دلایل عفونت چشم

دلایل عفونت چشم :ترشحات چشمی که دلیل آنان میبایست جدی میباشد.ترشحات چشمی برای همه افراد وجود دارد و زمانی مشکل ساز میباشد که این ترشحات بیشتر از حد باشند و رنگ آنان زرد تیره یا سبز باشد که خبر از عفونت چشم میدهد.

ترشحات چشمی و عواملی که سبب عفونت چشم میشود

همه انسان ها هنگام خواب در چشمان خود ترشح دارند. مخاط پوسته های اطراف چشم، آب دهان یا بینی یا ماده چسبناک در گوشه های چشم و مژه ها هنگام بیدار شدن ظاهر میشود . این ترشح مجموعه ای از اشک ، چربی ، سلول های پوستی و آلودگی میباشد که در اطراف چشم هنگام خواب تجمع پیدا میکند.

از آن جایی که در خواب پلک نمی زنید، آلودگی ها در ۱ نقطه جمع میشوند و بیرون چشم ظاهر میشوند. این ترکیب در اطراف غده های اشک درست کردن می گردند . زمانیکه بیدار می بشوید، آن ها را مشاهده می نمایید که میتوانید به راحتی پاک شان نمایید.این ماده ترشح شده معمولاً سفید یا گاهی اوقات زرد میباشد . اگرچه بعضی از انواع ترشحات چشم هستند که نشان دهنده ۱ وضعیت جدی میباشد .

اگر ترشحات صبحگاهی چشمان شما شبیه به رنگ زرد تیره یا سبز باشد، احتمالاً به عفونت دچار شده اید .اگر ترشحات چشم بیشتر از حد طبیعی باشد، احتمالا نشان دهنده مشکلاتی در چشم تان هست . ترشحات در طول روز، بدون اینکه تازه از خواب بیدار شده باشید، می تواند نشان دهنده ۱ وضعیت جدی باشد که نیاز به درمان دارد.

دلایل عفونت چشم

دلایل عفونت چشم

لنز

حتی اگر مدت وقت طولانی هم از لنز استفاده می نمایید ولی چشم شما عفونی نشده، باز هم این امکان وجود دارد که قرار دادن لنز داخل چشم ها به مدت چند ساعت بتواند عامل التهاب و حساسیت چشمانتان شود .

در چنین حالتی ترشحات چشم بیشتر از حدِ طبیعی میشوند و هنگام صبح هم بیش زیاد شدن پیدا میکند . هرگز با لنز نخوابید، مگر اینکه چشم دکتر از شما خواسته باشد. اگر ترشحات زیادی را هنگام صبح تجربه می نمایید، در حالیکه لنز هم ندارید، احتمالاً میبایست لنز های خود را عوض کرده و حتما به دکتر مراجعه نمایید.

خشکی مزمن چشم

علل زیادی هستند که سبب خشکی چشم میشوند ولی وضعیت هایی که این ترشحات را همراه با خستگی چشم زیاد شدن می بدهند میبایست جدی گرفت . پس حتما به چشم دکتر مراجعه نمایید تا اگر خشکی چشم مزمن دارید ، هر چه زودتر آن را برطرف نمایید.

آلرژی

گاهی اوقات آلرژی ها عامل درست کردن آبریزش چشم، قرمزی ، خارش یا ترشحات چشم هستند . امکان دارد یکی از چشم ها یا هر دوی آن ها را درگیر بکند ولی در چنین حالتی ترشحات چشم معمولاً رنگ غیر طبیعی ندارد . آنتی هیستامین ها و قطره های چشمی یا دیگر درمانهای مربوط به آلرژی می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد .

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه یا چشم صورتی ۱ نوع عفونت چشم میباشد که با قرمزی، ورم، درد و خارش در چشم همراه میباشد . اگر این عفونت درمان نشود ، پخش میشود و امکان دارد به چشم آسیب بیشتری وارد بکند . پس زیاد مهم میباشد که چشم دکتر این وضعیت را مورد بررسی قرار دهد و درمانی را بکار گیرد که معمولاً درمان از راه قطره های چشم شروع میشود .

بلفاریت

بلفاریت ۱ نوع التهاب در مژه ها میباشد که سبب ورم و درد در اطراف چشم میشود و ترشحات را درست کردن میکند . علت آن هم تولید چربی در اطراف فولیکول های مو میباشد که ترشحات آن معمولاً رنگ سبز یا زرد دارند.

کراتیت

انواع مختلفی از کراتیت وجود دارند . کراتیت باکتریایی قارچی، هرپتیک و غیره. کراتیت باکتریایی یک نوع عفونت میباشد که به سرعت رشد میکند و اگر درمان نشود ، سبب کوری خواهد شد . ترشحات اضافه با رنگ غیر طبیعی از علائم آن میباشد .

کراتیت قارچی روی قرنیه چشم اثر می گذارد و علائم مشابهی دارد . کراتیت هرپس هم به دلیل ۱ عفونت ویروسی درست کردن میشود و سبب سوزش در چشم میگردد.کراتیت آموبیک یک عفونت میباشد که بر اثر قرار گرفتن در معرض نور فراوان خورشید درست کردن میشود و ۱ نوع آفتاب سوختگی را در چشم درست کردن میکند.

دلایل عفونت چشم

دلایل عفونت چشم

گل مژه

گل مژه ۱ مشکل چشمی میباشد که در پلک درست کردن میشود . معمولاً فولیکول های مژه دچار عفونت می گردند که به درمان پزشکی نیاز دارد و اغلب خود به خود بهبود پیدا میکند که شبیه به جوش در حاشیه پلک میباشد و همراه با درد و سوزش میباشد . سختی هنگام پلک زدن، یکی از علائم گل مژه میباشد که ترشحات اضافی را درست کردن میکند .

آسیب دیدگی چشم یا ضربه

هرگونه ضربه یا آسیب دیدگی بر اثر استفاده از عطر یا لوازم آرایش که به داخل چشم رفته است ، عامل درست کردن مشکلاتی از جمله ترشحات غیر معمول خواهد شد . اگر هنگام بیداری اتفاق بیفتد ، معمولاً ترشحات خونی دیده میشود که حتما میبایست به دکتر مراجعه نمود.

زخم قرنیه

گاهی اوقات لایه سطحی چشم یا همان سطح قرنیه عفونی میشود . این زخم ترشحات سفید به همراه دارد . اشک فراوان، درد در ناحیه چشم ، قرمزی ، مشکلات باز نمودن چشم و حساسیت به نور جزء علائم آن میباشد . درمان آنتی بیوتیکی می تواند شما را از این وضعیت خلاص بکند . اگر آن را درمان نکنید ، آسیب بلند مدتی وارد میکند که امکان دارد به کاشت قرنیه نیاز پیدا نمایید .

داکریوسیتیت

این وضعیت سبب مسدودیت غده اشکی میشود که کمی هم دردناک میباشد و همراه با سوزش و ورم ذیل پلک پایین میباشد. آبریزش چشم ، ترشحات چسبنده ، قرمزی ، تاری دید و درد همگی با آن همراه هستند . امکان دارد خود به خود پسندیده شود و بهبود پیدا بکند ولی در هر گونه میبایست با متخصص چشم مشورت نمایید.

پیشگیری یا مدیریت ترشح چشم در منزل

دانستید که امکان دارد وسوسه بشوید که مدام هنگام صبح چشم خود را بمالید تا این ترشحات را خارج نمایید ولی این وضعیت عفونت را بدتر میکند . چسبیدن چیزی به چشم ها می تواند ترشحات را زیاد شدن دهد. بنابراین هرگونه کثیفی و آرایش را پاک نمایید.

چشمان خود را با آب یا قطره های مخصوص بشویید و بیشتر از حد با دستانتان با چشم خود ور نروید. هنگام آرایش و قرار دادن لنز، دستان خود را بشویید تا خطر ابتلا به عفونت کاهش پیدا بکند.

دلایل عفونت چشم

دلایل عفونت چشم

قطره چشم

تغییر در ترشح چشم نشان دهنده تغییر در سلامت چشم میباشد .مقدار کمی از ترشحات مخصوصاً هنگام بیداری طبیعی هستند ولی اگر رنگ ، مقدار، چسبندگی و دفعات تغییر بکند، میبایست با چشم دکتر صحبت کنید؛ مخصوصاً اگر بعد از ۱ الی ۲ روز بهبود پیدا نکند.

 

مطالب مرتبط:

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *