نشانه های رگ های ناسالم

 نشانه های رگ های ناسالم :رگ ها وظایف زیادی برای انجام دادن دارند. آنان بخشی از سیستم گردش خون هستند که خون را در سراسر بدن حرکت می بدهند و نقش اصلی آنان رساندن خون به قلب میباشد و در واقع‌ اگر رگ های سالم نداشته باشیم، بدن نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و در نتیجه علائم مختلف روی بدن ظاهر میشوند.

رگ های صاف، رگ های بدون برجستگی

در حالی که بیش سیاهرگ‌ها در عمق ذیل پوست قرار دارند، برخی از آن‌ها همچون رگ‌های دست و پا قابل مشاهده هستند. هنگامی که این رگ ها صاف میشوند یا کش می آیند، رگ های مسطح نامیده میشوند.

 نشانه های رگ های ناسالم

نشانه های رگ های ناسالم

در حالی که رگ‌های صاف معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند، ولی گاهی اوقات می‌ توانند نشانه ‌ای از ۱ بیماری زمینه ‌ای باشند. کم آبیِ بدن یا کم خونی ۲ علت رایج رگ های مسطح هستند که سبب می‌ شوند رگ خاصیت کشسانی خود را از دست بدهد‌. یکی دیگر از علت ها شامل برآمدگی سیاهرگ میباشد و زمانی اتفاق می افتد که پمپاژ خون در رگ به درستی اتفاق نیفتاده باشد‌.

چاقی هم یکی دیگر از علت هاست که فشار زیادی به رگ ها وارد میکند. در موارد نادر رگ های مسطح علامت سرطان هستند؛ بنابراین زمانیکه متوجه مسطح بودن آن ها شدید حتما به دکتر مراجعه نمایید و علت را بررسی کنید.

رگ های ضخیم

هنگامی که رگ ها بالا می آیند و ضخیم میشوند، میبایست آن ها را پیگیری نمایید. در چنین حالتی یعنی رگ ها واریسی شده اند که امکان دارد دردناک باشد و مشکلات دیگر را به وجود بیاورد که معمولاً به خاطر فشار فراوان میباشد.

این فشار امکان دارد به خاطر بارداری، چاقی یا ایستادن بیشتر از حد رخ داده باشد که در چنین حالتی جریان خون در این رگ ها ضعیف می شود‌. در چنین حالتی خون در قسمت پایین رگ تجمع پیدا می‌ بکند و همین سبب ضخیم شدن رگ ها خواهد شد. این رگ های واریسی هم چنین سبب ورم، انقباض و خستگی خواهند بود و امکان دارد لخته خون یا مشکلات پوستی را در گونه درمان نشدن درست کردن بکند.

درد در پاها – رگ های ضربان دار

طبق مطالعات انجام شده درد در قسمت ساق پا؛ مخصوصا اگر در ناحیه رگ ها باشد، علامت ۱ مشکل جدی میباشد. اگر متوجه این علامت شدید، حتما به دکتر مراجعه نمایید، زیرا علت های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها رگ های واریسی میباشد و زمانی اتفاق می‌ افتد که لخته خون در قسمت عمیق رگ اتفاق افتاده باشد که معمولاً در ساق پا بیش میباشد .

این موضوع سبب میشود تا جریان خون مسدود شود و درد و ورم و گرمای فراوان را در این ناحیه به وجود آورد.در موارد شدیدتر جان فرد را تهدید می‌ بکند و امکان دارد سبب آمبولی شود؛ بنابراین اگر پا درد را همراه با ورم و قرمزی و هم چنین رگ های ضربان دار مشاهده کردید، حتما به دکتر مراجعه نمایید.

خونریزی خود به خودیِ رگ ها

خونریزی خود به خودی رگ ها ۱ وضعیت پزشکی میباشد که می تواند چندین عامل زمینه ای مختلف داشته باشد. گاهی اوقات، امکان دارد ناشی از آسیب یا ضربه به رگ های خونی باشد. در موارد دیگر، امکان دارد به دلیل شرایط پزشکی؛ به عنوان مثال سرطان یا کم آبی بدن باشد.

در کل بدون توجه به علتی که دارد، حتما میبایست آن را جدی بگیرید؛ زیرا اگر درمان نشود، سبب از دست دادنِ خونِ فراوان و حتی مرگ خواهد بود و به همین دلیل زیاد مهم میباشد که به دکتر مراجعه نمایید و علت خونریزی رگ ها را بررسی کنید.

 نشانه های رگ های ناسالم

نشانه های رگ های ناسالم

۵ مورد در مورد رگ ها که میبایست به خاطر داشته باشید

-امکان دارد که رگ ها به خاطر لخته خون مسدود شوند که عامل درست کردن مشکلات جدی خواهند بود. اگر مشکلاتی همچون ورم، درد و قرمزی را در رگ های تان احساس کردید، سریعا به دکتر مراجعه نمایید.

-رگ ها امکان دارد به خاطر ۱ ضربه یا تروما همچون بریدگی عمیق یا کبودی آسیب دیده باشند‌؛ بنابراین اگر زخم هایی را ذیل پوستِ خود مشاهده کردید، به دکتر مراجعه نمایید.

-رگ ها هم چنین در معرض التهاب هستند که به خاطر عفونت یا بیماری سیستم ایمنی به وجود می آید. اگر متوجه درد مداوم یا ورم داخل رگ ها شدید، حتما به دکتر اطلاع رسانی نمایید تا مشکلات زمینه ای را شناسایی بکند.

-رگ ها به خاطر انتخاب های نادرست سبک زندگی همچون سیگار یا نشستن طولانی مدت بدون تحرک ضعیف خواهند شد. برای سالم نگهداشتن آن ها حتما میبایست به طور منظم ورزش نمایید و هرگز هم سیگار نکشید‌.

-در نهایت سیاهرگ ها امکان دارد دچار مشکلی به نام واریس شوند پس مراقب علائم واریس باشید.

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *