عوارض پرخوری پیش خواب

عوارض پرخوری پیش خواب:  در حالی پرخوری پیش خواب برای برخی افراد تبدیل به عادت شده میباشد که عوارض جدی را به همراه دارد، به طوری که بیماری قلبی و سکته مغزی تنها ۲ نمونه از این عوارض است!

عوارض پنهان پرخوری پیش از خواب

خواه آخرین وعده غذایی خود را آخر شب بخورید و یا تا لحظه خواب در حالا رفت و آمد به سمت یخچال باشید، این پرخوری های آخر شب امکان دارد به چیزی بیشتر از سنگینی معده در طول وقت منجر شود.

تحقیقات نشان میدهد که غذاخوردن پیش از خواب می تواند عوارض جانبی بی شماری بر همه چیز از جمله وزن و عملکرد شما در محل کار داشته باشد.

عوارض پرخوری پیش خواب

چربی کمتری می سوزانید

اگر می خواهید وزن خود را کاهش بدهید، امکان دارد بخواهید پیش از خواب میان وعده های سبک بخورید ولی مطالعات در ۱ گروه شش نفره بالای ۵۰ سال نشان می دهد؛ افرادی که ۱ وعده غذایی پیش از خواب می خورند چربی کمتری در مقایسه با افرادی که وعده غذایی خود را چند ساعت زودتر می خوردند، می سوزانند، علارقم این که میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی هر ۲ گروه برابر میباشد.

دچار وزن اضافه میشوید

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش بدهید، شام خود را زودتر بخورید. کسانی که شام خود را به جای ساعت شش، ساعت ده می خورند، به احتمال فراوان به مشکلات عدم تحمل گلوکز و کاهش اکسیداسیون چربی دچار میشوند. پرخوری پیش از خواب خطر چاقی و سندرم متابولیک را زیاد شدن میدهد.

عوارض پرخوری پیش خواب

احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در شما بالا میرود

سندرم متابولیک سبب زیاد شدن چربی دور شکم، فشار خون، قند خون، کلسترول، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی و سکته مغزی میشود.مطالعه ای بر روی گروهی از بزرگسالان بین ۴۰ تا ۵۴ سال نشان داد زنانی که پیش از خواب شام می خورند، بیش دچار سندرم متابولیک میشوند.

هم چنین این آزمایش نشان داد که زنان و مردانی که پیش از خواب پرخوری می کنند سطح تری گلیسیرید و کلسترول آن ها بالاتر از حد طبیعی میباشد.

دچار اختلال خواب خواهید شد

وعده های غذایی آخر شب و خستگی صبحگاهی بیشتر از آن چه که شما فکر نمایید به یکدیگر پیوند خورده اند. مطالعه ای بر روی ۵۲ شخص نشان داد کسانی که پیش از خواب پرخوری می کنند در مقایسه با افرادی که چند ساعت پیش از خواب شام خود را می خورند، بیش از اختلال خواب رنج می برند و کم تر می خوابند.

عوارض پرخوری پیش خواب (3)

عوارض پرخوری پیش خواب

عملکرد شما ضعیف میشود

پر خوری پیش از خواب فقط روی وزن شما تاثیر نمی گذارد. کسانی که شب پیش از خواب غذای ناسالم می خورند، بیش دچار مشکلات جسمی از جمله سر درد و اسهال در روز بعد میشوند و در نتیجه عملکرد پایین تری در محل کار خود دارند.

 

مطالب مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *