بچه داری در ایام کرونا

بچه داری در ایام کرونا : مراقبت از نوزاد در ماه های ابتدا تولد، کار سخت و پر استرسی است و میبایست از دیگران یاری بگیرید ولی ویروس کرونا و قرنطینه این دوران را برای مادران جدید دشوار تر کرده میباشد.

همه کودکان گریه می کنند. اکثر کودکان بین سنین دو هفتگی تا دو ماهگی بیش از همیشه گریه می کنند. بعضی از آن ها بیش از دیگران گریه می کنند و بعضی دیگر گریه های طولانی تری دارند. بسیاری از کسانی که تازه پدر یا مادر شده اند، گریه نمودن را یکی از پر استرس ترین بخش های بزرگ نمودن نوزاد می دانند.

بچه داری و مراقبت از نوزاد جدید در ایام کرونا

در بعضی از موارد استرس شدید و ناتوانی در کنترل احساسات می تواند عاملی برای واکنش های بد یا گاهی اوقات ضربه خوردن به سر کودک حین گریه شود. در حقیقت اکثر محرک ها برای این آسیب دیدگی های مربوط به سر، همان گریه نمودن نوزاد میباشد.

خب برای اینکه بتوانیم از این مشکلات و آسیب دیدگی ها جلوگیری کنیم، ابتدا میبایست مراقب کودک باشیم و تلاش کنیم هنگام گریه نمودن واکنش خوبی را نشان بدهیم. مخصوصاً در ماه های ابتدا تولد نوزاد ولی کار زمانی سخت تر میشود که ما در این قرنطینه هستیم و نمی توانیم تعامل اجتماعی داشته باشیم.

در نتیجه راهکارهای ما در دوران کرونا برای کنار آمدن با گریه نمودن نوزاد از مراقبت از او سخت تر میشوند. پس میبایست چه کار کنیم؟ در ادامه چند راهکار کلی هرچند به ظاهر ساده ولی موثر به شما معرفی خواهیم نمود.

راهکار های یاری کننده بچه داری در این شرایط خاص

بچه داری در ایام کرونا

بچه داری در ایام کرونا

ترفندهای آهسته نمودن کودک را یاد بگیرید

کودکان در حالا گریه میخواهند که کسی آن ها را آهسته بکند. امکان دارد مجبور باشید چند کار را مدام تکرار نمایید و ببینید که کدام یک واکنش بهتری دارند. آن ها را بغل بگیرید. به آن ها غذا دهید و کمی آن ها را راه ببرید.

بدن آن ها را ماساژ بدهید. برایشان آواز بخوانید. هم چنین میتوانید در کنار آن وضعیت خواب کودک را تغییر بدهید. مثلا از جنس پتوی متفاوت تر و لطیف تر استفاده نمایید و تلاش نمایید تا جایی که میتوانید امکانات و راحتی او را فراهم نمایید.

به نیاز های خودتان توجه نمایید

چالش مادر شدن یک چالش زیاد پیچیده میباشد پس تا جایی که میتوانید بیش استراحت نمایید. مثلاً وقتی که کودک خواب میباشد، خودتان هم بخوابید چرا که با استراحت و رسیدگی متناسب به خودتان مادر قوی تر و سرحال تری خواهید بود در نتیجه بهتر از عضو نو خانواده مراقبت خواهید نمود.

بچه داری در ایام کرونا

زمانی را به خودتان اختصاص بدهید(بچه داری در ایام کرونا)

حتماً با همسرتان اوقات خوبی را سپری نمایید و در کنار آن از کودک خود هم با دقت زیاد بالا مراقبت نمایید. مثلا وقت هایی که کودک در حالا استراحت است، میتوانید با یار تان تماس بگیرید، یک فنجان قهوه برای خود صحیح نمایید تا دوباره ریکاوری بشوید.

فراموش نکنید که در ایام قرنطینه شما فرصت بیشتری برای رسیدگی به خودتان خواهید داشت پس از این فرصت در وقت های فراهم شده حتما استفاده نمایید.

با دیگران ارتباط بگیرید

فاصله گذاری اجتماعی در دوران کووید ۱۹ امکان دارد شما را منزوی کرده باشد. تلاش نمایید از چت های ویدئویی و رسانه های اجتماعی برای ارتباط برقرار نمودن استفاده نمایید. حتما تماس تلفنی را با دوستان و خویشاوندان خود حفظ نمایید و تصور نمایید که دیگران در کنار شما هستند و با آن ها همچون همیشه ارتباط بگیرید.

بچه داری در ایام کرونا

بچه داری در ایام کرونا

از یاری کننده ها استفاده نمایید

از تجربیات پدر و مادر های قدیمی تر استفاده نمایید. از آن ها مشاوره بگیرید و تلاش نمایید خودتان را در این مسیر رشد بدهید. دنبال یاری موثر باشید. افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات ذهنی در دوران قرنطینه کرونا میباشد.

پس اگر شما هم قبلاً سابقه افسردگی داشتید، احتمالا اکنون در معرض خطر بیشتری هستید و هر چه سریع تر این مشکلات را با دکتر در میان بگذارید و اجازه ندهید که افسردگی باعث شود رسیدگی شما به کودکتان هم کاهش پیدا بکند.

اگر لازم شد پرستار بگیرید

اگر در دوران قرنطینه قرار گرفتید و شاغل هم هستید و نگرانی های زیادی برای بزرگ نمودن کودک دارید، میتوانید از یک فرد دیگر و یک پرستار مطمئن هم یاری بگیرید. سایت خدمات پرستاری همراه شما، به شما در این امر یاری می رساند و خیالتان را آسوده می سازد.

 

در گروههای مربوط به مادران عضو بشوید

گروههای زیادی در شبکه اجتماعی هستند که افرادی که تازه مادر شدند، در آن شرکت می کنند. تجربیات خود را با یکدیکر یه اشتراک می گذارند. در این گروه ها امکان دارد افراد متخصص وجود داشته باشند که بتوانید مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید.

از دکتر اطفال یاری بگیرید(بچه داری در ایام کرونا)

هرگز از یاری خواستن از دکتر اطفال دریغ نکنید. این دکتر می تواند منبع مناسبی برای درک مشکلات کودک باشد، نیاز های او را برآورده بکند و از افسردگی بعد از زایمان هم جلوگیری بکند.

مطالب مرتبط :

نکات مهم در حمام کردن نوزاد

مراقبت از نوزاد در تابستان

نکاتی که نوزادان و مادران مبتلا به کرونا باید بدانند

پرستار نوزاد در منزل

برخورد مناسب با کودکان لوس

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *