پرستار بیمار در منزل

پرستاری از بیمار در منزل

پرستاری از بیمار در منزل در چه مواقعی امکان‌پذیر است؟

شاید برای شما نیز پیش افتاده باشد که طی عارضه‌ای یکی اعضای خانواده‌تان بیمار شود و در چنین شرایطی خودتان امکان پرستاری از بیمار را نداشته باشید، گاهی نیز ممکن است هزینه‌ی بستری در بیمارستان برای بیمار قابل پرداخت نباشد و یا به دلیل مسیر طولانی بیمارستان امکان رفت و آمد روزانه به بیمارستان را نیز نداشته باشید. به طور قطعی بهترین راه اعزام پرستار به منزل است.

پرستار بیمار چه مهارت‌هایی باید داشته باشد ؟

پرستار فردی است که در زمینه‌ی مراقبت‌های ویژه طبق نوع بیماری فرد، تخصص و تجربه‌ی کافی را داشته باشد و بتواند طی دوره‌های آموزش پرستاری دستورات پزشک را به مرحله‌ی اجرا برساند.

وظیفه‌ی پرستار ارائه‌ی خدمات درمانی و مراقبتی طبق اصول و قواعد پزشکی تحت نظر پزشک معالج است که تمامی خدمات پرستاری در منزل بدون هیچ کم و کاستی توسط پرستار و تیم پزشکی نیز انجام می‌شود. می‌توان گفت که پرستاری از بیمار در منزل نسبت به پرستاری در بیمارستان بسیار قابل توجه و در اولویت است.

گاهی بیمار طاقت ادامه‌ی روند درمان در بیمارستان را ندارد که این خود دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله:

  1. گاهی بیمار از محیط بیمارستان خسته می‌شود و این خستگی فشار زیادی بر روح و روان وی می‌گذارد که در صورت بی‌توجهی و عدم مرخصی بیمار عوارض جبران ناپذیری چون افسردگی در پی خواهد داشت.
  2. مراقبت‌های درمانی به طور معمول در بیمارستان برای تمام بیماران یکسان است امّا ممکن است بیمار از این نوع مسیر درمانی راضی نباشد و اعمال پرستاران را پاسخ‌گوی نیازهای خود نداند.
  3. ممکن است بیمار توان پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان را نداشته باشد.
  4. ممکن است بیمار به دلیل وجود بیماری‌های خاص همچون فشار خون، قند خون، بیماری‌های ریوی و … از بستری شدن در بیمارستان به دلیل وجود بیماری کرونا واهمه داشته باشد و حتی سلامتی آن را به خطر بیاندازد.
  5. گاهی مسیر رفت و آمد بیمار تا بیمارستان کسالت‌آور و خسته‌کننده نیز است.
  6. بعضی از بیماران به علت راحت بودن در خانه‌ی خود و رفع سریع نیازهایشان بستری در خانه را به محیط بیمارستان ترجیح می‌دهد.
  7.  ممکن است بیمار از لحاظ روحی بسیار حساس و آسیب‌پذیر باشد و فضای بیمارستان تاثیر منفی بر وی بگذارد. در این صورت قطعاً خانواده‌ی بیمار نیز خانه را به بیمارستان ترجیح می‌دهند و بیمار می‌تواند در آرامش به روند درمان در کنار خانواده‌ی خود ادامه دهد.

این‌ها تنها گوشه‌ای از دلایل بستری در خانه است گرچه می‌تواند دلایل فراوانی نیز داشته باشد.

پس از مرخص شدن بیمار و تایید پزشک می‌توان با فراهم ساختن تجهیزات پزشکی و درمانی توسط موسسه‌ی خدمات پرستاری «همراه شما» بیمار را در خانه بستری کرد. در این میان نیروهای پزشکی و پرستاری همراه شما با ارزیابی منظم علائم حیاتی و چک کردن وضعیت سلامتی بیمار پروسه‌ی خدمات خود را اجرا کرده تا بیمار به سلامتی کامل نیز دست یابد.

پرستار بیمار زن در منزل

گاهی شرایط بیمار ایجاب می‌کند که زن وظیفه‌ی  پرستاری بیمار را برعهده بگیرد. اگر بیمار زن باشد ممکن است به دلیل بعضی از نیازهای اساسی روزانه‌اش با پرستار مرد چندان احساس راحتی نکند، در این شرایط پرستار زن می‌تواند در رفع نیازهای وی کمک کند. همچنین بیمار زن نیز با وجود پرستار زن آرامش بهتری دارد همین امر موجب سرعت در بهبودی وی نیز خواهد شد.

پرستار بیمار مرد در منزل

همان‌گونه که بیمار زن در پروسه‌ی درمان با همجنس خودش راحت‌تر است بیماران مرد نیز با پرستاران مرد احساس نزدیکی و راحتی بیشتری دارند. از طرفی ممکن است پرستار زن به دلیل ضعف‌های جسمی پاسخ‌گوی وظایف درمانی بیماران مرد نیز نباشد به همین خاطر با توجه به نیروی بدنی پرستاران مرد در این امر بهتر نیز عمل خواهند کرد.

 پرستار زن سالمند

قطعاً سالمندان به علت روحیه‌ی لطیفی که دارند نیاز به مراقبت‌های بیشتری نیز خواهند داشت. بنابراین توصیه می‌شود که جهت پرستاری از زنان سالمند برای راحتی و آرامش بیشتر آن‌ها پرستار زن عهده‌دار ارائه‌ی خدمات درمانی و پرستاری از آنان باشد.

 پرستار مرد سالمند

مردان سالمند همچون زنان سالمند روحیه‌ی حساسی دارند از طرفی جهت انجام وظایف و رفع نیازهای آنان بهتر است پرستار، مرد باشد چون می‌توانند از پس تمام شرایط‌های سخت پرستاری از سالمندان مرد بربیایند.

پرستاری در منزل برای چه بیمارانی قابل انجام است؟

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما با تعهد و وجدان کاری در جهت سلامتی و بهبودی بیماران تلاش می‌کند که تمامی خدمات و وظایف خود را برای بالا بردن کیفیت درمانی و سرعت عملیات پزشکی جهت سلامتی بیمار ارائه دهند.

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما برای این دسته از بیماری‌ها آماده‌ی خدمت‌رسانی به بیماران عزیز است:

  1. پرستاری از بیماران ICU در منزل
  2. پرستاری از بیماران CCU در منزل
  3. پرستاری از بیماران CVA در منزل
  4. پرستاری از بیماران CP در منزل
  5. پرستاری از بیماران MS و ALS در منزل
  6. پرستاری از بیماران جراحی شده در منزل
  7. پرستاری از بیماران در بستر و …..
  8. پرستاری از بیماران سرطانی در منزل
  9. پرستاری از بیماران قلبی در منزل
  10. پرستاری از بیماران اعصاب و روان در منزل
  11. پرستاری از بیماران پارکینسون  و آلزایمر در منزل

برای درمان بیمار و پرستاری از آن چه مدت زمان نیاز است؟

جواب این سوال پاسخ مشخصی نیست. هر بیمار با توجه به بیماری و پروسه‌ی درمان ممکن است زمان‌های مختلفی جهت درمان نیاز داشته باشند. مدت درمان هر بیمار کاملاً متغیر است و به وضعیت جسمی بیمار بستگی دارد.

اگر بیمار دچار بیماری حاد باشد پس از گذراندن دوره‌ی درمان و رسیدن به سلامتی کامل دیگر نیازی به حضور پرستار در منزل نخواهد داشت.

برخی بیماران که به مشکلات مزمن دچار هستند نیز لازم است تا به صورت دائم و مستمر تحت نظر و مراقبت و پرستاری باشند.

اعزام پرستار بیمار در منزل

موسسه‌ی خدمات پرستاری همراه شما در تمامی مراحل درمان بیمار با شما همراه است تا بهبودی کامل وی حاصل شود‌. همچنین تمام سعی‌شان بر این است تا خدمات پزشکی خود را در بهترین شرایط ممکن و سریع‌ترین زمان ارائه نمایند تا بیمار شما به بهبودی کامل برسد. جهت مشاوره و درخواست فوری پرستار برای نگهداری و مراقبت از بیمار در منزل، با ما تماس بگیرید.