راهکارهایی برای کاهش درد شکم

راهکارهایی برای کاهش درد شکم :مشکلات معده و دردهای شکم امکان دارد برای هر فردی اتفاق بیافتد، به همین دلیل حتما میبایست از راههای متناسب برای پیشگیری از مشکلات معده و رفع دردهای شکمی مطلع باشید.

پیشگیری و درمان مشکل معده و شکم از راهی دیگر

چه کسی حتی ۱ بار هم که شده دچار مشکلات معده و درد شکم نمی شود؟ مطمئنا هیچ کس چراکه این درد به واسطه ی طبیعت زندگی انسان امری طبیعی میباشد.

۱۰ ها دلیل وجود دارد که امکان دارد دچار درد معده بشوید ، مانند:گاستریت ، ریفلاکس اسید ، عدم تحمل لاکتوز ، استرس و غیره. اکثر آنان جدی نیستند و به سرعت از بین میروند و هیچ دلیلی وجود ندارد هر بار که ناراحتی کمی در شکم دارید به دکتر خود مراجعه نمایید و نسخه دریافت نمایید.

یک. فلفل قرمز:

خوردن فلفل قرمز به چندین روش می تواند در رفع مشکلات شکمی شما یاری بکند و این ۱ بی حس کننده طبیعی میباشد و می تواند درد و ناراحتی شما را کاهش دهد و در واقع می تواند اسیدیته را کاهش داده و با زخم معده مبارزه بکند و انواع خاصی از باکتری ها را از بین ببرد .

علاوه بر این به هضم موثرتر غذا یاری میکند. توجه داشته باشید که هنگام مصرف میبایست آن را با مواد غذایی دیگر ترکیب نمایید و اگر مشکل جدی گوارشی دارید بدون مشورت با دکتر از آن استفاده نکنید.

راهکارهایی برای کاهش درد شکم

راهکارهایی برای کاهش درد شکم

دو. یوگا برای پیشگیری از مشکلات معده:

بسیاری از نکته ها یوگا می تواند به شما در گوارش و هضم یاری بکند و سبب حرکت راحت ترِ غذا از راه روده های شما شود و هم چنین سبب کاهش استرس میشود که اغلب می تواند سبب مشکلات معده همچون سندرم روده تحریک پذیر شود .

به عنوان مثال “آپانازانا” یا زانوهایی که در قفسه سینه در آغوش گرفته شده اند می توانند به شما در تسکین نفخ و درد یاری کنند و پیچش ستون فقرات سبب تسکین و تنفس شکم شما خواهد شد.

سه. زنجبیل برای معده و رفع دردهای شکمی:

زنجبیل تأثیر شگفت انگیز در سلامتی معده مان دارد.زنجبیل التهاب را صحیح همچون آسپرین ، ایبوپروفن ها کاهش میدهد و سبب گردش خون میشود که به هضم بهتر یاری میکند. هم چنین یاری میکند تا غذا به طور روان از راه دستگاه گوارش جریان یابد و به ما امکان جذب مواد مغذی بیشتری را میدهد و از گاز معده جلوگیری میکند و ماهیچه های روده را شل میکند که از درد معده رهایی یابید.

۴- نعناع برای رفع مشکلات معده:

نعناع نخستین خط دفاع برای معده غمگین میباشد زیرا منتول که در نعناع به وفور یافت میشود، ۱ ضد اسپاسم زیاد قوی میباشد که به آهسته نمودن شکم ما یاری میکند.

۵- خردل برای کاهش درد معده:

اگرچه به پیشنهاد کمی باورنکردنی میباشد ، ولی خوردن ۱ قاشق غذاخوری خردل با وعده غذایی هر روزه می تواند ۱ افزودنی عالی برای رژیم شما باشد. خردل برخی از اثرات ضد التهابی و آنتی اسیدِ قوی را دارا میباشد که می تواند درد های معده شما را کاهش یا حتی بهبود بخشد.

شش. برنج برای مشکلات معده :

همراه با سیب زمینی ، جو دوسر و سایر غذاهای نشاسته ای ، برنج به پوشش معده و سهولت در هضم غذا یاری میکند و خاصیت تسکین دهنده ای دارد. چنین غذاهایی در معده طولانی مدت نمی ماند و رفلاکس اسید را تحریک نخواهد نمود.

هفت. نوشابه برای سوزش سر دل:

بی کربنات سدیم موجود در نوشابه به ۲ روش برای سوء هاضمه کاربرد دارد. این ماده که به نوعی خنثی کننده اسید میباشد ، یاری میکند که راهی برای درمان سوزش سر دل باشد و دوم ، گاز دی اکسید کربن میباشد که سبب گاز معده میشود و می تواند به تسکین فشار و درد معده یاری بکند.

راهکارهایی برای کاهش درد شکم

راهکارهایی برای کاهش درد شکم

هشت. گرما:

۱ کمپرس گرم که در ناحیه معده شما اعمال شود ، امکان دارد عضلات تان را شل کرده و درد ، تنش و گرفتگی را کاهش دهد. میتوانید از ۱ بطری پر از آب گرم ، ۱ پتو برقی گرم یا حتی مایکروویو استفاده نمایید و چند دقیقه آن را روی معده خود بگذارید تا احساس تسکین حاصل شود.

نه. روغن های گیاهی برای مشکلات معده:

این روش درمانی می تواند بسیاری از علل منجر به درد معده مانند:گاز ، نفخ ، اسهال ، یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر و حتی گرفتگی قاعدگی را از بین ببرد.

نعناع ، زنجبیل ، ریحان فلفل ، پونه کوهی ، رازیانه ، روغن نارگیل ، آرگان و سایر روغن ها می توانند درد معده شما را تسکین داده و هضم را بهبود ببخشند. فقط کافی میباشد چند قطره روی شکم خود بریزید و به آرامی ماساژ بدهید و این روغنها هم امکان دارد روحیه شما را تقویت کنند.

ده. نان تست سوخته برای دردهای معده:

خوردن نان تست سوخته می تواند به شما در کنترل تهوع پس از ۱ روز خسته کننده و سهولت دردهای معده یاری بکند. کربن موجود در آن سموم را جذب میکند و با جلوگیری از عبور برخی از میکروارگانیسم ها از روده همچون فیلتر عمل میکند.

* تمامی توصیه های این بخش را در گونه داشتن بیماری یا مشکل جسمی خاص میبایست تنها با مشورت دکتر استفاده نمایید.*

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *