فواید زنجبیل برای مردان

فواید زنجبیل برای مردان :هزاران سال است که مردم از ریشه زنجبیل برای آشپزی و درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند. زنجبیل حاوی بیشتر از ۱۰۰ ترکیب فعال از جمله جینجرول (Gingerol)، شوگائول (Shogaol) و پارادول (Paradol) میباشد که تصور می‌شود مسئول فواید آن هستند. در این مقاله از مجله درمانکده اول خواص زنجبیل برای مردان را بررسی می‌کنیم و بعدا نحوه مصرف آن را توضیح می‌دهیم.

زنجبیل گیاهی با خواص دارویی قوی میباشد که می‌توان از آن برای موارد ذیل استفاده کرد:

۱. از بین بردن میکروب‌ها

بعضی از ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه به بدن شما در دفع میکروب‌ها یاری می‌کنند. این ترکیبات به ویژه برای متوقف نمودن رشد باکتری‌هایی همچون اشرشیاکلی (عفونت دستگاه گوارش، عفونت ادراری و…) و شیگلا (اسهال خونی) مفید هستند و می‌توانند ویروس‌هایی همچون RSV (عفونت دستگاه تنفس) را از شما دور نگه دارند.

۲. حفظ سلامت دهان

ترکیبات فعال موجود در زنجبیل از جمله جینجرول از رشد باکتری‌های دهان جلوگیری می‌کنند. این باکتری‌ها همان باکتری‌هایی هستند که می‌توانند سبب بیماری پریودنتال (عفونت جدی لثه) شوند.

فواید زنجبیل برای مردان

فواید زنجبیل برای مردان

۳. تسکین درد عضلات

شواهد در مورد خواص زنجبیل برای مردان نشان می‌دهد که این گیاه دارویی می‌تواند درد عضلانی را به مرور وقت کاهش دهد. در بعضی از مطالعات، افراد مبتلا به درد عضلانی ناشی از ورزش که زنجبیل مصرف کردند، نسبت به افرادی که زنجبیل مصرف نکردند، در روز بعد درد کمتری داشتند.

۴. کاهش علائم آرتریت

زنجبیل ۱ ضد التهاب میباشد، به این معنی که تورم را در بدن کاهش می‌دهد و به تسکین علائم آرتریت روماتوئید (روماتیسم) و استئوآرتریت (آرتروز) یاری می‌کند.مردی که با دست‌ زانوی خود را گرفته میباشد.زنجبیل با کاهش التهاب به تسکین علائم مشکلات مفصلی یاری می‌کند.

۵. مهار رشد سرطان

از خواص زنجبیل برای پروستات هم نبایستی غافل شد. مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در زنجبیل می‌توانند از بروز بعضی از انواع سرطان از جمله سرطان پروستات جلوگیری کنند. این مواد خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، معده، کبد و پوست را هم کاهش می‌دهند.

 

مطالب مرتبط:

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *