بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین

بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین :سقط جنین می‌تواند زن را هم از پیشنهاد جسمی و هم از پیشنهاد روحی ضعیف بکند. این وضعیت زمانی میباشد که ۱ زن نوزاد خود را در رحم از دست می‌دهد. این سبب آسیب‌های زیادی به بدن زن می‌شود. زنان علائم مختلف سقط جنین را تجربه می‌کنند. امکان دارد تا چند هفته پس از سقط دچار خستگی، خونریزی و درد شود.

۱ رژیم غذایی متناسب پس از سقط جنین می‌تواند به بدن شما یاری بکند تا به سرعت به حالت عادی بازگردد. پس از سقط جنین برای رهایی از علائم رایج سقط جنین برای زنان ۱ رژیم غذایی متعادل لازم میباشد. غذاهای خاصی وجود دارد که در هنگام سقط جنین میبایست از آن‌ها اجتناب نمود.

سقط جنین چه علائمی دارد؟

علائم شایع سقط جنین شامل خونریزی واژینال و گرفتگی شکم میباشد. با مشاهده این علائم فوراً به متخصص زنان مراجعه نمایید. پیروی از ۱ رژیم غذایی متناسب پس از سقط جنین برای بازگرداندن بدن به شرایط عادی مهم میباشد.

غذاهای خاصی هستند که میبایست در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. در این جا لیستی از غذاهایی که بعد از سقط جنین می‌خورید آورده شده است:

غذاهای حاوی پروتئین:

بدن شما میبایست تا حد زیادی از آسیب‌های ناشی از سقط جنین بهبود یابد. بنابراین بررسی نمایید که آیا بعد از سقط جنین رژیم غذایی غنی از پروتئین کافی دارید یا خیر. همه ما می‌دانیم که پروتئین به ساخت ماهیچه‌های شما یاری می‌کند. این به بهبود سریع بدن شما پس از سقط جنین یاری می‌کند.

بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین

بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین

بعد از سقط جنین شیر، پنیر، عدس، ماهی و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاهای سقط جنین مملو از پروتئین می‌توانند در بازیابی بدن شما زیاد مفید باشند. اینها غذاهای غنی از پروتئین هستند که میبایست بعد از سقط جنین بخورید. اطمینان حاصل نمایید که حداقل مقدار پروتئین مورد نیاز برای ۱ روز را پس از سقط جنین در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غذاهای غنی از آهن:

امکان دارد بدانید که سقط جنین سبب خونریزی می‌شود. احتمال زیادی وجود دارد که زنان پس از سقط جنین دچار کم خونی شوند. این به دلیل کمبود آهن به دلیل خونریزی شدید میباشد. شناسایی مواد غذایی غنی از آهن برای خوردن بعد از سقط جنین زیاد مهم میباشد.

از دیگر غذاهای غنی از آهن می‌توان به لوبیا، خرما، انجیر، عدس، هلو، سبزیجات ورق سبز، کره کنجد، برنج قهوه‌ای و بسیاری دیگر اشاره نمود. هنگام کم خونی حتما میوه‌های غنی از ویتامین C مصرف نمایید. ویتامین C به جذب متناسب آهن از مواد غذایی غنی از آهن برای خوردن بعد از سقط جنین یاری می‌کند.

غذاهای غنی از کلسیم:

زمانیکه باردار می‌شوید این احتمال وجود دارد که از کمبود کلسیم رنج ببرید. بنابراین پس از سقط جنین غذاهای غنی از کلسیم را در برنامه غذایی روزانه خود قرار بدهید.

بعد از سقط جنین چی بخوریم؟

غذاهای غنی از منیزیم:

منیزیم به مبارزه با افسردگی یاری می‌کند. برای رهایی از افسردگی در هنگام سقط جنین حتماً پس از سقط جنین از غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نمایید. آجیل، لوبیا، شکلات و غلات کامل منابع غنی منیزیم هستند.

غذاهای حاوی فولات:

فولات به بدن شما یاری می‌کند تا پس از سقط جنین به سرعت بهبود یابد. بعد از سقط جنین سبزیجات ورق دار، کلم بروکلی، آجیل و اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار بدهید.

میوه‌ها و سبزیجات:

برای حفظ سلامت بدن پس از سقط جنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.

هیدراته بمانید:

نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات می‌تواند به شما یاری بکند تا با از دست دادن انرژی در هنگام سقط جنین مقابله نمایید.

از مصرف چه غذاهایی بعد سقط پرهیز کنیم؟

پس از سقط جنین میبایست مراقب غذای مصرفی خود باشید. رژیم غذایی شما پس از سقط جنین بر سلامت شما تاثیر می‌گذارد. پس حتما در مورد رژیم غذایی خود پس از سقط با دکتر خود مشورت نمایید. خوردن غذاهایی که میبایست بعد از سقط جنین از آن‌ها پرهیز نمود می‌تواند روند بهبودی بدن شما را بکند بکند. در این جا لیستی از غذاهایی که پس از سقط جنین میبایست از آن‌ها اجتناب نمایید وجود دارد:

از خوردن محصول های قندی و غذاهای ناسالم خودداری نمایید. هنگامی بعد از سقط جنین فراوان شیرینی می‌خورید سطح قند خون زیاد شدن می‌یابد. این می‌تواند روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد.

محصول های سویا غذاهای مضری هستند که پس از سقط جنین میبایست از آن‌ها اجتناب نمود. این به این دلیل میباشد که محصول های غنی از سویا حاوی هورمون‌های استروژن هستند. این باعث‌عدم تعادل هورمونی پس از سقط جنین می‌شود.

برترین غذا بعد از سقط جنین چیست؟

برترین غذاها برای بعد سقط جنین غذاهای غنی از آهن و پروتئین هستند. غذاهای غنی از کلسیم به شدت توصیه می‌شود. بعد از سقط جنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

بعد از سقط از چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

پس از سقط جنین میبایست از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب نمایید. از اقلام شیرین و محصول های سویا دوری نمایید. تا چند هفته از انجام فعالیت‌های شدید خودداری نمایید.

بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین

بهترین رژیم غذایی بعد از سقط جنین

بعد از سقط جنین برای تمیز نمودن رحم چه بخوریم؟

برای تمیز نمودن رحم بعد از سقط جنین میبایست مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید. بعد از سقط جنین از ۱ رژیم غذایی مغذی و سالم پیروی نمایید. نوشیدن مایعات فراوان می‌تواند رحم شما را تمیز بکند.

 

مطالب مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *