پرستاری از سالمندان در منزل بعد از سکته مغزی

ویزیت پزشک در منزل چه شرایطی دارد؟

از نظر شما چه زمانی بیمار می‌تواند به جای مراجعه به پزشک، و رفتن به مطب در خانه ویزیت شود؟ گاهی شرایط ایجاب می‌کند که پزشک به خانه‌ی بیمار بیاید و بیمار را معالجه کند. البته همیشه هم اینطور نیست که راه آسان را پیش گیریم و با خیالی راحت پزشک را نزد خود بخوانیم تا نیازی به رفتن به مطب نباشد.

این موقعیت مختص کسانی است که امکان رفتن به مطب و ویزیت را ندارند. همچنین این محرومیت می‌تواند از جهت ناتوانی جسمی بیمار و یا مشکلات زمانی نیز باشد.

چه زمانی برای ویزیت پزشک در منزل مناسب است؟

  1. اگر یکی از اعضای خانواده‌ی شما با توجه به شرایطی خاص از جمله سرماخوردگی شدید، آنفولانزا، فشارخون و قندخون  امکان مراجعه‌ی حضوری به مطب پزشک را نداشته باشد می‌تواند در این صورت از طریق موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما پزشک مورد نظر را به خانه‌ی خود دعوت کند.
  2. گاهی بیمار ممکن است دچار شکستگی شود و توان حرکت نداشته باشد. یا به دلیل آرتروز، گرفتگی عضلات و یا درد مفاصل برای رفت و آمد به بیمارستان به مشکل بر بخورد. در چنین شرایطی بهتر است متخصص ارتوپد و یا پزشک مربوطه در خانه بیمار را ویزیت کند تا روند بهبودی بیمار با سرعت بهتر انجام شود.
  3. اگر شخصی مبتلا به دیابت و یا مشکلاتی از قبیل فشار خون و قند خون نیز باشد لازم است هرچند ماه یکبار توسط پزشک ویزیت شود. بنابراین بیمار می‌تواند به کمک موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما پزشک را به خانه دعوت نماید و به درمان خود با اطمینان خاطر ادامه دهد.
  4. گاهی ممکن است فرد بیمار دچار بیماری‌های قلبی باشد و به علت طولانی شدن زمان بستری پس از مدتی به خانه منتقل شود. این بیماران به علت داشتن شرایط حساس می‌بایست به صورت منظم داروهای تجویزی را تحت‌نظر پزشک مصرف کنند. چرا که کوچک‌ترین خطا و سهل‌انگاری می‌تواند موجب به خطر افتادن جان بیمار شود. بنابراین توصیه می‌شود این بیماران هرزمانی را که پزشک تعیین کند در خانه ویزیت شود.
  5. بعضی اوقات افراد به علت کهولت سن به محبت و مراقبت بیشتری نیاز دارند. همچنین ممکن است با بالا رفتن سن فرد سالمند دچار امراض و بیماری‌ گوناگونی باشند که مراجعه حضوری به پزشک برایشان مشکل باشد.

شود. در این وضعیت بهتر است تا پزشک برای معاینه و تجویز به محل حضور بیمار مراجعه نماید.

  1. ممکن است فرد بیمار کودک باشد و از فضای بیمارستان و مراکز درمانی هراس داشته باشند. بنابراین بهترین راه این‌ است که به جای رفتن به مراکز درمانی، پزشک به منزل‌ این افراد بیاید تا کودکان بیمار در آرامش بهتری به روند درمان ادامه دهند.
  2. گاهی به دلیل شرایط بد جسمی ممکن است نیاز به تزریقات و سرم داشته باشید، در این موقعیت توصیه می‌شود در اولین فرصت مشکل خود را با موسسه‌ی خدمات پرستاری  همراه شما در میان بگذارید تا با آرامش بیشتری بدون صرف هزینه و اتلاف وقت  در خانه معالجه شوید و یا در کنار بیمارتان در محیط امن خانه بمانید.

خدمات ویزیت پزشک در منزل

از دیگر خدمات موسسه‌ی همراه شما ویزیت پزشک در منزل است که می‌تواند بر اساس بیماری فرد مورد نظر پزشک عمومی، متخصص و یا فوق تخصص باشد.

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما به صورت شبانه‌روز آمادگی خدمت‌رسانی به شما عزیزان را دارد و در صورت نیاز در کم‌ترین زمان ممکن می‌تواند خدمات ارزشمند خود را به شما عرضه کند.

در این شرایط نیز پزشک مربوطه به منزل بیمار مراجعه فرموده و بیمار را معاینه می‌کند و پس از آن شرح حال بیمار را نیز اخذ می‌نماید تا طبق آن پروسه‌ی درمان بیمار اجرا شود.

هنگام معاینات بالینی پزشک مواردی همچون فشار خون، درجه حرارت، نبض، تنفس و یا سطح هوشیاری بیمار را بررسی می‌نماید و اگر لازم به معاینات دقیق‌تری مانند سونوگرافی باشد اقدامات لازم را در فرصت مناسب فراهم‌ می‌کند.

شاید یکی از مهم‌ترین دلیل برتری موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما نسبت به دیگر مجموعه‌های درمانی، وجود تجهیزات پیشرفته و عملکرد بی‌نظیر و سازما‌ن‌یافته‌ی پرستاران، بهیاران و همچنین پزشکان باشد. چرا که ممکن است در مواقعی بیمار به بررسی دقیق‌تر و جدّی‌تری از جمله نمونه‌گیری نیاز داشته باشد، در این صورت موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما با ارسال تجهیزات پزشکی و اقدامات اولیه نمونه‌ی آزمایشی را به بهترین مراکز آزمایشی ارسال می‌نمایند و نتیجه را جهت تشخیص متعاقبا به پزشک تحویل می‌دهند.

با توجه به موارد گفته شده شما می‌توانید جهت دریافت خدمات ویزیت پزشک در منزل تنها با یک تماس پزشک موردنظر خود را به راحتی انتخاب نمایید و خدمات پزشکی مورد نیاز را در محیط منزل دریافت نمایید.

 درخواست اعزام پزشک در منزل

خدمات پرستاری و پزشکی موسسه‌ی همراه شما با اهتمام و تلاش مدیران و تمامی نیروهای پزشکی و با داشتن تجربه و تبحّر کافی در تشخیص بیماری‌ها و نحوه‌ی اجرای پروسه‌های درمانی و همچنین سرعت و دقت کافی در اجرای وظایف درمانی و پزشکی بر اساس روش‌های نوین پزشکی شکل گرفته است تا رفاه و سلامت جسمی و روانی بیماران را فراهم سازند.

شما می‌توانید در صورت هرگونه مشکل با ما تماس حاصل فرمایید و منتظر خدمت‌رسانی نیروهای مجرب «همراه شما» باشید تا در اولین فرصت درمان و بهبودی حال بیمارتان حاصل شود.