درد مفاصل در زمستان

درد مفاصل در زمستان :اغلب افراد در فصل زمستان احساس درد و یا سوزش را در مفاصل خود احساس می کنند که این درد مفاصل در سرما یا فصل زمستان چند دلیل مختلف دارد.

چرا در زمستان بیش دچار درد مفصل می شویم؟

احتمالا در زمستان این موضوع را تجربه کرده باشید که ۱ نوع سوزش و یا درد در روزهای سرد در مفاصل شما درست کردن میشود. درد مفصل در فصل زمستان معمولاً در اکثر افراد وجود دارد، افراد زیادی را هم دیده اید که از زیاد شدن درد مفصل خود در ماه های سرد سال شکایت دارند؛ مخصوصاً اگر از مشکلاتی مثل آرتروز، درد مزمن یا آسیب دیدگی رنج ببرند این دردها در آنان رایج تر میباشد.

دلایل درد مفصلی در فصل زمستان را میتوان مورد شناسایی قرار داد. مطالعات موجود نشان میدهد که عوامل روانی و هم چنین سطح فعالیتهای فیزیکی هم در این مورد نقش زیاد مهمی دارد. میبایست به عکس کلی بدن خود نگاه نمایید و ۱ ایده واضح تر داشته باشید که چرا رطوبت و سرما سبب درد بیش مفصل نسبت به پیش میشود.

علت درد مفاصل در سرما و فصل زمستان

به زبان ساده اگر بخواهیم دلیل این درست کردن و زیاد شدن درد را بازگو کنیم میبایست بگوییم بودن در محیط گرم، سبب آزاد شدن انرژی بیشتری شده و عضلات و عروق بدن بازتر می شوند و همین امر موجب زیاد شدن سوخت و ساز و به دنبال آن تسکین و کاهش درد می​شود. علل دیگری هم در بروز این دردها دخیل هستند که شامل :

درد مفاصل در زمستان

درد مفاصل در زمستان

تغییرات موجود در فشار اتمسفریک

زمستان سبب تغییرات زیادی در جو و اتمسفر هوا میشود و آن را میتوانید در استخوان های خود، تاندون ها، عضلات، مفصل ها و بافت های بدن احساس نمایید. و در نتیجه احساس شما در فصل سرد و مرطوب تغییر پیدا میکند. این اثرات امکان دارد سبب زیاد شدن حساسیت در بدن تان شود؛ مخصوصا اگر ۱ زخم کهنه و یا نو در بدن شما وجود داشته باشد.

با مطالعات موجود در سال ۲۰۱۹ به این نتیجه رسیده اند که کاهش فشار بارومتریک که معمولاً در فصل زمستان اتفاق می افتد، می تواند درد و احساس نارضایتی را در بدن زیاد شدن دهد. هم چنین تغییرات موجود در فشار بارومتریک و تغییرات دمایی روی شدت درد، مخصوصاً در قسمت زانو برای افراد مبتلا به پوکی استخوان زیاد شدن پیدا میکند.

دلیل درد مفاصل

مفاصل در قسمت لگن و زانو، پا، قوزک پا، دست و شانه ها دارای ۱ ماده روان ساز هستند که مفاصل را نرم می کنند و سبب میشود که حرکت نرمی در بدن خود داشته باشیم.

زمانیکه دمای هوا دچار تغییرات میشود، میزان این مایع هم تغییر میکند. دما و رطوبت پایین سبب میشود که عضلات و مفصل ها خشک شود و در نتیجه شکنندگی در فصل زمستان بیش اتفاق می افتد و نسبت به فشار هم حساسیت بیشتری پیدا می نمایید.

میزان استرس، اضطراب و افسردگی بیش میباشد

زمانیکه استرس داشته باشید، بدن شما تحت فشار بیشتری قرار میگیرد. تنش ها مخصوصاً در قسمت مفصل زیاد شدن پیدا میکند. زمستان پر استرس ترین وقت سال میباشد. استرس معمولا برای همه افراد وجود دارد که علت آن هم می تواند متفاوت باشد ولی به طور کلی تعادل زندگی در فصل زمستان کمتر میباشد، مخصوصاً برای کسانی که مبتلا به بیماری های مزمن مثل آرتروز هستند.

 

درد مفاصل در زمستان

درد مفاصل در زمستان

در مورد درد مفصلی چه اقدامی انجام دهیم؟

تنها راه خلاص شدن از این درد ها، حرکت نمودن میباشد. اگر مدت وقت طولانی در ۱ موقعیت ثابت بمانید، مثلاً مدت وقت طولانی بنشینید، دراز بکشید یا حتی بایستید، مفاصل شما سفت میشود. حرکت نمودن شاید در وهله ابتدا دردناک و غمگین کننده باشد ولی این موضوع کاملاً طبیعی میباشد و در طول وقت بهبود پیدا خواهد نمود.

اصلاً منظور ما این نیست که ۱ دفعه از مکان بلند بشوید و خیلی تند راه بروید، بلکه همه کارها را آرام انجام بدهید. چند حرکت آهسته همچون خم نمودن و صاف نمودن زانو ها و آرنج دست، شانه، قوزک پا، چرخش مچ، باز و بسته نمودن دست ها و غیره را برگزینید و آن ها را به آرامی انجام بدهید.زمانیکه بدن شما حرکت بکند، ناراحتی های اولیه به زودی بهبود پیدا می کنند و به حالت عادی برمی گردید.

هم چنین میتوانید دوش آب داغ بگیرید یا از پتوهای گرم استفاده نمایید که به تسکین درد شما یاری میکند. گرم نمودن بدن به طور منظم برای مفاصل پسندیده میباشد. اگر بدن خود را فعال نگه دارید هم مفاصل شما در فصل زمستان در موقعیت بهتری قرار خواهند گرفت.

خدمات پرستاری در منزل همراه شما

مرکز خدمات پرستاری همراه شما ارائه دهنده ی خدمات پرستاری،پرستاری در منزل،پرستاری از سالمند،خدمات پزشکی در منزل و…. آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.برای تماس با ما با شماره های سایت تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *