بهترین روغن گیاهی

بهترین روغن گیاهی :روغن نوعی گل خواص فراوانی برای انسان دارد جلوگیری از پیری زود رس گرفته تا کاهش تب، بهبود بو و رایحه اتاق، درمان مشکلات گوارشی.

خواص روغن یاس بنفش

روغن یاس بنفش از ورق گیاه Siringa vulgaris که متعلق به خانواده Oleaceae میباشد، حاصل میشود. این گیاه بومی خاورمیانه و اروپای شرقی بویژه منطقه بالکان میباشد. امروزه این گیاهان بطور گسترده در سایر مناطق از جمله هند و آمریکای شمالی به ویژه در ایالات متحده کشت میشوند. روغن یاس بنفش با تقطیر بخار ورق ها استخراج میشود.

این روغن به رنگ بنفش روشن میباشد و عطر و بوی گل و طراوت آن را دارد. استفاده مستند آن در داروهای پزشکی تنها در چند صد سال اخیر موجود میباشد ولی احتمالاً بوسیله افراد بومی در مدت وقت زیاد طولانی تر مورد استفاده قرار گرفته است. یاس های بنفش از محبوب ترین گونه های گل در جهان هستند که نتیجه آن دسترسی گسترده به این روغن مفید است.

بهترین روغن گیاهی

بهترین روغن گیاهی

خواص روغن گل یاس

جلوگیری از پیری زود رس

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات قابض موجود در روغن یاس بنفش می توانند بصورت ترکیبی عمل کنند تا ظاهر پوست را بهبود ببخشند و سبب جوانتر دیده شدن و احساس جوانی شوند. اگر خطوط، چین و چروک، نقاط لکه دار و یا سایر علائم مربوط به پیری را دارید، این روغن می تواند به سفت شدن پوست، زیاد شدن خاصیت ارتجاعی و جلوگیری از بسیاری از علائم پیری زودرس یاری بکند

کاهش تب

روغن یاس بنفش می تواند به کاهش تب های با دمای بالا و آغاز روند بهبودی برای مبتلایان به عفونت و بیماری یاری بکند. با تحریک تعریق، تب می تواند رها شدن سموم از بدن را تحریک کرده و به سیستم ایمنی بدن شما یک استراحت زیاد لازم بدهد.

کاهش استرس و اضطراب

روغن یاس بنفش یکی از محبوب ترین روغن های آروماتراپی است. روغن یاس بنفش حاوی خواص معطر است، این ماده شیمیایی به دلیل قدرتمند بودن در کاهش استرس و زیاد شدن احساس خوشبختی شناخته شده میباشد. استنشاق چند قطره روغن یاس بنفش سبب القای آرامش و احساس راحتی میشود.

لینالول موجود در این روغن سبب میشود که سیستم عصبی، تولید سطوح پایین تر از کورتیزول (هورمون استرس) که می تواند سبب احساس افسردگی و دلسردی شود، را کاهش دهد.روغن یاس بنفش به لطف ترکیبات شیمیایی ضد باکتریایی خود می تواند به از بین بردن باکتری موجود در هوا یاری بکند.

عطر دلپذیر آن ، هوا را پر میکند و در نتیجه رایحه تازه ای به وجود می آید که می تواند بوهای بد را از زباله ها و سایر مواد متعفن از بین ببرد. استنشاق روغن یاس بنفش پیش از خواب می تواند به کاهش علائم بی خوابی یاری بکند. رایحه روغن یاس بنفش سبب کاهش استرس و افکار تکراری میشود که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد.

بهبود بو و رایحه اتاق

روغن یاس بنفش عطر و رایحه فوق العاده ای را هنگام استفاده در دستگاه بخور ، در اتاق مهیا میکند و هم چنین خاصیت ضد باکتریایی دارد که به پاکسازی هوا و سطوح اتاق یاری میکند. عطر و بوی روغن یاس بنفش زیاد دلپذیر میباشد و معمولاً مورد توجه افراد علاقه مند به آروماتراپی و معالجه مشکلات و اختلالات قرار میگیرد.

درمان مشکلات گوارشی

عصاره روغن یاس بنفش در تسکین مشکلات گوارشی همچون سوء هاضمه، نفخ شکم (گاز اضافی معده) و اسهال یاری میکند. سوء هاضمه شرایطی میباشد که دردهای بالای شکم شما ۱ درد مداوم و مکرر و ادامه دار میشود. طب سنتی برای رفع مشکلات گوارشی، جویدن ورق گیاهان خانواده یاس بنفش را توصیه میکند.

بهترین روغن گیاهی

بهترین روغن گیاهی

جلوگیری از آفتاب سوختگی

در حالی که ما می خواهیم از خورشید لذت ببریم، هم چنین تمایل داریم که از هرگونه اثر مضر آن بر پوست خود جلوگیری کنیم. این اثرات مضر شامل آسیب هایی میباشد که می تواند منجر به برخی سرطان ها یا علائم پیری زودرس همچون لکه ها و چین و چروک شود.

با این وجود، بسیاری از محصولاتی که برای محافظت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موادی هستند که امکان دارد سبب مشکلات دیگری هم شوند. برای انتها دادن به جلوگیری از مشکلات و هم محافظت کردن از پوست، بسیاری از شرکتها به دنبال استفاده از روغن های طبیعی همچون روغن یاس بنفش هستند، که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای جلوگیری از آسیب سلولی هستند .

حتی امکان دارد به ترمیم سلول هایی که از آسیب های ناشی از فرسوده شدن رنج می برند، یاری می کنند.قبلاً علائم پیری زودرس را در خود داشته اید یا امکان دارد مستعد ابتلا به آن باشید، از روغن یاس بنفش به عنوان بخشی از کارهای روزمره انجام شده بر روی پوست خود استفاده نمایید. در گونه وجود، تلاش نمایید ۱ ضد آفتاب طبیعی پیدا نمایید که دارای روغن یاس بنفش باشد.

تغییر خلق و خو

رایحه روغن یاس بنفش همیشه افراد را به روزهای تنبلی ایام تابستانی در دوران کودکی بازمی گرداند، بنابراین استفاده از آن برای زیاد شدن روحیه ۱ انتخاب آسان به پیشنهاد می رسد.

مواد موجود در روغن یاس بنفش منجر به کاهش التهاب اعصاب در مغز شده و امکان تولید و استفاده مؤثرتر از هورمون های احساس پسندیده، را فراهم می آورد. هم چنین می تواند شاخص های دیگر استرسی همچون فشار خون بالا و وجود هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد.

کاهش التهاب

التهاب، واکنش طبیعی بدن است که در مواقع رخداد ۱ اشتباه در بدن بروز پیدا میکند، جواب التهابی همچون ورود ۱ ماده خارجی به داخل بدن میباشد، یا زمانیکه ۱ آسیب وارد میشود. قرمزی و تورم ۱ عضو در هنگام التهاب ۱ اتفاق طبیعی میباشد، ولی گاهی بدون یاری های بیرونی از بین نمی رود. روغن یاس بنفش حاوی ماده ای میباشد که نشان داده که سبب کاهش التهاب ها میشود.

کاهش فشار خون

همانطور که در طول روز از ناحیه تعداد متفاوتی از عوامل استرس زا، مورد حمله قرار می گیریم، متوجه می بشویم که از فشار خون بالا رنج می بریم. این اختلال حتی امکان دارد ۱ بیماری مزمن باشد که بوسیله ۱ رژیم غذایی نادرست یا مسائل ژنتیکی به وجود آمده میباشد. فشار خون بالا می تواند منجر به عوارض دیگری همچون بیماری قلبی شود.

بهترین روغن گیاهی

بهترین روغن گیاهی

روغن یاس بنفش سبب کاهش فشار خون و در بعضی موارد کاهش ضربان قلب هم میشود.اگر احساس می نمایید از علائم فشار خون بالا یا استرس رنج می برید، روغن یاس بنفش را در هوا پخش نمایید. این امر به ویژه در جا هایی که با شرایط استرس زا همچون مسائل کاری مواجه می بشوید، زیاد مفید میباشد.

 

مطالب مرتبط :

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *