علائم هشدار دهنده دیابت

علائم هشدار دهنده دیابت : این علائم را حتما جدی میبایست گرفت تا با این علائم بتوانیم از بروز بیماری دیابت جلوگیری کنیم. همانطور که میدانید دیابت نام دیگری هم دارد به نام بیماری مرض قند ، پزشکان بیماری دیابت یا مرض قند را بیماری خطرناکی می دانند و دلیل آن هم این میباشد که اگر به درمان بیماری دیابت بی‌ توجهی شود و اقدامی در جهت معالجه ی آن انجام نگیرد می‌ تواند باعث فوت فرد شود ، یا در حالتی که بیماری پیشرفت بکند باعث می‌ شود که اندامی از بدن فرد قطع شود تا عضو های مجاور را درگیر نکند ، که شایع‌ ترین اندامی که در بیماری دیابت قطع می‌ شود ، پا می‌ باشد .
پس با توجه به این شرایط میبایست به علائم هشدار دهنده ی دیابت حساس بوده و توجه ویژه‌ای به معالجه ی این بیماری داشت .

علائم هشدار دهنده ی دیابت عبارت‌ اند از :

۱- احساس خستگی کردن:

یکی از علائم هشدار دهنده دیابت خستگی فرد میباشد . در اکثر مواقع فرد احساس خستگی میکند بدون اینکه دلیل خاصی برای آن وجود داشته باشد ، حتی فردی که در طول شبانه‌ روز به‌ اندازه کافی استراحت داشته و کار خسته‌ کننده‌ ای هم انجام نداده‌ میباشد احساس خستگی میکند ، که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت می‌ باشد .

علائم هشدار دهنده دیابت

۲- تکرر ادرار داشتن :

این نشانه از رایج‌ ترین و شایع‌ ترین علائم هشدار دهنده برای ابتلا به بیماری دیابت در افراد می‌ باشد ، در این حالت فرد مبتلا به بیماری دیابت بیش از افراد دیگر بدون این‌ که مایعات زیادی مصرف کرده باشد نیاز به تخلیه ادرار در خود حس میکند .

۳- احساس تشنگی فراوان داشتن:

تشنه شدن فرد در اکثر مواقع حتی در مواقعی که فرد مدتی پیش آب نوشیده باشد و یا این‌ که تحرکی نداشته که آب بدنش را از دست دهد ، نیاز به نوشیدن آب پیدا می‌ بکند ، که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی ابتلا به بیماری دیابت در افراد می‌ باشد .

علائم هشدار دهنده دیابت

۴- احساس ضعف و گرسنگی داشتن از علائم هشدار دهنده دیابت :

گاهی اوقات برخی افراد حس می‌ کنند که همیشه گرسنه هستند و سیر نمی‌ شوند و حتی فرد زمانی‌ که وعده‌ های غذایی ناهار و شام را میل بکند کمی بعد احساس گرسنگی در خود احساس میکند که این نشانه می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت باشد .

۵- آسیب دیدن چشم ها و مختل شدن دید چشم ها:

از دیگر علائم هشدار دهنده دیابت اختلال در بینایی میباشد. اختلال در چشم‌ ها از نشانه‌ های ابتدایی مبتلا شدن به بیماری دیابت میباشد و در اکثر مواقع مختل شدن بینایی بصورت ناگهانی و بدون وجود دلیل مشخصی در فرد ، به او هشدار می‌ دهد که دچار بیماری دیابت شده‌ میباشد .

علائم هشدار دهنده دیابت

۶- از دست رفتن رطوبت دهان :

در برخی شرایط غده های درون ریزی که وظیفه ی ساخت و ترشح مخاط دهان را برعهده دارند دچار اختلال می‌ شوند که بروز این اختلال می‌ تواند علت‌ های متعدد و گوناگونی داشته باشد ولی علت اصلی آن ابتلا به بیماری دیابت می‌ باشد .

۷- داشتن دردهای فراوان در ناحیه سر :

به وجود آمدن حس درد و پیچیدن آن در ناحیه ی سر به عوامل متنوع و متفاوتی بستگی دارد ولی یکی از علت‌ های رخ دادن آن می‌ تواند مبتلا شدن به بیماری دیابت باشد پس وجود درد در سر بدون دلیل مشخص و پیچیدن آن در سر از علائم هشدار دهنده ی دیابت در فرد می‌ باشد .

۸- کم شدن سرعت بهبود یافتن جراحت و خراش‌ های به‌ وجود آمده در فرد:

با توجه به شرایط مختلف مثل آشپزی نمودن ، امکان دارد فرد در حالا استفاده نمودن از شی های برنده همچون چاقو یا در وقت پختن غذا صدمه ببیند و دچار جراحت ، خراش یا بریدگی شود و یا حتی هنگام بازی نمودن زمین بخورد و جراحتی در سطح پوست فرد به وجود آید ، در این‌ صورت اگر بهبودی جراحت ، خراش یا بریدگی و هم سوختگی وی در مقایسه با افراد همسن خود بیش از حد معمول طول بکشد ، در این صورت اگر وقت و سرعت روند بهبود یافتن جراحت وی بیش از حد طبیعی و معمول بوده و می‌ تواند از علائم بیماری دیابت در فرد باشد .

علائم هشدار دهنده دیابت

۹- بالا رفتن اندازه ی دور کمر :

در گاهی اوقات فرد بدون دلیل خاصی چاق میشود ، به‌ خصوص از ناحیه ی دور و اطاف کمر که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی دیابت می‌ باشد .

۱۰- بروز بیماری‌ هایی مربوط به بافت پوست :

در این شرایط پوست بدن فرد تیره‌ تر از حالت معمول و هم بر ضخامت آن افزوده میشود ، این تیره‌ تر شدن و زیاد شدن یافتن ضخامت پوست می‌ تواند از علائم دیابت در افراد باشد .

۱۱- کم شدن وزن بدون علتی خاص از علائم هشدار دهنده دیابت:

کاسته شدن از وزن بدن افراد می‌ تواند علت‌ های متعدد و گوناگونی داشته باشد که یکی از محتمل‌ ترین علت های آن ابتلا به بیماری دیابت می‌ باشند ، پس کاسته شدن وزن بدون علت خاص و هم تحلیل رفتن و ضعیف شدن اندام ها از علائم هشدار دهنده ی دیابت در افراد به شمار می‌ آید .

علائم هشدار دهنده دیابت

۱۲- گرفتگی و سوزش ناگهانی و بی دلیل در ناحیه ی دست ها و پاهای فرد:

هنگامی که قند خون در بدن فراوان میشود در ناحیه ی پاها دست ها فرد احساس گرفتگی و سوزش ناگهانی دارد و این نشانه در مراحل ابتدایی درست کردن بیماری دیابت میباشد پس گرفتگی و سوزش ناگهانی از علائم دیابت به شمار می رود .

اگر علائم دیابت را در خود یا اعضای خانواده میبینید بهتر است آزمایش دهید. اگر سالمند مبتلا به دیابت در منزل دارید که نیاز به مراقبت دارد، سایت خدمات پرستاری و خدمات پزشکی در منزل همراه شما ، بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب مرتبط :

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *