میوه های مخصوص دیابتی ها

میوه های مخصوص دیابتی ها :با وجود این که همه میوه ها برای دیابتی ها مفید نیستند ولی گزینه های زیادی وجود دارد که خوشمزه و مغذی هستند، چند نمونه از برترین میوه های تابستانی را معرفی می کنیم.

برترین میوه های تابستانی برای دیابتی ها

دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها میباشد که سبک زندگی افراد دیابتی را تحت تاثیر قرار میدهد. کنترل قند خون بخش مهمی از زندگی افراد مبتلا به دیابت میباشد.

در کنار داروها، رژیم غذایی سالم نقش اساسی در تنظیم قند خون و پیشگیری از عوارض دیابت ایفا می‌کند. بیماران دیابتی ۹ تنها میبایست مواظب مصرف مواد غذایی باشند بلکه نمی توانند هر میسوه ای را مصرف کنند زیرا همه میوه‌ها برای دیابتی‌ها مفید نیستند و وجود مقادیر زیادی قند به شکل فروکتوز و ساکارز در برخی از میوه‌ها سبب زیاد شدن سطح قند در بدن میشود.

هلو

هلو جزو میوه‌های تابستانی با قند پایین محسوب می‌شود که مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. میزان درصد قند موجود در هلو جز قندهای مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی می‌باشد، هم چنین هلو دارای فیبر و ویتامین و شاخص گلیسمی پایین میباشد.

میوه های مخصوص دیابتی ها

میوه های مخصوص دیابتی ها

کیوی

کیوی ۱ میوه زیاد خوش طعم دارای ویتامین و آنتی اکسیدان میباشد که به دلیل دارا بودن فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین، باعث کاهش سرعت جذب قند خون در بدن شده و نقش موثری در کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت ایفا میکند.

آلو

آلو میوه‌ای تابستانه و دارای قند پایین، فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین میباشد که می‌تواند به تنظیم سطح قند خون یاری بکند. بیماران دیابتی توصیه می‌شود آلوسیا مصرف کنند زیرا این میوه سرشار از آنتوسیانین و الاجیک اسید میباشد و به همین خاطر برای افراد دیابتی زیاد مفید می‌باشد. آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون یاری می‌کند.

انواع توت‌ها

توت ها از برترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی هستند زیرا سرشار از ویتامین بوده و خواص ضد التهابی دارند دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری در مقایسه با سیاری میوه‌ها بوده و قند کم و فیبر بالایی دارد پس بهتر از افراد دیابتی در تابستان توت فرنگی،تمشک، زغال اخته، شاه توت مصرف کنند.

میوه های مخصوص دیابتی ها

میوه های مخصوص دیابتی ها

انواع توت‌ها

گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از آن استفاده کنند،گیلاس تازه و ارگانیک دارای فیبر شاخص گلیسمی پایین و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که عامل رنگ قرمز گیلاس هستند و سبب زیاد شدن تولید انسولین در بدن شده و به تنظیم سطح قند خون یاری می‌کنند.

انگور

خوردن انگور برای افراد دیابتی ممنوع نیست بلکه مطالعات نشان می بدهند مصرف انگور در حد اعتدال موجب کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع۲ و موجب بهبود سلامت روده ها میشود.

هندوانه

هندوانه مملو از آب و فیبر میباشد و بار گلیسمی آن پایین میباشد – فقط دو در هر ۱۰۰ گرم، بیماران دیابتی می‌توانند هندوانه را در حد اعتدال و با خیال راحت مصرف کنند. افراد مبتلا به دیابت می توانند در ۱ روز ۱۵۰ گرم هندوانه بخورند که تقریباً معادل ۱ فنجان هندوانه خرد شده در روز میباشد.

میوه های مخصوص دیابتی ها

میوه های مخصوص دیابتی ها

زردآلو

زردآلو میوه‌ای کم کالری و کربوهیدرات میباشد (یک زردآلو فقط هفده کالری و چهار گرم کربوهیدرات دارد) و این خبر خوبی برای بیماران دیابتی میباشد چون آن‌ها به خوبی می‌توانند زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار بدهند از طرف دیگر فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند سطح قند خون را تنظیم بکند.

مطالب مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *