمت پرستاری در منزل در مریض باعث زیاد شدن امنیت و آرامش خواهد بود.

با توجه به این که در مراحل مختلف زندگی نیازهای جسمی و عاطفی متفاوت می‌باشد و پس از زیاد شدن سن همه‌ی ما با بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنیم، امکان دارد افراد به مراقبت‌های خاصی برای حفظ سلامتی نیاز داشته باشند.

اگر مریض یا سالمند یا کودک و خانواده‌اش به هر دلیلی قادر به مراقبت از او نیستند، هوم ویزیت با کادر متخصص خود مسئولیت مراقبت از آنان در منزلشان را به عهده می‌گیرد.

پرستاری در منزل می‌تواند شامل سه دسته‌ی ذیل شود :

  • پرستاری از مریض
  • پرستاری از سالمند
  • پرستاری از کودک

خدمات پرستاری در منزل شامل دامنه‌ی وسیعی از خدمات پرستاری و نگهداری از بیماران و سالمندان و کودکان است. این خدمات می‌تواند توسط پرسنل با تجربه و با مهارت بالا به انجام برسد.

دریافت خدمات پرستاری در منزل علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی هزینه‌ای کمتر از دریافت همین خدمات در مراکز بیمارستانی یا مراقبتی را دارد، اگر توسط پرسنل باتجربه به انجام برسد، سطح و کیفیتی بالاتر را هم می‌تواند داشته باشد. به ویژه اینکه فرد مراقبت‌پذیر، در محیط امن و دارای آرامش خانه این خدمات را دریافت می‌کند و نه در محیط پراسترس و ناخوشآیند بیمارستان.

آشنایی با خدمات پرستاری در منزل - پرستار کودک در منزل

مهارت‌های مورد نیاز پرستار در منزل

  • مراقبت از زخم‌های جراحی
  • سلامت روان
  • تزریق داخل وریدی
  • طب اطفال
  • درمان‌های توانبخشی
  • بهداشت عمومی

ادغام این مهارت‌ها و هم انجام خدمات مبتنی بر کار، بخشی از پرستاری در منزل می‌باشد.

اعتماد به پرستار در منزل

مفهوم اعتماد در مراقبت‌های بهداشتی مهم می‌باشد. زیرا سلامت و مراقبت‌های بهداشتی به طور کلی شامل یک عنصر بی اعتمادی و خطر برای مریض آسیب پذیر می‌باشد که متکی به صلاحیت و اهداف حرفه‌ای پرستار یا بهیار می‌باشد.

دیکشنری انگلیسی آکسفورد کلمه‌ی «اعتماد» را بصورت «اعتقاد راسخ به اعتبار، حقیقت یا توانایی فرد یا چیزی» تعریف می‌کند. سطح بالایی از اعتماد به پرستار منزل با بسیاری از مزایا همراه می‌باشد.

مزایای استفاده از خدمات پرستار در منزل

درک از مراقبت‌های بهتر، پذیرش بیش درمان توصیه شده و پایبندی به این درمان، اضطراب پایین در ارتباط با هر گونه درمان.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده اعتماد به پرستار منزل دسترسی به خدمات بهداشتی را تسهیل می‌کند.

بیماران چنانچه به پرستار یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود اعتماد کنند، بیش احتمال دارد که اطلاعات خود را باز کرده و افشا کنند که منجر به درست کردن تصمیم گیری مشترک و زیاد شدن تعامل می‌شود.

مدارک و مجوزهای ضروری

اگر شما از شرکت یا مؤسسه‌ی دارای مجوز ارائه‌ی خدمات پرستاری در منزل، پرستار مورد پیشنهاد خود را برگزینید، پرستاران آنان دوره‌های ضروری برای امور مربوطه را گذرانده و عموماً دارای سابقه کار می‌باشند.

این نیروها مدارک و مجوزهای ضروری برای احراز هویت و مسئولیت مربوطه را در اختیار شرکت قرار داده و آن شرکت به طور پیوسته با پرستاران و خانواده‌های خدمت گیرنده در تعامل بوده و کیفت کار را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بنابراین با خیال راحت می‌توانید مریض یا سالمند خود را به این پرستاران سپرده و به آنان اعتماد نمایید.(پرستاری از مریض)

تفاوت پرستار و بهیار چیست؟

تفاوت اصلی این می‌باشد که در حالی که یک پرستار یک پرستار می‌باشد، ولی یک بهیار یک دستیار دکتر می‌باشد.

همچنین دوره‌های بهیاری بر روی خدمات اورژانسی و سیّار تمرکز می‌کنند، در حالی که دوره‌های پرستاری بر مراقبت‌های بیمارستانی و بالینی تمرکز می‌کنند.

بهیار به عنوان یکی از شاخه‌های خدمات پزشکی می‌باشد که تلفیقی از دانش پرستاری و مهارتهای اخلاقی و عاطفی می‌باشد و وظایف بهیار در قالب شرح وظایف خاص خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت از افراد مریض، مصدومان، معلولان و کسانی که دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند، در منازل شخصی، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره می‌باشد.

پرستاری کودک و نوزاد

فرزندان عزیزترین اعضای هر خانواده هستند و مراقبت از آنها بالاترین اولویت والدین می‌باشد. ولی در مواردی به دلیل اشتغال یا تحصیل والدین، امکان مراقبت پایان زمان از کودکان وجود ندارد.

بسیاری از خانواده‌ها در چنین مواردی از پدربزرگ و مادربزرگ ها، مهد کودک‌ها یا خدمات پرستاری کودک و نوزاد یاری می گیرند تا از سلامت و آسایش فرزند خود اطمینان یابند و در عین حالا از فعالیتهای کاری و اجتماعی خود غافل نمانند.

آشنایی با خدمات پرستاری در منزل - پرستاری از کودک - پرستاری از مریض

مزایای استخدام پرستار کودک و نوزاد

بسیاری از زوج هایی که در شهرستان یا دور از خانواده زندگی می کنند، امکان سپردن فرزند به پدربزرگ یا مادربزرگش را ندارند.

همچنین مهد کودک‌ها تنها در ساعات محدود و مشخصی از کودکان نگهداری می کنند و در گونه بیماری کودک هم از نگهداری او سر باز میزنند.

با این وجود بسیاری از خانواده‌های ترجیح می‌دهند تا از خدمات پرستاری در منزل استفاده نمایند.

پرستاری کودک و نوزاد در منزل، محدود به وقت معینی نیست و بنا به درخواست والدین کودک، بصورت شبانه روزی یا پاره زمان امکان پذیر می‌باشد.

بنابراین والدین پر مشغله یا کسانی که به هر دلیلی شرایط مراقبت دائمی از کودک یا حتی نوزاد شیرخوار خود را ندارند، می توانند در منزل خود، بصورت شبانه روزی و در پایان ایام هفته از یک پرستار کارآزموده یاری بگیرند و نگران فرزند خود نباشند.

پرستاری از کودک در آشنایی با خدمات پرستاری در منزل

پرستاری از کودک شغلی حساس می‌باشد. زیرا پرستار با روحی لطیف و دنیایی کودکانه سر و کار دارد. پرستار می‌بایست فردی با حوصله باشد تا در برابر اشتباهات و شیطنت‌های کودک خشمگین نشود. پرستار کودک می‌بایست به بازی با بچه‌ها و آموزش مطلب‌ها ساده به آنها علاقه‌مند باشد.(پرستاری از مریض)

توجه نمایید که بیرون بردن کودک از خانه، حتی برای بازی در پارک منوط به اطلاع و اجازه والدین کودک می‌باشد و حتی اگر کودک اصرار بکند، پرستار حق ندارد او را از منزل بیرون ببرید. (مگر در گونه بروز مشکلات پزشکی و موارد خطرناک)

پرستار نوزاد در منزل

پرستاری از نوزاد با پرستاری از کودک متفاوت می‌باشد و به تجربه و تخصص ویژه ای نیاز دارد. زیرا کودک و نوزاد نیازهای متفاوتی دارند. پرستار نوزاد می‌بایست به بهداشت او و تعویض مرتب پوشک توجه بکند تا نوزاد دچار بیماری نشود.

صحبت کردن با نوزاد برای یاری به زبان باز نمودن او زیاد مهم می‌باشد. پرستار می‌بایست در خواباندن نوزاد و تحمل گریه او صبور باشد و در گونه مشاهده رفتارهای غیرعادی همچون گریه‌های بی دلیل، تب نمودن و… به والدین کودک هشدار دهد.

همچنین پرستار می‌بایست همواره هوشیار باشد تا نوزاد از حوادثی همچون بلعیدن اشیا ریز، پریدن شیر در گلو و… در امان باشد.

وظایف پرستار کودک و نوزاد

هر پرستار کودک به طور کلی یک وظیفه واضح و مشخص دارد و این وظیفه مراقبت از فرزند یا فرزندان یک خانواده می‌باشد.

بدین منظور پرستار وظیفه غذا دادن به کودک (غذای پخته شده بوسیله خانواده کودک)، مراقبت از او در برابر خطرات احتمالی، بازی نمودن با کودک، تعویض پوشک و خواباندن نوزاد و… می‌باشد.

برخی از پرستاران اعداد، الفبا، نقاشی و… را هم حین بازی به کودکان آموزش می بدهند.

مسئولیت پرستار کودک در منزل

ولی وظایف پرستار کودک و نوزاد بسته به شرایط هر خانواده متغیر می‌باشد و امکان دارد ورای مسئولیت‌های یاد شده باشد.(پرستاری از مریض)

در برخی موارد، پرستار با خانواده کودک توافق می‌کند تا اموری نظیر آشپزی یا تمیز نمودن منزل را هم انجام دهد که این موارد خارج از مسئولیت‌های رایج پرستار می‌باشد.

حتی در برخی موارد که کودک دچار بیماری خاصی می‌باشد، به پرستارهای متخصص با مدارک پزشکی نیاز خواهد بود.

زیرا این کودکان به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی هم احتیاج دارند که یک پرستار معمولی از عهده آن بر نخواهد آمد.

آشنایی با خدمات پرستاری در منزل

نکته‌ها مهم در انتخاب یک پرستار خوب

انتخاب پرستار متناسب برای کودکان و نوزادان امری مهم و چالش برانگیز می‌باشد.

زیرا والدین به دنبال فردی با اخلاق و دلسوز هستند تا کودک خود را ساعت‌ها به او بسپارند و اغلب آنها در یافتن فرد مورد اعتماد دچار مشکل و تردید می‌شوند، که این مساله امری طبیعی می‌باشد.

انتخاب آسان‌تر پرستار کودک در منزل

  • ترجیحا مدتی (مثلا یک هفته) در وقت حضور پرستار، در منزل بمانید تا رفتارش با فرزندتان را ارزیابی نمایید.
  • اگر از سپردن فرزند خود به پرستار تردید دارید، می‌توانید در منزل دوربین آنلاین نصب نمایید و هر وقت که خواستید از محل کارتان ناظر مراقبت‌های پرستار از فرزند خود باشید.
  • حتما ضمانت‌های ضروری همچون سفته، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت و… را از او دریافت نمایید.
  • چنانچه فرزندتان دارای بیماری خاصی مثل سرع، آسم و… می‌باشد یا می‌بایست در ساعت خاصی دارو مصرف کند، حتما پرستار را در جریان قرار بدهید.
  • شماره‌های تماس لازم را روی یخچال بچسبانید تا در دسترس پرستار باشد.
  • اگر فرزندتان قادر به صحبت کردن می‌باشد، حتما پیشنهاد او را در مورد پرستار جویا بشوید و از او بخواهید فعالیت هایی که در طول روز با پرستارش انجام داده می‌باشد را برایتان تعریف بکند.

آشنایی با خدمات پرستاری در منزل

دوران سالمندی اگر با مراقبت نمودن و رعایت نکته‌ها سلامتی و درمانی باشد یکی از مراحل شیرین زندگی می‌باشد.

امکان دارد شما وقت زیادی برای نگهداری از سالمند خود داشته باشید ولی امکان دارد در زمانی مشکلی ناگهانی رخ بدهد و نتوانید در کنار پدر و مادر سالمند خود باشید.

خدمات پرستاری به سالمندان

  1. همراهی نمودن سالمند و آسان نمودن کارهای روزمره
  2. یاری به سالمند برای حمام نمودن
  3. کنترل نمودن داروهای سالمند و انجام تزریقات
  4. نظارت نمودن بر قند خون و فشار خون

قیمت پرستاری در منزل

تعیین دستمزد دقیق پرستار کودک و نوزاد امری می‌باشد که به عوامل متفاوتی بستگی دارد. بنابراین بهترین راه اطلاع از دستمزدها، تماس گرفتن با مراکز معتبر خدمات پرستاری می‌باشد.

پرستار سالمند در منزل ارزیابی پوست

چروک پوست در اثر از بین رفتن قابلیت ارتجاعی و ورم سلول­های پوست اتفاق می­افتد. با زیاد شدن سن، پوست نازکتر شده و بیش مستعد کبودی و پارگی می‌باشد. می‌بایست آسیب­ها و خال­های پوستی را بررسی بکند.

پرستار سالمند هنگام معاینه خال­ها به شکل آن­ها دقت می­کند. در منزل می‌بایست از سالمند بپرسد هیچ کدام از خال­ها بزرگتر شده­اند یا تغییر رنگ داده­اند یا نه.

می‌بایست در خاطر داشته باشد که نور خورشید به میزان فراوان باعث تسریع تغییرات ناشی از زیاد شدن سن می­شود و امکان دارد منجر به سرطان پوست گردد.

عوامل موثر در دستمزد پرستار در منزل

  • ساعاتی که پرستار موظف به مراقبت از فرزندتان می‌باشد.
  • وظایفی که پرستار در کنار مراقبت از فرزندتان بر عهده دارد.
  • تعداد کودکان یا نوزادانی که پرستار از آنها مراقبت خواهد نمود.
  • میزان تحصیلات پرستار
  • سوابق کاری پرستار
  • محل زندگی شما

 

 

مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه های :

خدمات پرستاری در منزل ،  خدمات پرستاری در بیمارستان ، خدمات پزشکی در منزل ، خدمات پرستاری از سالمند در منزل ، خدمات پرستاری از بیمار در منزل ، خدمات تزریقات در منزل ، خدمات فیزیوتراپی در منزل ، خدمات نگهداری و پرستاری از کودک در منزل ، خدمات همراه در بیمارستان ، خدمات پانسمان در منزل ، خدمات پرستار icu در منزل ، ویزیت پزشک در منزل ، خدمات درمانی در منزل ، خدمات کاردرمانی در منزل ، خدمات سرم درمانی در منزل ، خدمات رادیولوژی در منزل و … آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

————————————————

مطالب مرتبط:

خدمات پرستاری در منزل و بیمارستان – خدمات پزشکی در منزل مرکز خدمات پرستاری همراه شما

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *