تقویت ریه ها بعد از کرونا

تقویت ریه ها بعد از کرونا : در وقت حاضر همه ی دنیا درگیر جدال با ویروس ترسناک و به شدت واگیردار کروناست. میلیون‌ها شخص روزانه با این پاندمی می‌جنگند و تلاش دارند با رعایت پایان اقدامات و ماندن در خانه، از خود محافظت کنند.

برای همه‌ی ما سلامتی و دور ماندن از بیماری‌ها، ارزشمندترین اولویت میباشد. سؤالی که احتمالاً به ذهن خیلی از افراد خطور می‌کند این میباشد که چطور از سلامت ریه‌هایمان و عملکرد آن پشتیبانی کنیم. خصوصاً این که خیلی از کسانی که دچار بیماری کرونا شده و نجات یافته‌اند، در حالا حاضر حالشان پسندیده میباشد و می‌توانند به فعالیت‌های پیش از بیماری خود بپردازند.

این دسته از افراد چطور می‌توانند مطمئن باشند که عملکرد ریه‌هایشان به حالت پیش برگشته است؟

راه های تقویت ریه‌ها بعد از درمان کرونافعالیت‌های هوازی همچون پیاده‌روی تند، دوی آرام، یوگا و تمرینات تنفسی می‌توانند سرعت تنفس‌تان را بالا ببرند و شما را وادار به تنفس عمیق کرده و ریه‌هایتان را پاکسازی کنند

استعمال سیگار و دوباره سراغ رژیم غذایی ناسالم رفتن می‌تواند هم ریه‌ها و هم سیستم ایمنی را دچار ضعف بکند و باعث شود فرد بهبود یافته از کرونا، دوباره مبتلا شود. طبق توصیه‌ی پزشکان و کارشناسان، عمل نمودن به توصیه‌های سلامتی به شما یاری می‌کند بعد از درمان کرونا، عملکرد ریه‌های خود را کنترل نمایید. با ما همراه باشید تا این توصیه‌ها را به شما ارائه دهیم:

برای تقویت ریه ها بعد از کرونا سیگار نکشید

چه خودتان سیگار بکشید و چه در معرض دود سیگار قرار بگیرید، یکی از بزرگ‌ترین ریسک فاکتور‌های ابتلا به عفونت ریه را خواهید داشت. سیگار کشیدن هیچ سودی ندارد که برای اجتناب از آن تردید نمایید، خصوصاً در شرایط کنونی! بنابراین اگر ریه‌هایی سالم می‌خواهید میبایست به هر صورت از دود سیگار دوری نمایید.

تقویت ریه ها بعد از کرونا

تقویت ریه ها بعد از کرونا

در معرض آلاینده‌ها قرار نگیرید

زمین به طرز انکارناپذیری در حالا التیام است؛ ولی هنوز در دنیای بیرون آلاینده‌هایی وجود دارد که می‌توانند به ریه‌هایتان به طرز وحشتناکی آسیب بزنند و شما را به یک عامل انتقال ویروس کرونا تبدیل کنند؛ بنابراین تلاش نمایید هم در خانه و هم در بیرون از خانه در معرض آلاینده‌ها قرار نگیرید. هر زمان هوای بیرون آلوده میباشد در خانه ورزش نمایید تا از ریه‌هایتان صحیح زمانیکه به سلامت آن‌ها به شدت نیاز دارید، مراقبت کرده باشید.

محیط خانه را تمیز نگه دارید

خانه‌ی شما امن‌ترین جا محافظت شده‌ای میباشد که در این پاندمی می‌توانید داشته باشید؛ بنابراین بهتر میباشد در خانه بمانید و با تمیز نمودن مرتب خانه و نگهداری گیاهان آپارتمانی، محیطی سالم و آرامش‌بخش برای خود داشته باشید. گیاهانی همچون آلوئه ورا و بامبو از دسته گیاهانی هستند که می‌توانند هوای داخل را تصفیه کنند.

از ماسک استفاده نمایید(تقویت ریه ها بعد از کرونا)

کسانی که مشاغل پُرریسک دارند و در معرض مواد شیمیایی و آلاینده‌ها قرار می‌گیرند میبایست از ماسک‌های محافظتی استفاده کرده و به طور مرتب و دوره‌ای از پیشنهاد سلامتی چکاپ شوند.

تقویت ریه ها بعد از کرونا

تقویت ریه ها بعد از کرونا

با این ۸ کار مراقب ریه‌هایتان باشیدراه‌های طبیعی برای پاکسازی ریه‌هارفتار‌ها و عادت‌هایی که به ریه‌هایتان آسیب می‌زنند-تقویت ریه ها بعد از کرونا

برای تقویت ریه ها بعد از کرونا استرس تان را کم نمایید

به طور کل عادت نمایید که استرس‌های فراوان را در زندگی از خود دور نمایید و هر شب به اندازه کافی بخوابید تا به بدنتان و عملکردهایش از جمله عملکرد ریه‌ها یاری نمایید.

سیستم دفاعی طبیعی بدن، مکانیسمی دارد که از ریه‌ها در برابر میکروب‌ها و آلودگی‌ها محافظت می‌کند و تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی همراه با تغذیه سالم و استراحت و دور ماندن از استرس‌های فراوان و مداوم، حامی این مکانیسم طبیعی و خدادادی میباشد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت ریه‌ها دارد. رژیم‌های غذایی کم‌چرب و پُر از سبزیجات و مرکبات و مایعات زیاد، برای تقویت سیستم ایمنی و تنفسی توصیه می‌شود.

تقویت ریه ها بعد از کرونا

تقویت ریه ها بعد از کرونا

بخور بگیرید

استنشاق بخار دو بار در روز هم برای کاهش التهاب راه‌های هوایی توصیه می‌شود.

ورزش نمایید(تقویت ریه ها بعد از کرونا)

همان ورزش‌هایی که به سلامت قلب یاری می‌کنند برای ریه‌هایتان هم مفیدند. فعالیت‌های هوازی همچون پیاده‌روی تند، دوی آرام، یوگا و تمرینات تنفسی می‌توانند سرعت تنفس‌تان را بالا ببرند و شما را وادار به تنفس عمیق کرده و ریه‌هایتان را پاکسازی کنند.

تمرینات قدرتی هم می‌توانند میان تنه را تقویت کرده و وضعیت بدنی‌تان را بهبود بدهند تا عضلات تنفسی‌تان عملکرد بهتری داشته باشند. البته اگر حالتان پسندیده نیست نبایستی به خودتان فشار بیاورید.

تقویت ریه ها بعد از کرونا

تقویت ریه ها بعد از کرونا

تنفس شکمی یا دیافراگمی را امتحان نمایید

بنشینید، یکی از دست‌ها را روی سینه و دیگری را روی شکمتان بگذارید. یک نفس عمیق با بینی بگیرید و احساس نمایید که شکمتان حرکت می‌کند و به سمت بالا می‌آید، نه سینه‌تان. بعدا به آرامی و در حالی که لب‌هایتان به هم فشرده‌اند، جوری که انگار سوت می‌زنید، هوا را بیرون داده و بازدم را انجام بدهید.

میبایست احساس نمایید شکمتان دوباره پایین می‌رود و به وضعیت ابتدا برمی‌گردد. اینکار را چند بار به آرامی و با تمرکز تکرار نمایید. این تکنیک تنفس عمیق برای کاهش استرس هم زیاد مفید میباشد.

مطالب مرتبط :

عوارض واکسن کرونا در سالمندان

نیاز های اساسی سالمندان

مراقبت از نوزاد در تابستان

برترین گیاهان دارویی

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *