اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره و فروش اکسیژن ساز :بدون اکسیژن نمی‌شود زندگی نمود. برخی از بیماران مبتلا به آسم، پنومنی، سندروم‌های تنفسی و… نمی‌توانند اکسیژن مورد نیاز ریه‌شان را از راه تنفس عادی فراهم کنند. در این مواقع می‌توان از دستگاه اکسیژن‌ساز جلوگیری نمود. مثلاً ریه نوزادان مبتلا به سندروم دیسترس تنفسی، به اندازه کافی سورفاکتانت ترشح نمی‌کند و به‌طبع اکسیژن کافی هم دریافت نمی‌کنند.

دستگاه اکسیژن‌ساز، اکسیژن را به جریان خون و ریه نوزادان هدایت کرده و از مرگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. آیا هر کسی با هر میزان بیماری تنفسی می‌تواند از دستگاه اکسیژن‌ساز استفاده کند؟ انواع دستگاه اکسیژن‌ساز کدامند؟ برترین نوع دستگاه اکسیژن‌ساز کدام است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال‌ها، با داروخانه آنلاین دارودراگ همراه باشید.

اجاره و فروش اکسیژن ساز در مجموعه خدمات پرستاری همراه شما

شما عزیزان میتوانید برای اجاره و فروش ونتیلاتور به مجموعه ی پرستاری همراه شما مراجعه کنید یا با شماره های ۰۲۱-۶۶۶۷۶۸۴۰۰۹۳۷۱۵۳۴۰۲۹
۰۹۱۲۹۲۱۰۵۵۲—-تماس حاصل فرمایید.

تخت بیمارستانی یکی از کاربردی ترین تجهیزات پزشکی است که می تواند بصورت ۲۴ ساعته مورد استفاده بیماران قرار گیرد، تخت های بیمارستانی بر اساس نوع مکانیزم، تعداد شکن، کاربرد و طرز استفاده با یکدیگر متفاوت بوده و از هر کدام استفاده مخصوصی میشود.

دستگاه اکسیژن‌ساز چیست؟

اکسیژن‌ساز ۱ دستگاه پزشکی میباشد و متخصصان به دلایل مختلفی امکان دارد استفاده از آن را برای بیماران خود توصیه کنند. به طور طبیعی، ریه‌ها اکسیژن را جذب کرده و آن را به جریان خون هدایت می‌کنند.

با یاری پالس‌اکسی‌متری می‌توانید میزان اکسیژن اشباع خون خود را اندازه‌گیری نمایید، اگر غلظت اکسیژن خون کمتر از ۱ حدی بود، امکان دارد دکتر استفاده کوتاه‌مدت یا بلندمدت از دستگاه اکسیژن‌ساز را به شما توصیه بکند.

انواع دستگاه اکسیژن‌ساز

دستگاه‌های اکسیژن‌ساز انواع و مدل‌های متنوعی دارند ولی عموماً از پیشنهاد تکنولوژی حمل به ۲ دسته ثابت و قابل حمل تقسیم می‌شوند:

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن‌ساز ثابت

از این دستگاه‌ها بیش در بیمارستان‌ها و خانه‌ها برای بیمارانی که به‌طور مداوم و طولانی‌مدت به اکسیژن تراپی نیاز دارند، استفاده می‌شود. دستگاه اکسیژن‌ساز ثابت بصورت پیوسته اکسیژن تولید می‌کند.

یعنی چه؟ یعنی برخلاف اکسیژن‌سازی در پالس‌‌های مقطعی (فاصله زمانی مشخص) هر دم و بازدم مریض به این دستگاه بستگی دارد. دستگاه‌ اکسیژن‌ساز ثابت قابلیت جابه‌جایی هم دارد و برخی از نمونه‌های آن چرخ دارند. ولی به دلیل ابعاد و دشواری جابه‌جایی، به راحتی مدل‌های قابل حمل، نمی‌توانید آن‌ها را حرکت بدهید.

دستگاه اکسیژن‌ساز قابل حمل

اکسیژن‌‌سازهای قابل حمل به نسبت مدل ثابت آن ابعاد کوچک تر و وزن کمتری دارد و معمولاً فقط بصورت پالسی (مقطعی) اکسیژن‌سازی می‌کند. هنگامی شارژ دستگاه‌های اکسیژن‌ساز پرتابل کم می‌شود، دستگاه آغاز به هشداردادن می‌کند. این دستگاه‌ها باتری اضافی هم دارند که به حمل راحت‌تر دستگاه بوسیله مشتری یاری می‌کند.

عمر باتری دستگاه در مدل‌های مختلف متفاوت میباشد. مثلاً برخی از باتری‌ها ۱ ساعت و برخی تا ۸ ساعت هم شارژ را در خود ذخیره می‌کنند. اکسیژن‌ساز‌های خانگی نسبت به اکسیژن‌ساز‌های ثابت گران‌قیمت‌تر هستند.

تفاوت‌ اساسی دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل و ثابت

تفاوت مهم این ۲ دستگاه در عملکرد آن‌هاست. این ۲ دستگاه به شیوه‌های مختلف اکسیژن‌سازی می‌کنند و نمی‌توانید آن‌ها را به جای هم استفاده نمایید. زیرا همانطور که قبلاً گفتیم جریان اکسیژن‌دهی آن‌ها با یکدیگر متفاوت میباشد. دستگاه اکسیژن‌ساز قابل حمل به‌ گونه پالسی و اکسیژن‌ساز ثابت بصورت دائم، اکسیژن تولید می‌کنند.

دستگاه اکسیژن‌ساز چه مزایا و معایبی دارد؟

اکسیژن‌ساز با تولید اکسیژن خالص، عملکرد ریه را بهبود می‌بخشند و گردش خون را تنظیم و تصفیه می‌کنند. وجود این دستگاه استرس مریض و مراقبین آن را به خاطر مشکل تنفسی از بین می‌برد و همین در آن‌ها آرامش خاطر درست کردن می‌کند. از طرف دیگر خون‌رسانی به بافت‌های بدن، زیاد شدن طول عمر و بهبود سیستم عصبی فرآیند بهبود مریض را تسریع می‌کند.

ولی از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز نبایستی سرخود و بدون نسخه دکتر استفاده نمایید. چون استفاده ناصحیح و طولانی‌مدت از دستگاه، عوارض دارد. مسمومیت با اکسیژن را می‌توان یکی از عوارض استفاده غلط از دستگاه اکسیژن‌ساز دانست. شما میبایست با دستور دکتر، غلظت اکسیژن مورد نیاز مریض را تنظیم نمایید. تنظیم مقدار غلط، امکان دارد منجر به خشکی ریه و مجاری تنفسی شود.

برترین برندهای دستگاه اکسیژن‌ساز در ایران دستگاه اکسیژن‌ساز Zenith Med (۵ لیتری)
این دستگاه پرتابل بوده و در ابعاد ۲۰*۳۰*۴۷ و وزن ۱۳ کیلوگرم عرضه می‌شود. جنس دستگاه پلاستیکی است و به راحتی با دسته و چرخ جابه‌جا می‌شود.

از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سیستم زمان‌سنج و کنترل از راه دور
دارای فیلتر ضد باکتری
سیستم هشدار خودکار حساس به حرارت، فشار و قطع برق
مانیتور
نبولایزر
متناسب برای استفاده ۲۴ ساعته
دستگاه اکسیژن‌ساز Longfian (۵ لیتری)

دستگاه اکسیژن‌ساز Longfian (۵ لیتری)
دستگاه اکسیژن‌ساز Longfian مدل JAY-1 به دلیل پرتابل بودن و کیفیت یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار است. این دستگاه باتری دارد و می‌توانید در مکان‌های بدون برق هم از آن استفاده نمایید.

ویژگی‌های مهم دستگاه:

وزن سبک حدود وزن حدود ۶ کیلوگرم و ابعاد ۳۵*۱۹*۳۲
صدای زیاد کم
متناسب خانه و سفر
جذب فشارهای احتمالی و بالا بردن ضریب ایمنی و اطمینان دستگاه
کلید تنظیم اکسیژن خروجی
متناسب برای استفاده ۲۴ ساعته
دستگاه اکسیژن ساز Nidek (۵ لیتری)
این دستگاه اکسیژن‌ساز امریکایی حدود ۱۳.۶ کیلوگرم وزن دارد و در ابعاد ۲۲*۵۵*۳۸ عرضه می‌شود.

از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

قابل استفاده برای ۲ مریض بصورت همزمان

سیستم هشدار خودکار حساس به فشار، قطع برق و افت غلظت اکسیژن
کلید تنظیم خروجی اکسیژن
تولید اکسیژن با خلوص ۹۵٪
بی‌سروصدا
دارای مانیتور و کلید قطع اضطراری
دارای دستگیره برای حمل راحت و آسان
مخزن آب برای مرطوب‌سازی اکسیژن و جلوگیری از خشکی مجاری تنفسی و ریه
فیلتر هوای ورودی، گردوغبار و دود

 

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

توصیه‌هایی برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز

ابتدا از همه بودجه خود را تعیین نمایید و تصمیم بگیرید که چقدر می‌توانید قیمت نمایید. توصیه می‌کنیم دستگاه‌های اکسیژن‌‌ساز جدید را حتماً همراه با گارانتی و از فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر تهیه نمایید. اگر تصمیم به خرید دستگاه اکسیژن‌ساز دست دوم و کارکرده گرفته‌اید میبایست به نکته هایی مانند مدت کارکرد، ضمانت و قیمت‌گذاری توجه ویژه‌ای داشته باشید. از پزشکتان بپرسید مریض شما به چند واحد و چه غلظتی از اکسیژن نیاز دارد. هم چنین بررسی نمایید که ۱ دستگاه اکسیژن‌ساز خودکار می‌خواهید یا دستگاه پالسی.

مقدار تولید اکسیژن در دقیقه، صدای دستگاه، پرتابل یا ثابت بودن، جنس بدنه، طول عمر و دوام دستگاه از مواردی میباشد که میبایست به آن توجه نمایید.دفترچه راهنما، کاتالوگ و ویدئوهایی که شرکت‌های سازنده در اینترنت می‌گذارند را به دقت بررسی نمایید تا مطمئن بشوید دستگاه همانی میباشد که می‌خواهید. اگ

ر فروشنده اطلاعاتی که درمورد دستگاه ضروری دارید را در اخیتار شما نمی‌دهد، بهتر میباشد از خرید آن صرف پیشنهاد نمایید. خواندن نظرات سایر مشتریان به شما یاری می‌کند خرید مطمئن‌تر و بهتری داشته باشید.

 

 

مطالب مرتبط:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *