علل و درمان لرزش دست

علل و درمان لرزش دست : لرزش دست shaky hands به خودی خود تهدید کننده زندگی نیست ، ولی می تواند کارهای روزمره را دشوار بکند. هم چنین می تواند نشانه هشدار اولیه برخی مشکلات عصبی و دژنراتیو باشد.

آشنایی با علایم ، علل و درمان لرزش دست 

بسیاری از افراد دستهای لرزان را با بیماری پارکینسون دارای ارتباط می دانند. ولی طبق تحقیقات دانشمندان، بیشترین علت لرزش دست لرزش اساسی میباشد.

لرزش اساسی معمولاً بزرگسالان را درگیر میکند ، ولی به خوبی قابل درک نیست. تصور میشود که به دلیل اختلال در عملکرد طبیعی در قسمت هایی از سیستم عصبی مرکزی ، همچون مخچه درست کردن میشود. این نوع لرزش برای برخی در خانواده ها درست کردن میشود و گاهی جنبه ارثی دارد.

محققان کاملاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث وقفه عصبی میشود و اینکه چگونه میتوان آن را متوقف نمود. آنان هم چنین در مورد این که آیا این یک فرآیند مخرب میباشد یا خیر در حالا تحقیق هستند

کسانی که دارای لرزش اساسی هستند لرزش های مکرری را تجربه می کنند که هنگام حرکت بدتر میشوند. این لرزش قابل کنترل نیست و اغلب در دست ها ، بازوها ، سر و تارهای صوتی اتفاق می افتد.

برای مقایسه ، افراد مبتلا به بیماری پارکینسون معمولا عضلات در حالت استراحت دچار لرزش میشوند و هنگام استفاده از عضلات ، شاهد کاهش لرزش هستند.

علل و درمان لرزش دست

دستهای لرزان هم چنین می توانند به دلیل موارد ذیل ایجاد شوند:

تیروئید بیشتر از حد فعال

بیماری مخچه

بیماری هانتینگتون

عوارض جانبی دارویی همچون داروهای خاص روانپزشکی ، ضد صرع ، ضد آسم و سرکوب کننده سیستم ایمنی

مصرف بیشتر از حد کافئین

مصرف الکل و مداد مخدر

اضطراب

قند خون پایین

چه داروهایی دست های لرزان را درمان می کنند؟

همه کسانی که دستانشان لرزان میباشد نیازی به درمان ندارند ، ولی اگر دکتر شما تصمیم گیرد که مشکل شما میبایست از راه دارو درمان شود ، اول میتوانید با استفاده از داروهای تجویز شده آغاز نمایید.

داروهای بیش تجویز شده برای درمان لرزش دست

طبق گزارش بنیاد ملی لرزش ، متداول ترین داروهای تجویز شده برای درمان دستهای لرزان شامل موارد ذیل میباشد :

پروپرانولول (Inderal)

پریمیدون (میسولین)

پروپرانولول یک مسدود کننده بتا میباشد که برای درمان آریتمی ، ضربان قلب سریع و فشار خون بالا طراحی شده میباشد ، در حالی که پریمیدون یک داروی ضد تحریک میباشد.

اگر این داروها برای شما موثر واقع نشود ، دکتر امکان دارد داروهای دیگری را هم توصیه بکند.

علل و درمان لرزش دست

کدام روش درمانی برای درمان لرزش دست متناسب میباشد ؟

متوپرولول (لوپرسور) و آتنولول (تنورمین) هم بتا بلاکرهایی هستند که امکان دارد برای درمان لرزش اساسی استفاده شوند. اگر سایر داروها به لرزش شما یاری نکنند ، امکان دارد دکتر یکی از این داروها را تجویز بکند ، ولی امکان دارد همچون پروپرانولول موثر نباشد.

سایر داروهای ضد تشنج

گاباپنتین (نورونتین) و توپیرامات (توپاماکس) سایر داروهایی هستند که عمدتا برای درمان بیماری های عصبی یا روانی همچون تشنج یا درد نوروپاتیک استفاده میشوند. امکان دارد برای کسانی که لرزش اساسی دارند مفید باشد.

داروهای ضد اضطراب

آلپرازولام (Xanax) برای درمان اضطراب و اختلالات وحشت استفاده میشود ، ولی تحقیقات نشان میدهد که امکان دارد یک درمان موثر برای لرزش اساسی هم باشد. این دارو میبایست با احتیاط زیادی مصرف شود زیرا امکان دارد اعتیاد آور باشد .

بوتاکس (علل و درمان لرزش دست)

سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) نوید بخش یک روش درمان برای لرزش اساسی در دست میباشد. این دارو در صورت تزریق امکان دارد باعث ضعف عضلانی قابل توجهی شود ، بنابراین حتما در مورد خطرات و مزایای احتمالی با دکتر خود صحبت نمایید. مزایای تزریق موفقیت آمیز می تواند تا ۳ ماه طول بکشد و تزریق بعدی هم امکان دارد ضروری باشد.

علل و درمان لرزش دست

چه جراحی هایی دست های لرزان را درمان می کند؟

بعید میباشد دکتر شما جراحی را به عنوان نخستین گزینه درمانی شما توصیه بکند. درمان های جراحی به طور معمول برای کسانی که لرزشی ناتوان کننده دارند ، اختصاص دارد. با زیاد شدن سن یا بدتر شدن لرزش ، امکان دارد جراحی به گزینه ای متناسب تبدیل شود.

تحریک عمیق مغز (DBS)

تحریک عمیق مغز (DBS) یک روش جراحی میباشد که برای درمان لرزش دست استفاده میشود. طی یک روش DBS ، جراح دستگاه های الکترونیکی به نام الکترود را در مغز مریض قرار میدهد که یک سیگنال الکترونیکی دریافت میکند و در فعالیت قستی از مغزکه مسئول لرزش میباشد اختلال درست کردن میکند.

سیگنال به دستگاهی که در ذیل پوست قسمت فوقانی قفسه سینه کاشته شده میباشد منتقل میشود. DBS در حالا حاضر فقط برای کسانی که لرزش اندام پیشرفته یا شدید دارند توصیه میشود.

تالاموتومی

تالاموتومی یکی دیگر از گزینه های جراحی میباشد. در طی این روش ، جراح با استفاده از امواج صوتی و فرکانس رادیویی ضایعه ای دائمی در ناحیه زیاد کوچکی از تالاموس مغز درست کردن میکند. (از MRI ​​برای هدایت مکانهای مورد پیشنهاد امواج استفاده میشود.) این امر فعالیت الکتریکی طبیعی مغز را قطع کرده و لرزش را کاهش یا متوقف میکند

چه روشهای درمانی دست های لرزان را درمان می کند؟

دکتر امکان دارد یک یا چند تغییر در سبک زندگی را به عنوان روشی برای یاری به کاهش علائم لرزش اساسی توصیه بکند. این پیشنهادات امکان دارد شامل موارد ذیل باشد:

از اشیا سنگین تر استفاده نمایید. امکان دارد ضروری باشد اشیای سبک یا ظریف همچون عینک ، ظروف غذا یا بشقاب را با نسخه های سنگین تر جایگزین نمایید.

وزن سنگین تر وسایل امکان دارد نگه داشتن آنان را سان تر بکند.

از ظروف و ابزار مخصوص طراحی شده برای لرزش دست استفاده نمایید.

نگه داشتن و کنترل قلم ، مداد ، وسایل باغبانی و وسایل آشپزخانه اگر دستانتان لرزان باشد امکان دارد دشوار باشد. امکان دارد ضروری باشد وسایلی از این موارد را که برای کسانی با مشکلات کنترل و طراحی شده اند ، جستجو نمایید.

از وزنه های مچ دست استفاده نمایید. وزن اضافی روی بازو امکان دارد کنترل دست را آسان بکند.

علل و درمان لرزش دست

آیا لرزش دست درمان قطعی دارد؟ (علل و درمان لرزش دست)

گزینه های درمان با توجه به علت لرزش دست تعیین میشود ، گرچه هیچ درمانی برای بیش لرزش ها وجود ندارد. اگر لرزش دست ناشی از یک بیماری زمینه ای میباشد ، درمان آن امکان دارد لرزش را کاهش دهد یا از بین ببرد.

اگر کافئین ، الکل یا سایر محرک ها روی لرزش دست تأثیر می گذارند ، حذف آنان را از رژیم غذایی در پیشنهاد بگیرید. اگر لرزش دست از عوارض جانبی دارو میباشد ، با دکتر خود در مورد گزینه های دیگر صحبت نمایید.

اگر علت دستان لرزان شما ناشی از لرزش اساسی میباشد ، هیچ درمانی قطعی برای آن وجود ندارد. این مشکل ، که اغلب در نوجوانی یا در دهه ۴۰ شروع میشود ، امکان دارد با زیاد شدن سن ، بدتر شود.

درمان ها امکان دارد برخی از علائم را تسکین بدهند. انواع درمانی که استفاده می نمایید به شدت لرزش و عوارض جانبی احتمالی هر گزینه درمانی بستگی دارد. مریض و دکتر می توانند گزینه های درمانی را با شرایط خود بسنجید.

سایت ما (هدمات پرستاری و خدمات پزشکی در منزل همراه شما) با برترتین متخصصان و پرستاران می توانند به خوبی از پس پرستاری از بیمار در منزل ، پرستاری از سالمند در منزل ، پرستاری از کودک در منزل و… بربیایند و با ارائه بهترین خدمات شما را راضی نگه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

افزایش متابولیسم بدن

شیر خشک سویا برای نوزادان

علل و درمان تهوع و استفراغ در کودکان

رایحه درمانی برای سالمندان

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *