سیاهی دور چشم کودکان

 سیاهی دور چشم کودکان :سیاهی ذیل چشم یکی از عوارضی میباشد که معمولا به دلایل مختلفی در بزرگسالان اتفاق می‌افتد. در موارد کمی هم شاهد این عارضه در کودکان هستیم. مادرانی که شاهد سیاهی دور چشم در کودکان خود هستند معمولا دچار نگرانی و استرس می‌شوند که دلیل گودی و سیاهی ذیل چشم در کودکان آنان، چه چیزی می‌تواند باشد؟

برای یافتن جواب پرسش خود با ادامه مطلب در ساعد نیوز همراه بشوید.نوزادان و کودکان امکان دارد به همان دلایلی که بزرگسالان به تیرگی ذیل چشم مبتلا می‌شوند، دچار تیرگی ذیل چشم شوند. پوست ذیل چشم کودکان زیاد نازک و حساس است؛ بنابراین رگ‌های خونی آن‌ها بیش نمایان می‌شود. سیاهی ذیل چشم کودک شما امکان دارد به دلیل ژنتیک، مالیدن چشم‌ها یا خستگی باشد.

آن‌ها هم چنین امکان دارد در حالا ابتلا به ۱ بیماری جزئی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا یا عفونت گوش باشند. سایر دلایل سیاهی ذیل چشم کودک شما عبارت‌اند از کم‌آبی بدن، کمبود خواب و جراحات. اگر نگران سیاهی ذیل چشم کودک خود هستید، با دکتر کودک خود در این مورد صحبت نمایید.

 سیاهی دور چشم کودکان

سیاهی دور چشم کودکان

دلایل سیاهی زیرچشم در کودکان

موارد زیادی وجود دارند که سبب درست کردن سیاهی ذیل چشم کودکان Dark Circles Under Eyes in Kids می‌شود که در این جا به معرفی نمونه‌هایی از علت سیاهی ذیل چشم در کودکان می‌پردازیم:

کمبود خواب و استراحت ناکافی چشم

کمبود خواب کافی و یا اختلال در روند خواب در کودکان می‌تواند سبب درست کردن حلقه سیاهی دور چشم کودک شود. هم چنین استفاده فراوان از گوشی، تبلت و تماشای فراوان تلویزیون می‌تواند چشم را خسته بکند و سبب درست کردن سیاهی در اطراف آن شود. بنابراین ضروری میباشد کودک در طول شبانه‌روز خواب متناسب و کافی داشته باشد و هم چنین برای مدت وقت زیادی به چشم خود استراحت دهد.

مشکلات ژنتیکی

در مواردی هم درست کردن حلقه سیاه در اطراف چشم کودک می‌تواند از ۱ مشکل ارثی خانوادگی و ژنتیکی باشد. در چنین شرایطی، اگر کودک، چشمان خود را بمالد و یا گریه بکند، شاهد درست کردن ۱ حلقه به دور چشمان او هستید.

تاثیر کمبود آهن و کم خونی در سیاهی زیرچشم کودک

در بعضی موارد، کبودی زیر چشم و کم خونی هم با هم دارای ارتباط هستند. زمانیکه در رژیم غذایی کودک، از غذاهای حاوی آهن استفاده نشود، بدن او با کمبود آهن مواجه می‌شود و در نتیجه دچار کم خونی می‌شود که این امر سبب تیره شدن رگ‌های خونی در قسمت‌های ظریف پوست او می‌شود.

سیاهی زیرچشم کودک به دلیل کمبود ویتامین در بدن کودک

گاهی امکان دارد از خود بپرسید که سیاهی دور چشم کودکان کمبود چه ویتامینی است؟ کمبود ویتامین A در بدن کودک ممکن منجر به بروز سیاهی ذیل چشم او شود. برای جلوگیری از این امر در رژیم غذایی او از سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، اسفناج و هویج و هم چنین انواع میوه‌های مختلف و جگر استفاده نمایید.

حساسیت، آسم، آلرژی و سیاه شدن ذیل چشم کودک

داشتن حساسیت‌های مختلف و هم چنین داشتن بیماری آسم هم می‌تواند سبب مسدود شدن و یا باریک شدن لوله‌هایی می‌شود که هوا را به ریه‌ها هدایت و از آن جا خارج می‌کنند و به این ترتیب با فشاری که به رگ‌های خونی وارد می‌شود سبب می‌شود در قسمت‌هایی مثل اطراف چشم که پوست نازک‌تری دارد، رگ‌ها متورم و لخته‌های خونی درست کردن شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب

یکی دیگر از لدایل درست کردن سیاهی ذیل چشم کودکان، قرار گرفتن آنان در ذیل آفتاب میباشد. کودکان به دلیل این که پوست ظریف و حساس‌تری دارند، اگر وقت زیادی را ذیل آفتاب قرار بگیرند، بدن آنان، ملانین بیشتری تولید می‌کند و همین سبب درست کردن کبودی در نقاط حساس‌تر پوست آنان می‌شود.

کم آبی بدن دلیل سیاهی زیرچشم کودکان

کم آبی بدن هم سبب بروز این عارضه در کودکان می‌شود. بنابراین ضروری میباشد کودکان، به دلیل تحرک بالایی که دارند ، در طول روز، به اندازه کافی آب مصرف کنند تا بدن آنان دچار کم آبی نشود.

خر و پف نمودن در خواب

در کودکان هم مثل بزرگترها، امکان دارد در خواب خرناس داشته باشند. این اتفاق زمانی می‌افتد که غده لنفاوی که پشت مجرای بینی آنان قرار دارد، درست کردن می‌شود. در این شرایط راه بینی کودک مسدود شده و سبب درست کردن لخته‌های خون در اطراف چشم کودک می‌شود.

چه زمانی میبایست برای سیاهی ذیل چشم کودک به دکتر مراجعه کرد؟

در گونه مشاهدۀ سیاهی ذیل چشم بهتر میباشد خیلی زود با دکتر کودک خود صحبت نمایید تا مشخص شود که وضعیت چشم کودکتان تنها ۱ کبودشدگی ساده میباشد، به ویژه اگر مطمئن نیستید که چگونه این اتفاق افتاده میباشد. اگر هر ۲ چشم فرزندتان بعد از ۱ ضربه یا جراحت سر کبود شده یا اگر کودک خون‌دماغ می‌شود یا در سفیدی چشمش خون وجود دارد، احتمالاً پزشکتان بخواهد او را معاینه بکند.

اگر فرزندتان مشکل بینایی پیدا کرده میباشد، نمی‌تواند چشم خود را به طور معمول حرکت دهد یا درد شدیدی دارد، به مراقبت پزشکی فوری نیاز دارد، پس او را بلافاصله به ۱ مرکز اورژانس ببرید. اگر کودکتان آلرژی داشته باشد، امکان دارد دچار نوع دیگری از کبودی چشم شود که در آن تیرگی خفیفی ذیل هر ۲ چشم ظاهر می‌شود.

این وضعیت تیرگی آلرژیک دور چشم نامیده می‌شود که برای این مورد هم ضروری میباشد برای اطمینان کامل‌تر به دکتر کودک مراجعه نمایید.

سیاهی ذیل چشم کودک

در صورتی که به دنبال درمان سیاهی ذیل چشم کودک خود هستید، می‌بایست چندین درمان خانگی را توام با یکدیگر انجام بدهید.

شستشوی چشم‌ها با چای

ماساژ اطراف چشم‌ها با پنبه آغشته به گلاب

خوابیدن در خاموشی مطلق

استفاده از عینک آفتابی با یو وی متناسب

استفاده از کرم ضدآفتاب مخصوص دور چشم

درمان کم خونی

استفاده محدود از گوشی موبایل و لپتاپ در نور کم

و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند در کنار یکدیگر به تسریع روند بهبوبد تیرگی دور چشم یاری نمایند.

هشت خوراکی برای بهبود سیاهی ذیل چشم

 سیاهی دور چشم کودکان

سیاهی دور چشم کودکان

سیب زمینی

سیب زمینی منبع شگفت‌انگیزی از مقدار زیادی ویتامین C میباشد که در میان چیزهای دیگر برای سنتز کلاژن برای درست کردن پوستی سالم‌تر و جوان‌تر عالی میباشد.

برای این که از قدرت ویتامین C برای درمان کیسه های ذیل چشم خود استفاده نمایید، مقداری سیب زمینی را رنده نمایید. آب سیب زمینی را خارج نمایید و مقداری پدهای پنبه ای پاک کننده آرایش را در آب آن خیس نمایید. پدها را حدود ده دقیقه روی چشمان خود قرار بدهید و بعدا با آب گرم بشویید.

شیر سرد

محصول های لبنی همچون شیر منبع عالی ویتامین A هستند که حاوی رتینوئیدهایی هستند که برای روشن و برنا نگه داشتن پوست زیاد عالی هستند.برای به دست آوردن فواید ویتامین A شیر، ۱ پد پنبه ای پاک کننده آرایش را برای مدتی در ۱ کاسه شیر سرد خیس نمایید. از پد استفاده نمایید تا شیر را به کیسه های ذیل چشم خود بمالید و بگذارید حدود ده دقیقه، ۲ بار در روز بماند. با آب گرم بشویید.

آب پرتقال

از آنجایی که آب پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C میباشد، می تواند به رفع سیاهی ذیل چشم یاری بکند. چند قطره گلیسیرین را به آب پرتقال اضافه نمایید و بعدا ۱ پد پنبه ای پاک کننده آرایش را خیس نمایید تا روی پوست ذیل چشم خود بمالید. شما از مزایای ویتامین های پرتقال و هم چنین گلیسیرین درخشندگی طبیعی که به پوستتان میدهد بهره مند خواهید شد.

روغن ویتامین E

ویتامین E به مبارزه با اثر رادیکال های آزاد که سبب علائم پیری همچون چین و چروک میشوند یاری میکند. شب پیش از خواب، ۱ قطره روغن (کمی تا حد زیادی زیاد می شود) روی حلقه های تیره ذیل چشم خود بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ بدهید. بگذارید ۱ شب روی پوستتان بماند و صبح با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان ۱ ضد التهاب طبیعی و ملایم قوی، روشی موثر برای روشن نمودن سیاهی ذیل چشم میباشد.هم چنین مرطوب میکند و در عین حالا روشن میشود تا از چین و چروک و خطوط ریز ذیل چشم جلوگیری بکند. از روغن نارگیل همچون روغن ویتامین E استفاده کنید: آن را به ناحیه ذیل چشم خود بمالید، بگذارید ۱ شب بماند و بعدا صبح آن را بشویید.

زردچوبه

زردچوبه به عنوان یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی، طبیعی و ضد التهابی، سیاهی دور چشم را به حداقل می رساند. مقداری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط نمایید تا خمیر غلیظی درست کردن شود. این مخلوط را روی حلقه های ذیل چشم خود بمالید و اجازه بدهید حدود ده دقیقه پیش از استفاده از ۱ پارچه نرم، گرم و مرطوب، خمیر را به آرامی پاک نمایید. این روال را ۱ بار در روز تمرین نمایید.

شکلات تلخ

غذاهای غنی از فلاونول همچون شکلات تلخ از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند، در نتیجه روند پیری ناشی از قرار گرفتن بیشتر از حد در نور خورشید را کاهش می بدهند.

ماهی سالمون

امگا سه را میتوان در غذاهایی همچون سالمون و گردو یافت. این اسیدهای چرب جریان خون را در پوست بهبود می‌بخشند و خون را به بیرون و دور از چشم‌های شما می‌برند به جای این که اجازه بدهند در آن جا جمع شود و سبب سیاهی ذیل چشم شود.

 

مطالب مرتبط :

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *