مصرف همزمان مکمل ها

مصرف همزمان مکمل ها :اگر مکملی مصرف می نمایید یا قصد دارید مقداری از آن را به روتین زندگی خود اضافه نمایید، در این جا ترکیباتی وجود دارد که میبایست مراقب آنان باشید و از ترکیب نمودن آنان اجتناب نمایید.

مکمل‌ها می‌توانند برای سلامتی مفید باشند؛ ولی خطراتی هم می‌توانند داشته باشند. مثلاً گاهی ترکیبات ۱ مکمل می‌تواند نتیجهٔ آزمایشات را تغییر دهد یا عوارض منفی طی جراحی داشته باشد. خطراتی که امکان دارد با مصرف مکمل همراه باشد درصورتی‌که بیش از ۱ مکمل مصرف نمایید بیش میباشد.

عدم مصرف این مکمل ها با هم

کلسیم و آهن: این ۲ مکمل را نبایستی به طور همزمان مصرف نمود زیرا کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد، آهن اغلب در گونه ترکیب با سایر غذاها اثر کمتری دارد. اگر نیاز به مصرف مکمل های کلسیم و آهن دارید، تلاش نمایید آنان را با فاصله حداقل ۲ ساعت مصرف نمایید. شما میتوانید یکی را در صبح و دیگری را در عصر مصرف نمایید.

مصرف همزمان مکمل ها

مصرف همزمان مکمل ها

روی و مس: هر دوی این مکمل ها برای جذب در بدن با هم رقابت می کنند، بنابراین مصرف آنان با هم می تواند اثربخشی آنان را کاهش دهد. اگر به هر ۲ نیاز دارید، به دنبال گزینه ای باشید که حاوی نسبت متعادلی از روی و مس باشد، یا آنان را در ساعات مختلف روز با فاصله حداقل ۲ ساعت مصرف نمایید.

منیزیم و کلسیم: این مکمل ها هم چنین می توانند در جذب یکدیگر در روده ها با هم تداخل داشته باشند که می تواند اثربخشی آنان را کاهش دهد. اگر هر ۲ را مصرف می نمایید، آنان را در ساعات مختلف روز مصرف نمایید.

ویتامین C و ویتامین B12: این مکمل ها را نبایستی در دوزهای بالا با هم مصرف نمود زیرا ویتامین C می تواند میزان جذب ویتامین B12 و متابولیسم بدن را کاهش دهد. توصیه میشود این مکمل ها را به طور جداگانه یا با فاصله حداقل ۲ ساعت مصرف نمایید.

 

مطالب مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *