آسیب چارلی هورس

آسیب چارلی هورس :آسیب چارلی هورس چیست و به چه دلیل رخ میدهد ؟ علائم تشخیص این نوع آسیب و راه های تسکین آن چیست ؟ جواب را در ادامه خواهید خواند.

آسیب چارلی هورس چیست و برای چه کسانی رخ میدهد؟

چارلی هورس یکی از نام های دیگر اسپاسم عضلانی میباشد. چارلی هورس می تواند در هر ماهیچه ای اتفاق بیفتد ولی در ساق پا بیش رخ میدهد. این اسپاسم انقباضات غمگین کننده ای را در ماهیچه درست کردن میکند و اگر ماهیچه های منقبض شده به مدت چند ثانیه یا بیش آهسته نشوند، درد شدید خواهد شد.

چارلی هورس شدید می تواند سبب سوزش عضلانی شود و حتی چند روز و چند ساعت در روز طول بکشد که این درد به طور کامل طبیعی میباشد.چارلی هورس معمولاً در خانه درمان می شود؛ مخصوصاً اگر برای نخستین بار اتفاق افتاده باشد. اگر چه اسپاسم های مداوم عضلانی اغلب به ۱ وضعیت خاص بیماری مربوط هستند که نیاز به درمان پزشکی دارند.

پزشک در این شرایط به شما یاری میکند که علت چارلی هورس را دریابید. شما هم میتوانید درمان هایی را اجرا نمایید و تغییرات رفتاری را هم برای بهبود وضعیت خود اعمال نمایید.

علل به وجود آمدن چارلی هورس چیست؟

-خون رسانی ناکافی به عضله.
-آسیب دیدگی های عضلانی.
-ورزش نمودن در سرما یا گرمای فراوان.
-استفاده بیشتر از حد از ۱ ماهیچه خاص هنگام ورزش.
-استرس و فشار اغلب در عضلات گردن.
-گرم نکردن عضلات پیش از ورزش.
-فشار فراوان روی عصب ستون فقرات.
-استفاده از داروهای ادرار آور که می تواند عاملی برای کاهش سدیم در بدن باشد.
-کاهش مواد معدنی یا میزان زیاد کم کلسیم، پتاسیم و سدیم در خون.
-کم آبی بدن.

آسیب چارلی هورس

آسیب چارلی هورس

بسیاری از افراد چارلی هورس را در زمانیکه خواب هستند، احساس می کنند که معمولا به دلیل درد آن بیدار میشوند. اسپاسم های عضلانی که عاملی برای چارلی هورس هستند، هنگام خواب هم رخ می بدهند. اگرچه علت آن ها هنوز به طور کامل مشخص نیست ولی باور و عقیده بر این میباشد که دراز کشیدن روی تخت خواب و پوزیشن خمیده به مدت وقت طولانی نقش مهمی را در این درد ایفا میکند.

عوامل خطر چارلی هورس

اسپاسم عضلانی می تواند برای همه اتفاق بیفتد و می تواند در هر سنی فرد را درگیر بکند. چارلی هورس هر وقت از روز یا شب رخ میدهد. این آسیب معمولاً برای افراد ذیل بیش اتفاق می افتد:

نوزادان
افراد مسن
افراد چاق
کسانی که از داروهای خاص مثل دارو های ادرار آور، رالوکسیفن یا داروهای استاتین استفاده می کنند.
افراد سیگاری
افراد چاق که این آسیب را به دلیل جریان خون ضعیف در ساق پای خود احساس کردند
ورزشکاران که معمولا این آسیب را به دلیل خستگی و استفاده بیشتر از حد از عضلات احساس می کنند
اسپاسم عضلانی

تشخیص علت چارلی هورس

– چارلی هورس مقطعی نیاز به تشخیص پزشکی خاصی ندارد. اگر چه که پزشک میبایست به طور مداوم اسپاسم های عضلانی را مد پیشنهاد قرار دهد و آن ها را آزمایش بکند. گاهی اوقات امکان دارد این مشکل بیشتر از ۱ بار در هفته برای فرد اتفاق بیفتد که معمولاً دکتر تشخیص خود را بر اساس سوابق پزشکی و آزمایش های جسمانی انجام میدهد.

– اسکن های ام آر آی هم در تعیین فشار عصبی و مشخص نمودن علت موثر هستند. دستگاه ام آر آی از ۱ آهنربا و امواج رادیویی استفاده میکند و می تواند تصاویر را همراه با جزئیات و ساختار درونی بدن فرد تهیه بکند.

– آزمایش های لابراتوار امکان دارد برای بررسی میزان پتاسیم، کلسیم و منیزیم هم بکار بروند. اگر متخصص آسیب دیدگی عصب و دیگر علت های پیچیده را بررسی بکند، باز هم درمان چارلی هورس بستگی به علت آن دارد. اگر چارلی هورس به دلیل ورزش باشد، حرکات کششی آسان و ماساژ به از بین بردن درد و جلوگیری از انقباض یاری میکند.

روشهای موثر در تسکین آسیب چارلی هورس

– پد های گرم کننده هم می تواند وضعیت خوبی را درست کردن بکند.

– قرار دادن ۱ عدد یخ بدن را بی حس میکند و درد را کاهش خواهد داد.

– اگر اسپاسم عضلانی شما هنوز سوزش دارد، دکتر می تواند داروی ضد التهابی غیر استروئیدی همچون ایبوپروفن را تجویز بکند. البته چارلی هورس که فراوان اتفاق بیفتد، به درمان سخت تری نیاز دارد. امکان دارد دیگر مسکن هایی مثل ایبوپروفن تاثیر گذار نباشد. در موارد شدیدتر دکتر داروهای ضد اسپاسم را هم تست میکند و هم چنین فیزیک تراپی هم به مقابله با این آسیب یاری میکند و از سختی های آینده پیشگیری خواهد نمود.

– در موارد شدیدتر دکتر جراحی را نظر میکند. اگر درمان های دیگر موثر نباشند، جراحی می تواند فضای اطراف عصب را برای از بین بردن فشار زیاد شدن دهد و در صورتی مفید میباشد که فشار عاملی برای درست کردن اسپاسم شده باشد.

– درمان های جایگزین و ماساژ های خاص و کشش های خاصی وجود دارند که می توانند از درد جلوگیری کنند و آن ها را از بین ببرند. در طول آسیب چارلی هورس میتوانید از دستانتان برای درست کردن فشار روی ناحیه مقاومت شده برای از بین بردن درد استفاده نمایید. هم چنین میتوانید از انگشتان شست خود برای اعمال فشار تدریجی روی نقاطی که درد را درست کردن کرده اند استفاده نمایید.

– اگر چارلی هورس داخل ساق پا اتفاق افتاده باشد، میتوانید درد را از راه کشش های ذیل از بین ببرید.

ایستادن
قدم برداشتن
صاف نمودن کمر و ساق پا
ایستادن روی نوک انگشتان پا به مدت چند ثانیه برای کشش عضلات بدن
درمان چارلی هورس

پیشگیری از چارلی هورس

زمانیکه علت این بیماری مشخص میشود، علائم معمولاً راحت تر قابل پیشگیری هستند. پس مراحل ذیل را برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی در آینده در قبل بگیرید:

کشش پیش و بعد از ورزش
دوری از انجام تمرین های یکسان برای عضلات
ورزش نکردن در آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد
نوشیدن آب در طول روز
نوشیدن نوشیدنی های حاوی الکترولیت
حرکات کششی پیش از خواب

آسیب چارلی هورس

آسیب چارلی هورس

 

چارلی هورس رایج میباشد و امکان دارد برای هر عضله ای در هر زمانی اتفاق بیفتد ولی معمولاً قابل درمان میباشد و میتوان به راحتی از آن پیشگیری نمود. درد درست کردن شده از راه اسپاسم، معمولاً بیشتر از ۱ روز طول می کشد. اگر چه چارلی هورس امکان دارد چند بار رخ دهد که در چنین شرایطی میبایست به دکتر مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *