پانسمان در منزل

پانسمان در منزل

خدمات پانسمان در منزل : گاهی بر اثر حادثه‌ای جراحاتی به ما وارد می‌شود و یا اینکه بعد از عمل نیاز است تا پانسمان محل جراحی به صورت منظم طی زمان خاصی عوض شود. در چنین شرایطی نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نیست.

پانسمان در منزل خدمات پرستاری در منزل همراه شما

می‌توان با تماس به مراکز خدمات پرستاری از جمله موسسه‌ی خدمات پرستاری در منزل همراه شما از آن‌ها دعوت نماییم تا به منزل ما بیایند و پانسمان زخم را عوض کنند.

البته که این موسسه تنها برای تعویض پانسمان نیست و خدمات بی‌شماری به بیماران ارائه می‌دهند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اینکه بخواهیم به دلیل یک پانسمان ساده و یا انجام تزریقات به بیمارستان رجوع کنیم در حالی که می‌توانیم این کارهای درمانی را بی‌دردسر و راحت در خانه انجام دهیم کمی عجیب است. موسسه‌ی پرستاری همراه شما با بهره‌مندی از پرستاران مجرب و متخصص در این امور قادر خواهند بود تا تمامی نیازهای بیماران شما را در منزل خودتان انجام دهند.

در این شرایط نیاز به زحمت دادن به بیمار برای رفتن به بیمارستان نیست چراکه موجب خسته شدن و تحلیل آرامش روحی بیمار شده و استرس به آن شخص وارد می‌شود‌ که این خود دلیلی برای طولاتی‌تر شدن روند درمان بیمار خواهد بود.

اعمال خدمات پزشکی تحت نظر پزشک

علاوه‌بر‌این بیمار برای پاسخگویی به هرچه اقدامات سرپایی که در تجویز پزشک معالج قید شده باشد نیازی به رفتن به مرکز درمانی مورد نظر ندارد. چون موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما تمامی این اعمال پزشکی را تحت نظر پزشک متخصص مربوطه در خانه‌ی بیمار انجام می‌دهند. این‌کار موجب دلگرمی بیمار شده و در راستای پروسه‌ی درمان از اینکه زمان بستری‌اش را در کنار خانواده‌ی خود سپری می‌کند آرامش بیشتری دارد. در نتیجه استرس‌های بی‌موردی چون به موقع رسیدن به مرکز درمانی و … به بیمار وارد نمی‌شود.

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما به صورت شبانه‌روزی به بیماران عزیز خدمات پزشکی را در بهترین شرایط ممکن ارائه می‌دهند، به طوریکه تمام کسانی که مایل هستند تحت نظر این موسسه در منزل به روند درمان خود ادامه دهند خیالشان راحت باشد که محیطی مشابه به فضای بیمارستان، بلکه بهتر در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین از وقت و پرداخت هرگونه‌ هزینه‌ی اضافی برای بیماران صرفه‌جویی خواهد شد.

تعویض پانسمان در منزل از جمله خدماتی است که توسط تیم صبور و دلسوز همراه شما برای رفاه حال بیماران در منزل انجام می‌شود.

انواع پانسمان

انواع مختلفی از پانسمان در زمینه درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

باند و گاز:

گاز (gauze) یکی از رایج‌ترین و استانداردترین پوشش‌ها برای قرار دادن روی سطح زخم است. گاز از جنس نخ پنبه تشکیل شده و به واسطه بافت شل خود، خلل و فرج فراوانی دارد. به همین دلیل ترشحات زخم را به خوبی به خود جذب کرده و از تجمع عفونت در مجل زخم، جلوگیری می‌کند. گاز میبایست به یاری چسب و یا باند روی محل زخم ثابت و محکم شود. باند به نحوی دور زخم پیچیده می‌شود که جریان خون را دچار مشکل نکند. در صورت محکم بستن باند روی گاز، اعصاب و عروق دچار آسیب شده و اندام‌های تحتانی کبود و رنگ پریده می‌شوند.

پانسمان فوم:

پانسمان فوم زیاد نرم و جاذب رطوبت میباشد. به همین دلیل زخم‌های دارای ترشح زیاد به یاری این پانسمان‌ها پوشیده می‌شوند. در نتیجه مقدار زیادی از ترشحات را به خود جذب کرده و از تشکیل عفونت جلوگیری می‌کنند. هم چنین مانع خشکی بیشتر از حد محدوده زخم می‌شوند. پانسمان فوم در زمینه کاهش وقت بهبودی زخم موثر میباشد.

پانسمان شفاف:

در این روش، پوششی شفاف روی زخم قرار می‌گیرد که روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. این پانسمان‌ها گزینه مناسبی برای زخم‌های بزرگ هستند. زیرا امکان بررسی وضعیت و روند بهبود آن را برای دکتر معالج فراهم می‌کنند.

پانسمان کامفیل (هیدروکلوئید):

سطح این پانسمان بوسیله موادی از جنس پلیساکارید و پلیمر پوشیده شده میباشد که به محض برخورد با رطوبت حالت ژل‌ پیدا می‌کند. بهبودی سریع و نچسبیدن به زخم از مزایای این نوع پانسمان میباشد. زخم‌های تاولی، سوختگی و وریدی را می‌توان با یاری پانسمان کامفیل با سرعت بیشتری بهبود داد.

پانسمان در منزل

پانسمان هیدروژل:

این پانسمان‌ها با توجه به رطوبت موجود در بافت خود برای زخم‌های خشک و دردناک مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا رطوبت خود را به بافت‌های خشکیده و مرده اطراف زخم منتقل کرده و تجزیه و از بین رفتن آن‌ها را تسریع می کنند. استفاده از ژل‌های خنک‌کننده در این پانسمان‌ها موجب آسایش بیش مریض می‌شود.

پانسمان آلرژینات:

این پانسمان‌ها از جلبک دریایی ساخته شده و به واسطه خاصیت جذب فوق‌العاده بالای خود شناخته می‌شوند. به همین دلیل برای زخم‌های دارای ترشحات بالا مفید هستند. مواد موجود در ترکیبات این نوع پانسمان روند بهبودی را هم سرعت می‌بخشد.

پانسمان کلاژن:

پانسمان کلاژن با تحریک سلول‌ها برای رشد دوباره، روند بهبودی را سریعتر می‌کند. به همین دلیل آن‌ها را به عنوان پوست دوم می‌شناسند. زخم‌های مزمن و زخم‌هایی که بهبودی کندی دارند را می‌توان به سادگی با پانسمان کلاژن درمان نمود.

پانسمان زخم در منزل

پانسمان یعنی پوشاندن قسمتی از بدن که عارضه‌ای از جمله زخم، سوختگی، عمل جراحی و …. برای آن رخ داده است. نوع پانسمان و نحوه‌ی انجام آن با توجه به نوع زخم انجام می‌شود. پانسمان کردن هر نوع جراحتی با دیگری فرق دارد و کار هرکسی نیست چراکه کوچک‌ترین اشتباه ممکن است موجب عفونت و عمیق‌تر شدن جراحت شده و مدت زمان درمان زخم به طول انجامد.

انواع پانسمان زخم ها

  1. پانسمان زخم جراحی: در این نوع پانسمان به این علت که احتمال عفونت در این نوع زخم‌ها بسیار زیاد است ابتدا بایستی زخم ضدعفونی و سپس پانسمان شود.
  2. پانسمان زخم دیابت: مدت زمان بهبودی زخم‌های دیابت بسیار کند است. به همین خاطر عمل پانسمان باید با نهایت دقت و تجربه انجام شود تا احتمال هرگونه عفونت و ملتهب شدن زخم به صفر برسد.
  3. پانسمان زخم بستر: اینکار نیاز به تجربه‌ی بالا و دقت کافی دارد. بهتر است این نوع پانسمان توسط پرستاران کاربلد صورت گیرد. چراکه پانسمان نادرست موجب تشدید زخم بستر و بدتر شدن وضع بیمار می‌شود. درنتیجه مدت زمان درمان بیمار نیز طولانی‌تر خواهد شد.
  4. پانسمان زخم‌های مزمن: این زخم‌ها به دلیل حساسیت بالا باید توسط فرد متخصص انجام شود تا از هرگونه التهاب، تشدید زخم و عفونت‌های احتمالی جلوگیری شود.

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما  به صورت حرفه‌ای و کاملاً تخصصی با گروه پرستاران و پزشکان متخصص بر زمان مصرف تغذیه، داروها و زمان تعویض و تجدید پانسمان بیمار مدیریت کافی دارند. بیماران اطمینان حاصل فرمایند با خصوصی شدن این اوامر در منزل قطعاً خدمات درمانی توسط همراه شما به بهترین نحو به آن‌ها ارائه خواهد شد.

پانسمان در منزل

پانسمان در منزل

خدمات پرستاری در منزل همراه شما

  •  تزریقات سرم در منزل
  • تزریقات آمپول های عضلانی و وریدی در منزل
  • کنترل فشار خون
  • تعویض و تجدید پانسمان محل جراحی یا زخم در منزل
  • پانسمان زخم بستر
  • کشیدن بخیه
  • اکسیژن درمانی
  • نوار قلب
  • سونوگرافی
  • پرستاری از بیماران نیازمند خدمات ICU و CCU در منزل
  • ویزیت پزشک در منزل
  • پرستاری از بیمار در منزل
  • مراقبت از کودک در منزل
  • مراقبت از سالمند در منزل
  • تزریقات در منزل
  • استحمام بیمار در منزل
  • فیزیوتراپی در منزل
  • کاردرمانی در منزل
  • پانسمان در منزل
  • رادیولوژی در منزل

قیمت 

  • پانسمان زخم در منزل ( با توجه به نوع و وسعت زخم ) محاسبه میشود
  • پانسمان زخم بستر بهمراه دبریدمان محاسبه میشود .

انجام خدمات پانسمان در منزل

برای انجام پانسمان زخم بیمار خود در محیط آرام منزل و دوری از محیط بیمارستان، می‌توانید با خیال آسوده این خدمات را با یک تماس تلفنی دریافت نمایید.

برای پانسمان در منزل و سایر کمک های پزشکی و پرستاری در منزل با مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما که آماده خدمات رسانی به شماست تماس بگیرید.

————————————————

مطالب مرتبط:

خدمات پرستاری در منزل و بیمارستان – خدمات پزشکی در منزل مرکز خدمات پرستاری همراه شما