علت زمین خوردن سالمندان

علت زمین خوردن سالمندان : زمین خوردن سالمندان بزرگترین علت مرگ و آسیب دیدیگی در میان افراد مسن میباشد. حدود ۳۳% از افراد مسن، حداقل یک بار در سال زمین می خورند و این زمین خوردن ها منجر به بیشتر از ۲ میلیون مراجعه به اورژانس میشود. در این مطلب با راهکارهای جلوگیری از زمین خوردن سالمندان آشنا می بشویم.

زمین خوردن، رایج ترین علت آسیب مغزی در افراد مسن میباشد و گاهی باعث سایر آسیب های جدی همچون شکستگی لگن هم میشود که می تواند اثرات زیاد منفی بر کیفیت زندگی و اقتصاد فرد داشته باشد.

در سال ۲۰۱۰ قیمت مستقیم زمین خوردن برای جامعه، حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده .

اثرات روانی و علت های زمین خوردن سالمندان

کسانی که می افتند، ترس بیشتری از زمین خوردن خواهند داشت و این ترس می تواند کیفیت زندگی و توانایی تمرین متناسب را کاهش دهد.

کاهش فعالیت فیزیکی می تواند منجر به یک سیکل معیوب شود که در آن، وضعیت فیزیکی فرد مسن رو به زوال می رود، خطر زمین خوردن بیش میشود و استقلال و کیفیت زندگی فرد کاهش می یابد.

به این دلایل، پیشگیری از زمین خوردن، یکی از اجزای لازم مراقبت از افراد مسن میباشد.

تصورات اشتباه در مورد زمین خوردن سالمندان

تصورات اشتباه بسیاری پیرامون زمین خوردن و افراد مسن وجود دارد. به همین دلیل، نخستین گام در پیشگیری از زمین خوردن، یاد گرفتن حقیقت میباشد.

تصور اشتباه شماره ۱ 

از آن جا که مردها، سبک زندگی فیزیکی تری دارند، احتمال اینکه زمین خوردن باعث آسیبی مهلک در آن ها شود، بیش میباشد.

حقیقت، دقیقا برعکس این میباشد. احتمال زمین خوردن زنان و درست کردن آسیب جدی یا مرگ در اثر زمین خوردن بیش میباشد.

علت زمین خوردن سالمندان

علت زمین خوردن سالمندان

تصور اشتباه ۲ 

اگر سالخورده هستید، خواهید افتاد – انتظارش را داشته باشید. این حقیقت ندارد. افراد مسن میبایست انتظار یک زندگی عاری از زمین خوردن داشته باشند.

با مراقبت درست، یک فرد مسن می تواند انتظار سبک زندگی کامل، سالم و عاری از زمین خوردن را داشته باشد.

تصور اشتباه شماره ۳ 

هیچ رویکرد یا کمکی وجود ندارد که بتواند به پیشگیری از زمین خوردن افراد مسن در خانه کمک بکند. واقعیت این میباشد که نمایندگی های دولتی، موضوع را خیلی جدی می گیرند.

لیست هایی از استراتژی های پیشگیری از زمین خوردن و حتی ابزارهایی برای ارزیابی خطر زمین خوردن تهیه شده و موجود است.

تصور اشتباه شماره ۴

زمین خوردن، خصوصا زمین خوردن جدی، به معنی انتها توانایی فرد برای زندگی مستقل و با کرامت میباشد. اول میبایست علت زمین خوردن تعیین شود.

اگر امکان رفع علت وجود داشته باشد و برنامه پیشگیری از زمین خوردن اجرا شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که فرد مسن نتواند به سبک زندگی قوی، سالم و مستقل خود ادامه دهد.

تصور اشتباه شماره ۵ 

زمین خوردن، تنها در اثر زوال سلامتی رخ میدهد. حقیقت این میباشد که فاکتورهای بسیاری منجر به زمین خوردن میشود.

بسیاری از زمین خوردن ها در واقع در اثر مشکلات بینایی، داروهایی که باعث سرگیجه یا ناپایداری ذهنی میشوند، نور ضعیف یا فاکتورهای دیگر رخ میدهد.

فاکتورهای شایعی که منجر به زمین خوردن افراد مسن میشود

همانطور که در بالا اشاره شد، سلامتی می تواند یکی از فاکتورهای موثر در زمین خوردن باشد ولی به هیچ وجه تنها فاکتور نیست و اطلاع از فاکتورهای موثر می تواند خودداری از آن ها را آسان تر بکند.

در این جا لیستی از مسائل رایجی که می تواند منجر به زمین خوردن افراد مسن شود، آورده شده میباشد.

عارضه جسمی و علت زمین خوردن سالمندان

هر وقت که فردی می افتد، میبایست لحظه ای فکر کنید: وضعیت ذهنی او چطور بود؟ آیا اخیرا داروی جدیدی را شروع کرده است؟

داروی بدون نسخه ای که باعث خواب آلودگی یا سرگیجه شود هم می تواند نقش داشته باشد. به علاوه، امکان دارد افراد مسن درگیر یک یا چند عارضه جسمی مزمن باشند. داروی مصرفی برای این عارضه ها می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد.

اگر فردی از هرگونه عارضه جسمی رنج می برد، میبایست از دکتر بپرسد آیا مشکل آن ها می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد.محدودیت های فیزیکی هم می تواند منجر به زمین خوردن شود. اگرچه، بین محدودیت فیزیکی و زوال وضعیت فیزیکی فرد تفاوت وجود دارد.

برای مثال، امکان دارد فرد مسنی یکی از اندام های خود را در اثر تصادف از دست داده باشد، ولی با این که این محدودیت فیزیکی می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد، این قضیه سلامت بقیه بدن را کاهش نمی دهد.

به طور مشابه، گاهی مشکلات بینایی نیازمند استراتژی های پیشگیری از زمین خوردن است ولی هیچ تاثیری روی سلامت کلی فرد ندارد.

با به کارگیری استراتژی های متناسب پیشگیری از زمین خوردن، نقش هرگونه محدودیت فیزیکی در زمین خوردن می تواند کم رنگ شود.

فاکتورهای محیطی و علت زمین خوردن سالمندان

محیط خانه می تواند خطر زمین خوردن را درست کردن بکند. خانه در هم ریخته می تواند باعث زمین خوردن شود، حتی اگر وضعیت جسمی و فیزیکی فرد، زمینه را مهیا نکند.

به علاوه، تغییرات موقتی در محیط خانه می تواند مشکلاتی را به وجود آورد، حتی اگر خانه به طور معمول هیچ ریسکی نداشته باشد.

برای مثال، آب و هوای نامعتدل می تواند نقش داشته باشد: اگر باران شدید باعث چکیدن آب به روی زمین آشپزخانه شود، احتمال لغزیدن فرد مسن وجود دارد.

سایر فاکتورهای محیطی هم می تواند نقش داشته باشد. مثلا نور شدید خورشید می تواند باعث گیجی فرد و پشت پا خوردن او شود. فاکتورهای بسیاری می تواند باعث درست کردن محیطی با خطر زمین خوردن بالا شود و کاهش خطرات نیازمند تعهد همیشگی میباشد.

نور و علت زمین خوردن سالمندان

بسیاری از زمین خوردن ها در اثر مشکلات یا محدودیت های بینایی رخ میدهد ولی برخی از این ریسک ها می تواند با نورپردازی کافی کاهش یابد.

نور پسندیده حتی می تواند به کسانی که مشکل بینایی ندارند هم یاری بکند و تصویر آن هم درست است:

حتی اگر فردی بینایی عالی داشته باشد، نور ضعیف با تار نمودن موانع یا دشوار نمودن حرکت در محیط های عاری از در هم ریختگی می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد.

نور زیاد روشن هم می تواند مشکلات خودش را درست کردن بکند.

اغلب اوقات در این مواقع، نور خورشید مقصر میباشد، ولی لامپ هایی که باعث درست کردن تشعشعات میشوند هم می توانند مشکل ساز شوند.

اتاق زیاد روشن می تواند مانع از ارزیابی متناسب خطرات اناق شود و گاهی چراغ های روشن هم باعث تحریک سرگیجه میشود که نتیجه آن، از دست دادن تعادل میباشد.

لباس و کفش و زمین خوردن سالمندان

علاوه بر این فاکتورهای محیطی، لباس هم می تواند خطر زمین خوردن را برای فرد به همراه داشته باشد.

لباس های تنگ می تواند به سرعت گرم شود یا جریان خون را محدود بکند و باعث از دست رفتن ظرفیت ذهنی کوتاه مدت یا مهارت های حرکتی شود.

لباس های زیاد گشاد می تواند هم می تواند خطرآفرین باشد: امکان دارد به درها، پنجره ها یا مبلمان گیر بکند و باعث زمین خوردن شود.

علت زمین خوردن سالمندان

کفش ها هم مشکلات خود را به همراه دارند. به طور کلی، افراد مسنی که در معرض خطر زمین خوردن هستند، میبایست از کفش های گشاد و دارای تخت های لیز پرهیز کنند.

اگر فرد دچار مشکلات پا باشد، استفاده از کفش هایی که برای رفع این مشکلات متناسب نباشند، خود می تواند دردسر ساز شود.

برای مثال، کفش های معمولی می توانند درد و ناراحتی را در افراد دارای کف پای صاف زیاد شدن دهد و این درد، خطر زمین خوردن را زیاد شدن میدهد.

به طور کلی، کسانی که در معرض خطر زمین خوردن هستند، میبایست از کفش های دارای تخت های زیاد صاف، پاشنه بلند و صندل پرهیز کنند.

سلامت فیزیکی و احساسی

با توجه به این خطرات، میبایست آغاز به آماده نمودن یک استراتژی برای جلوگیری از زمین خوردن نمود.

نخستین قدم، بهبود وضعیت فیزیکی و احساسی فرد میباشد. در این جا برخی از مهمترین مسائل فیزیکی و روانی آورده شده میباشد.

شرایط جسمی و زمین خوردن سالمندان

بار دیگر، بسیاری از زمین خوردن ها با شرایط جسمی زمینه ای فرد هیچ ارتباطی ندارند.

اگرچه، سلامت فیزیکی برای یک زندگی مستقل لازم میباشد و تناسب فیزیکی، کلید پیشگیری از زمین خوردن میباشد.

ضروری میباشد سلامت فیزیکی، بیشتر از افراد برنا مورد تست و بررسی قرار بگیرد و میبایست عادت نمایید به بدن خود گوش فرا بدهید و در مورد هرگونه علامت غیر منتظره با دکتر مشورت نمایید.

خارج از مطب دکتر، یکی از موثرترین بازدارنده ها، عادات روزانه سالم میباشد. برای مثال، نوشیدن مقدار کافی آب در روز می تواند از سرگیجه یا غش جلوگیری بکند.

تغذیه پسندیده هم همانند فعالیت فیزیکی مکرر لازم میباشد. با زیاد شدن سن، عادات سالم، کاری فراتر از یاری به جلوگیری از بیماری انجام می دهند: می توانند به طولانی نمودن دوران زندگی مستقل یاری کنند.

یکی از عارضه هایی که ضروری میباشد نسبت به آن ها هوشیار بود، اختلالات گوش میباشد.

از آن جا که گوش ها از اجزای لازم تعادل هستند، ضروری میباشد به طور منظم چک شوند و در صورت ابتلا به هرگونه عدم تعادل، حالت تهوع یا سرگیجه در طول زندگی روزانه، میبایست بیش به آن اهتمام ورزید.

سایر عارضه هایی که امکان دارد نیاز به بررسی داشته باشند، شامل بی حسی در پاها، تنگی تنفس و درد مفصلی هستند.

مقابله با فاکتور های ریسک زمین خوردن سالمندان

هریک از این عارضه ها می توانند به یاری یک برنامه فیزیکی برطرف شوند.

دارو و زمین خوردن سالمندان

به طور کلی، دارو بر افراد مسن نسبت به برنا تر ها اثر زیاد بیشتری دارد و مسکن ها و داروهای ضد افسردگی، خطر زمین خوردن را در افراد مسن زیاد شدن می بدهند.

حتی در هنگام مصرف داروهای بدون نسخه به پایان عوارض جانبی و علائم توجه نمایید.

در صورت تجربه اثرات جانبی موثر بر قابلیت حرکت، با دکتر خود صحبت نمایید و در صورتی که داروها توانایی شناسایی خطرات یا کنترل بدن را کاهش می بدهند هم همین کار را انجام بدهید.

عدم تحرک فیزیکی و آسیب ها و زمین خوردن سالمندان

افراد مسنی که آسیب دیده اند، زیاد در معرض خطر زمین خوردن در خانه قرار دارند. این امر برای افرادی که قبلا سابقه افتادن دارند، بیش صدق میکند.

هم وقت با سعی برای پایین آوردن ریسک، مراقب فاکتورهای ذیل باشید و به دنبال راههای کاهش تاثیر آن ها باشید.

کاهش ضعف بدنی 

اگر کمر، لگن یا پاها ضعیف باشند یا درد داشته باشند، بر تعادل فرد تاثیر خواهد گذاشت.
علائم ضعف نیمه تحتانی بدن شامل راه رفتن معیوب، ناتوانی در راه رفتن به مدت طولانی، درد در نیمه تحتانی بدن هنگام انجام فعالیتهای معمول عدم تعادل میباشد.

درد پا 

درد در پاها می تواند به دلایل مختلفی باشد. آسیب های پا به روشهای مختلف تعادل را تحت تاثیر قرار می بدهند. اگر کفش فرد راحت نیست، میبایست آن را عوض بکند.

اختلالات بینایی

هرگونه آسیب چشم یا نقص بینایی می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد. افراد دارای بینایی معیوب امکان دارد به درستی متوجه خطر نشوند یا به طور کلی نتوانند آن را مشاهده کنند.

اختلالات گوش 

گوش ها برای حفظ تعادل لازم هستند و تعادل متناسب برای کاهش خطر زمین خوردن ضروری میباشد. افراد مسن میبایست شنوایی خود را هم وقت با چشم های خود چک کنند.

از دست دادن اندام ها 

از دست دادن یکی از پاها می تواند خطر زمین خوردن را زیاد شدن دهد. در اغلب موارد، برای راه رفتن نیاز به یک ابزار خواهد بود. برنامه پیشگیری از زمین خوردن در چنین فردی شامل شبکه محافظ زمین خوردن، محافظت در مقابل افتادن از پنجره و سایر ابزارهای محافظت از افتادن میباشد.

معاینات فیزیکی(علت زمین خوردن سالمندان)

بار دیگر، سلامت می تواند فاکتوری مهم در مقابله با زمین خوردن باشد و بنابراین آگاهی از خطرات افتادن دارای ارتباط با سلامت لازم میباشد.

این بدین معنی میباشد که چک آپ های فیزیکی، جزء لازم هرگونه برنامه پیشگیری از زمین خوردن میباشد.

چک آپ ها معمولا با یک ارزیابی کلی بوسیله دکتر شروع میشود و بوسیله متخصصینی که مسائل خاص را حل می کنند، ادامه پیدا میکند.

علت زمین خوردن سالمندان

چک آپ ها شامل موارد ذیل خواهد بود:

راه رفتن 

نحوه راه رفتن، اطلاعات زیادی را در مورد سلامت ذهنی و فیزیکی در اختیار دکتر قرار میدهد. این مورد معمولا یکی از نخستین مواردی میباشد که دکتر تست میکند.

تعادل 

تعادل، یکی دیگر از مقیاس هایی میباشد که اطلاعاتی را در مورد مسائل خاص در اختیار دکتر قرار میدهد.

تحرک 

توانایی کلی در حرکت، توانایی واکنش سریع به یک حادثه غیر منتظره را که امکان دارد باعث زمین خوردن شود، تحت تاثیر قرار میدهد.
اگر فرد قابلیت حرکت نسبی داشته باشد، توانایی دوری از خطراتی را که امکان دارد باعث زمین خوردن شود، به دست می آورد.

تناسب فیزیکی

بصورت توانایی انجام راحت اعمال روزانه تعریف میشود. در صورت عدم توانایی در انجام کارها، احتمال زمین خوردن در خانه بیش خواهد بود.

ضربان قلب 

ضربان قلب، بسیاری از جنبه های دیگر بدن شامل عملکرد مغزی، مهارت های حرکتی و بینایی را تحت تاثیر قرار میدهد.

فشار خون 

گاهی فشار خون بالا نشان دهنده استرس است که خطر زمین خوردن را زیاد شدن میدهد.

استحکام عضلانی 

افراد قوی تر می توانند در مقابل عدم تعادل مقاومت کنند و از خطرات عبور کنند. افراد دارای عضلات قوی تر می توانند بهتر راه بروند و تعادل خود را در مقابل زمین خوردن حفظ کنند.

سلامت عصبی و رفلاکس 

رفلاکس زیاد مهم میباشد زیرا بسیاری از زمین خوردن ها ناشی از حوادث یا خطرات غیر منتظره هستند.

رژیم غذایی 

رژیم غذایی، اطلاعات زیادی را در مورد سلامت عمومی فراهم میکند و بر ضربان قلب، تعادل و بینایی اثر می گذارد.

درد

هرگونه درد در بدن، نشان دهنده آن میباشد که بدن می خواهد چیزی را به ما بگوید – چیزی که به ما در مقابله با زمین خوردن یاری خواهد نمود.

آرتروز 

درد مفصلی، مقابله با زمین خوردن را دشوارتر میکند. علائم آرتروز میبایست کنترل شود.

ترس از زمین خوردن

همانطور که در بالا اشاره شد، احتمال زمین خوردن کسانی که ترس از زمین خوردن دارند، بیش میباشد. دکتر میبایست این عارضه روانی را ارزیابی بکند و آن را درمان بکند.

عملکرد مغزی

توانایی فکر نمودن سریع، در رفلاکس ها و واکنش های عضلانی تاثیرگذار میباشد. هرچه این موارد، بهتر باشند، توانایی مقابله با زمین خوردن بیش خواهد بود.

کاهش احتمال زمین خوردن سالمندان

سیستم های مقابله با زمین خوردن بسیاری وجود دارد که در وقت اجرای برنامه کاهش خطر زمین خوردن، میبایست از مزایای این روشهای شایع هم بهره برد.

علت زمین خوردن سالمندان

۱٫ هرگونه عارضه جسمی را برطرف نمایید

همانطور که در بالا گفته شد، ضروری میباشد به طور مکرر چک آپ انجام شود. سلامت فرد، مهمترین جنبه محافظت از زمین خوردن میباشد.

۲٫ محیط را اصلاح نمایید

برای کاهش خطر زمین خوردن، موارد خطرناک خانه را کاهش بدهید.

برخی از اصلاحات شایع عبارت اند از فرش پهن نمودن روی زمین، بزرگ نمودن چهارچوب درها، کاهش ارتفاع زنجیر در و نصب سیستم های مختلف محافظت از زمین خوردن.

۳٫ تناسب فیزیکی فرد مسن را بهبود بدهید

آغاز یک برنامه تمرینی روزانه، خطر زمین خوردن را زیاد کاهش میدهد.

مزایای آن، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت هم بند قوی تر، زیاد شدن هوشیاری نسبت به محیط، انرژی بیش برای تعادل بیش و مقاومت بیش در مقابل حوادث غیر منتظره میباشد.

۴٫ لباس ها و کفش های متناسب بپوشید

هرگونه لباس گشادی که امکان دارد به چهارچوب در، ناخن یا مبلمان گیر بکند، میبایست کنار گذاشته شود. کفش های متناسب بپوشید و محدودیت های ذکر شده در بالا را رعایت نمایید.

۵٫ نور خانه را تقویت نمایید

خانه میبایست نه خیلی روشن و نه خیلی تاریک باشد. خانه تاریک، باعث پنهان شدن خطرها میشود و خانه روشن هم می تواند به همان اندازه خطرناک باشد.

۶٫ از ابزارهای کمکی متناسب استفاده نمایید

گاهی افراد مسنی که محدودیت های فیزیکی دارند، نیاز دارند از واکر یا عصا استفاده کنند و ضروری میباشد برنامه مقابله با زمین خوردن بر این اساس تنظیم شود.

جلوگیری از زمین خوردن سالمندان با ابزار کمکی

به علاوه، بسیاری از برنامه های مقابله با زمین خوردن شامل نصب میله های دستگیره در سرتاسر خانه میباشد.

۷٫ تغذیه متناسب داشته باشید

تغذیه متناسب به فرد مسن یاری میکند به شکل کامل تری با محیط اطراف ارتباط برقرار بکند.

رژیم پسندیده، سیستم عصبی را تقویت میکند، به سیستم های عضلانی بدن انرژی میدهد و باعث تحریک فعالیت مغزی بیش میشود.

مصرف مایعات کافی می تواند مزایای مشابهی داشته باشد.

در صورت زمین خوردن چه باید کرد

پیشگیری برترین راه جلوگیری از آسیب ها و سایر مشکلات دارای ارتباط با زمین خوردن میباشد. ولی با وجود برترین برنامه ها، حوادث رخ می بدهند.

در صورت زمین خوردن، مراحل ذیل را دنبال نمایید.

اگر زمین خوردید
آهسته بمانید. سلامت فیزیکی خود را ارزیابی نمایید.

میتوانید بلند شوید؟ اگر بخواهید بلند شوید، احساس درد می کنید؟ تا وقت ارزیابی وضعیت خود بلند نگردید و هیچگونه حرکت شدید یا ناگهانی انجام ندهید.

اگر فکر می نمایید میتوانید بلند بشوید، این مراحل را انجام بدهید.

به پهلو دراز بکشید. پا را خم نمایید و نیم تنه بالایی خود را آنقدر بلند نمایید تا روی آرنج تکیه داده شود.
بدن خود را به سمت یک شیء ثابت و محکم بکشید. در حالی که از دست های خود برای کشیدن خود به بالا استفاده می نمایید، خود را برای رسیدن به حالت زانو زدن، به بالا بکشید.
در حالی که شیء ثابت را نگه داشته اید، پای قوی خود را در جلوی بدن بگذارید.
بلند بشوید.
اگر نزدیک یک صندلی هستید، بچرخید، بنشینید و با اورژانس تماس بگیرید.

اگر نمی توانید بلند بشوید، مراحل ذیل را اجرا نمایید.(علت زمین خوردن سالمندان)

اگر فکر می نمایید کسی صدای شما را می شنود، درخواست یاری نمایید.
اگر طناب محافظ دارید، آن را به بیرون ببرید و از آن برای شناسایی استفاده نمایید. از تلفن همراه خود برای درخواست یاری استفاده نمایید.
اگر تلفن در دسترستان نیست، خود را به سمت نزدیکترین تلفن بکشانید.
تا حد امکان سروصدا درست کردن نمایید تا توجه افراد را به سمت خود جلب نمایید.
به مکانی امن و راحت بروید و منتظر یاری بمانید. از مفاصل خود محافظت نمایید.
اگر یکی از عزیزانتان زمین خورد
اگر فردی که افتاده نمی تواند بلند شود، اول با اورژانس تماس بگیرید و بعدا بدون تکان دادن آن ها از یاری های اولیه استفاده نمایید.

اگر با یاری های اولیه آشنا نیستید، مطمئن بشوید تا وقت رسیدن یاری، فرد در وضعیت راحتی قرار دارد. به مفاصل توجه خاصی داشته باشید.

اگر فرد می تواند بلند شود، با آوردن صندلی به او یاری نمایید. به فرد برای رسیدن به موقعیتی که در بالا تحت تیتر “اگر افتادید” آورده شد، یاری نمایید.

یاری نمودن

خواه قربانی زمین خوردن باشید یا شاهد آن، هیچ گاه اهمیت زمین خوردن را در افراد مسن دست کم نگیرید.

تصور نکنید که تنها به خاطر این که در حالا حاضر هیچ اثر جانبی دیده نمی شود، هیچ اتفاقی نیفتاده میباشد.

اگر هریک از موارد ذیل اتفاق افتاد، فورا با دکتر تماس بگیرید:

درد طولانی مدت
سرگیجه
حالت تهوع
ضعف
از دست دادن هوشیاری
هرگونه آسیب واضح
خواب آلودگی
سردرد یا مشکلات بینایی.
گاهی این علائم چند روز پس از زمین خوردن یا فورا پس از آن ظاهر میشود. در هر صورت میبایست با دکتر تماس گرفته شود.

نحوه برقراری ارتباط با دیگران در صورت زمین خوردن

بهتر میباشد فرد مسن همیشه یک تلفن همراه در نزدیکی خود داشته باشد.

طناب ها راه خوبی برای اطمینان از این موضوع هستند که حتی اگر فرد بیفتد، ابزار ارتباطی در دسترس آن ها خواهد بود.

حتی بهتر از تلفن همراه، ابزار اورژانسی زمین خوردن میباشد. این ابزارها تنها یک عملکرد دارند – احضار فوری امداد پزشکی تخصصی.

برخی از این دستگاه ها به برنامه های بیمه ای متصل اند که می توانند به پرداخت قیمت تجهیزات یاری کنند.

عزیزان ما چطور می توانند به پیشگیری از زمین خوردن یاری کنند

عزیزان یک فرد مسن، مهمترین منبع در وقت پیشگیری از زمین خوردن هستند.

عزیزان می توانند تحقیق کنند. تجهیزاتی را برای یاری به جلوگیری از زمین خوردن در خانه نصب کنند. به طور مکرر فرد مسن را چک کنند. خانه را از پیشنهاد خطرات ارزیابی کنند و او را برای چک آپ به مطب دکتر برسانند.

از همه مهم تر، عزیزان می توانند حمایت عاطفی فراهم کنند.

افراد مسن میبایست بدانند که زمین خوردن، جزئی طبیعی از سالخوردگی نیست . بلکه راه هایی برای تضمین ادامه استقلال آن ها وجود دارد.

وابستگان هم می توانند در استراتژی های محافظت از زمین خوردن، شامل یاری به حفظ فعالیت فیزیکی فرد یاری کننده باشند. هم چنین می توانند سایر اعضای خانواده را از تکنیک های محافظت از افتادن باخبر کنند.

زمین خوردن در بین افراد سالخورده، مسئله ای جدی میباشد. زمین خوردن شدید می تواند تاثیری شگرف بر زندگی سالم و مستقل فرد داشته باشد.

اگرچه، خبر پسندیده این میباشد که می تواند از زمین خوردن جلوگیری نمود. با کمی برنامه ریزی و برخی اقدامات، میتوان این تهدید را کاهش داد یا از بین برد و سال های سال به زندگی مستقل خود ادامه داد.

اگر به پرستاری مجرب برای مراقبت از سالمندان خود دارید؛ سایت خدمات پرستاری همراه شما آماده خدمت رسانی به شماست.

مطالب مرتبط :

دلیل و درمان پیرگوشی سالمندان

افزایش سطح فعالیت بدنی سالمندان

سنگ کلیه در سالمندان

عوارض واکسن کرونا در سالمندان

بیماری های شایع سالمندان

کم خونی در سالمندان: علائم، دلیل ابتلا و درمان

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *