بهترین راههای تربیت دوقلوها

بهترین راههای تربیت دوقلوها : تربیت دوقلوها ۱ فرایند زیاد سخت و طاقت فرسا برای والدین میباشد . برخلاف ظاهر دوقلو ها که زیاد به هم شبینه هستند ولی نمی توان به طور مطلق گفت که خصوصیات اخلاقی و شخصیت های آنان هم با هم مشابه هستند . پس نمی توان ۱ روش تربیتی را برای هر ۲ در پیشنهاد گرفت.

تربیت دوقلوها و ویژگی های کودکان دوقلو :

رفتار شخصیتی ، روانی والدین و هم چنین محیط تاثیر زیادی بر شکل گرفتن شخصیت کودکان دوقلو دارد .کودکان دوقلو بنا بر شخصیت های متفاوتی که دارند تربیتشان متفاوت میباشد . والدین دوقلوها به علت سخت بودن تربیت آنان حتما میبایست از ظریت جسمانی و روانی بالایی برخوردار باشند . مخصوصات هنگامی که کودکان ذیل سه سال هستند . تحقیقات نشان داده شده میباشد که کودکان ۲ قلو هر قل آنان شخصیت متفاوتی با هم دارند پس والدین میبایست دقت ضروری را در تربیت دوقلو های خود داشته باشد .کودکان دوقلو معمولا در سنین پایین با هم لجاجت می کنند که این ۱ امر شایع در میان دوقلوها میباشد و کنترل نمودن آنان برای والدین زیاد مشکل و کلافه کننده میباشد . ولی برای بهتر مدیریت نمودن این شرایط نظر میشود والدین در ادامه هم با ما همراه باشند و از مطالبت ارائه شده نهایت استفاده را ببرند.

چرا کودکان دوقلو با هم لجاجت می کنند :

معمولا والدین در تربیت دوقلو ها (Raising twins) در بسیاری از مواقع دچار مشکل میشوند یکی از این مشکلات لجاجتی هست که بین آنان میباشد . معمولا کودکان دوقلو چون با هم بزرگ میشوند رابطه نزدیک و خوبی با هم دارند . ولی نزدیکی فراوان خود منجر به اختلاف میشود .رقابت و دعوا بر سر موضوعات مختلف در بین دوقلو ها زیاد اتفاق می افتد . شاید این لجاجت و دعوا به خاطر یار داشتن باشد .

شاید برای خود شما هم این اتفاق افتاده باشد که هنگامی کسی را یار دارید انتظارات و توقعات شما از او بالا می رود در نتیجه رفتار سرزده از طرف مقابلتان که مطابق میل شما نباشد سبب ناراحتی شما میشود . حالا کودکان دوقلو هم این شرایط را دارند .بهترین راههای تربیت دوقلوها

هنگام دعوای دوقلو ها والدین یا پرستار در منزل چه نکته هایی را میبایست رعایت کنند:

یکی از نکته ها مهم در تربیت دوقلوها که والدین حتما میبایست نسبت به آن حساس باشند هنگام دعوای آنان میباشد که زیاد حساس میباشد که در ذیل به نکته ها مهمی در این مورد اشاره شده

هنگام دعوای دوقلو ها والدین میبایست سبب آرامش کودکان شوند ۹ این که خودشان هم خشمگین شوند .هنگام دعوای کودکان والدین خود را کنار بکشند و اصلا دخالت نکنند مگر در شرایط خاص همچون مواقعی که به درگیریهای فیزیکی منجر میشود.
با هردو بامحبت باشید در این مواقع تلاش نکنید بعد از دعوا دنبال مقصر بگردید . برای پیدا نمودن مقصر وقت دیگری را در پیشنهاد بگیرید .تنبیه نمودن هر ۲ ، کار اشتباهی میباشد . تنبیه هر ۲ هنگامی میبایست انجام شود که هر ۲ کودک مرتکب اشتباه شده اند .همیشه این کلمه بر سر زبانتان باشد تا کودک خط قرمز خود را بداند . کلمه هایی همچون (( زدن ۹ )) ، (( گاز گرفتن ۹ ))به هیچ عنوان بین کودکانتان فرق نگذارید این سبب حسادت نسبت به یکدیگر میشود.

نکته ها مهم روانشناسی که والدین در تربیت دوقلو ها میبایست بدانند :

در ذیل به نکته ها مهم در تربیت دوقلوها برای والدین و حتی پرستار کودک شرح داده ایم که توصیه میشود حتما این نکته ها را مدنظر داشته باشند.در تربیت دوقلوها تلاش نمایید به هیچ وجه آنان را با اسم ((دوقلو ها )) صدا نزنید .
چون دو شخص هستند معمولا ناخودآگاه توجه کمتری به آنان میشود . مثلا اگر روزی ده دقیقه به کودک ۱ قلو شود ، برای دوقلوها میشود هرکدام پنج دقیقه . پس والدین کودک دوقلو میبایست توجه زیادتری به کودکان خود بگذارد .رشد کلامی کودکان دوقلو بکند تر از کودکان ۱ قلو میباشد . چون کودکان ۲ قلو همیشه با هم هستند . معمولا صحبت نمودن را از یکدیگر یاد می گیرند اما کودکان ۱ قلو با پدر و مادرشان صحبت می کنند و صحبت نمودن را از آنان یاد می گیرند.
اگر دیدید یکی از بچه ها گریه میکند و بهانه گیری میکند والدین اینکار را انجام بدهند ، ابتدا سراغ کودک ساکت بروند و با او هم صحبت شوند . صحبت نمودن مادر با کودک آهسته سبب شدت گرفتن حس حسادت کودک دیگر میشود و کودک خود بخود آهسته میشود.تلاش نمایید لباس همرنگ و همشکل را به آنان نپوشانید . این حرکت از لحاظ روانشناسی تایید شده میباشد .در تربیت دوقلوها به هیچ عنوان یکدیگر را با هم مقایسه نکنید .

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *