تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

تشویق کودکان نوپا به راه رفتن : راه رفتن Encourage Toddlers to Walk یکی از بزرگترین نقاط عطف در زندگی یک کودک نوپا میباشد. والدین غالباً نگران این هستند که بچه ها بصورت طبیعی خودشان آغاز به راه رفتن کنند. در این مقاله روش هایی بیان شده میباشد که بهتر میباشد والدین انجام بدهند تا کودک نوپا را ترغیب به برداشتن نخستین قدم ها و راه رفتن مستقلانه کنند.

کودک نوپا به کودکی گفته می‌شود که در سنین یاد گرفتن راه رفتن میباشد. نوپایان معمولاً در سنین دوازده تا ۲۴ ماه هستند. دوره نوپایی در انسان در میان دوره‌های نوزادی (تا ۱۸ ماهه) و نوباوگی (۲ تا ۵ ساله) قرار دارد.

روش های تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

هر کودکی یاد میگیرد که با سرعت خودش راه برود ، ولی والدین همیشه عجولانه منتظر دیدن نخستین قدم های فرزندشان هستند و این لحظه را یکی از مهم ترین نقاط عطف زندگی او می دانند.

امروزه بیش والدین کودکان نوپای خود را در کالسکه می گذارند زیرا این امر حرکت دادن کودک را برای والدین آسان میکند. با این حالا ، زمانی فرا می رسد که کودک کوچک شما یار دارد به تنهایی دنیای اطراف خود را کشف و جستجو بکند.

مهم نیست که شما چه زمانی منتظر راه رفتن او هستید ، کودک در وقت متناسب خود علایمی را نشان میدهد که می تواند به شما بگوید او آماده میباشد تا نخستین قدم های خود را بردارد . روشهای خاصی وجود دارد که میتوانید به او یاری نمایید تا کاملاً با وضعیت نو خود سازگار شود .

اگر متوجه شدید که کودک نوپای شما هیچ تلاشی برای راه رفتن نمیکند در این جا چند نظر در مورد آنچه میتوانید برای ترغیب کودک نوپای خود به راه رفتن ارائه بدهید وجود دارد.

تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

درست کردن تکیه گاه برای کودک

میتوانید در مقابل کودکتان که دستانش را گرفته اید و به طور کامل تکیه گاه او شده اید ، زانو بزنید تا او بر ترس از زمین خوردن هنگام راه رفتن غلبه بکند.

به او نزدیک بمانید زیرا بعد از یک یا دو بار که به او یاری نمودید امکان دارد کودک بخواهد مستقلانه راه برود که در این شرایط یا امکان دارد زمین بخورد یا با پشت سر به عقب بیوفتد

اسباب بازی های هل دادنی

این واقعیت کاملاً ثابت شده ای میباشد که اسباب بازی ها باعث رشد سریعتر نوزادان و کودکان نوپا میشود و راه رفتن آنان را تحریک می کنند.

امروزه اسباب بازی های هل دادنی بسیاری در دسترس میباشد که کودک شما می تواند با در دست داشتن دستگیره آن ها را به جلو هل دهد.

اطمینان حاصل نمایید که این اسباب بازی مستحکم و پایدار میباشد و دارای پایه پشتیبانی بزرگی میباشد. از آن جا که کودک شما بیش روی بازی خود متمرکز خواهد شد ، این احتمال وجود دارد که او به زودی آغاز به برداشتن چند قدم برای هل دادن بیش اسباب بازی های خود بکند.

تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

همه فعالیتهای حرکتی کودک را تشویق نمایید

به پارک و فضای آزاد بروید و از بردن کالسکه اجتناب کنید . کودک نوپای خود را ترغیب نمایید که حداقل چند قدم راه برود.

میتوانید بیرون رفتن های خود را مرتباً زیاد شدن بدهید تا وقت بیشتری برای پیاده روی به فرزندتان دهید. هنگام موفقیت او در برداشتن حتی یک قدم او را با کف زدن و خوشحالی تشویق نمایید.

اگر او از اتاق نشیمن به داخل آشپزخانه راه می رود ، به دلیل راه رفتن در این مسیر طولانی او را تشویق کنید و تعریف ویژه ای از او نمایید . اینکار او را ترغیب به راه رفتن بیش میکند.

مهارتهای حرکتی کودک را توسعه بدهید 

به کودک خود یاری نمایید تا مهارت های حرکتی بزرگ و کوچک خود را رشد دهد. تقویت رشد مهارت های حرکتی منجر به رشد سریعتر کلی بدن او میشود که این وضعیت به کودک شما یاری میکند راه رفتن را سریعتر یاد گیرد. میتوانید به او یاری نمایید تا خودش قدم هایی را بردارد و راه رفتن را آغاز بکند.

معاشرت کودک با همسالان برای تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

کودکان هنگامی در کنار بچه های دیگر هستند مخصوصاً از گروه سنی خودشان سریعتر همه چیز را یاد می گیرند. بنابراین ، اگر فکر می نمایید کودک شما بیش از وقت عادی برای راه رفتن زمان می گذارد ، بگذارید مدتی را با بچه های دیگر در زمین های بازی یا در دیدار در منزل زمان بگذراند.

کودک شما نه تنها با بازی در کنار همسالان خود مهارتهای اجتماعی بهتری پیدا میکند ، بلکه انگیزه بیشتری برای راه رفتن خواهد داشت.

تشویق کودکان نوپا به راه رفتن

عدم استفاده زود هنگام از کفش

هنگامی کودکان نوپا برای نخستین بار راه می روند ، ترجیح می بدهند پابرهنه راه بروند. آنان نه تنها نسبت به کفش اجتناب می کنند ، بلکه پوشیدن زود هنگام کفش می تواند در اول بر کشش و چسبندگی عضلات آن ها در هنگام راه رفتن تأثیر بگذارد.

اطمینان حاصل نمایید که محیط راه رفتن کودک بدون مانع و تمیز میباشد و خرید کفش برای فرزندتان را حداقل تا زمانیکه کودک شما بتواند راحت بیشتر از چند قدم راه برود ، به تأخیر بیندازید.

هر کودک مهارت های متفاوتی را کسب میکند و فاکتورهای زیادی در پشت راه رفتن سریع یا کند کودک وجود دارد.

تا زمانیکه کودک شما مهارت های جدیدی را می آموزد و توانایی تحمل وزن بدن خود را روی پاها دارد ، نگران نباشید. عقب ماندن یک نوپا در مهارت‌های نام‌برده لزوماً به معنای اختلال در رشد کودک نیست. پیش از مشورت با دکتر ، مدتی نکته ها بالا را امتحان نمایید و خیلی زود دچار نگرانی نگردید.

امروزه به دلیل مشغله کاری والدین تمایل به پرستار کودک در منزل خود دارند. اما پرستار مجرب و متخصصی که همزمان مهرات های مختلف کودک را افزایش دهد کم است. سایت خدمات پرستاری در منزل همراه شما ، کار شما را آسان می کند.

مطالب مرتبط :

6 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *