عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی :جراحی بینی جز یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در میان مردم جهان میباشد، این جراحی هم همانند سایر جراحی ها دارای عوارض میباشد، بنا به درخواست شما عزیزان و سوالات بیشماری که درمورد عوارض جراحی بینی می شد، تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن بپردازیم.

پزشک روزینا بشارتی زاده ، برترین جراح بینی تهران در این مقاله به طور کامل در خصوص عوارض جراحی زیبایی بینی و مشکلاتی که امکان دارد افراد با عدم انتخاب ۱ جراح زیبایی بینی پسندیده و مجرب به آن دچار شوند صحبت خواهند نمود.

عواملی که سبب بروز عوارض جراحی بینی می شود:

قبل از این که به عوارض عمل بینی بپردازیم میبایست بدانید که چه عواملی می تواند این عوارض را به وجود آورد. یکی از این عوامل جراح بینی میباشد، می پرسید چرا؟ چون اگر برترین جراح بینی تهران را که مجرب و حرفه ای میباشد را برای انجام عمل زیبایی بینی انتخاب نکنید امکان دارد از نتیجه جراحی رضایت کافی را نداشته باشید و دچار عوارض جانبی بشوید.

رعایت نکردن مراقبت های پیش و بعد از رینوپلاستی میباشد، در صورتی که تمامی مواردی که برترین جراح بینی به شما توصیه کرده میباشد رعایت نکنید امکان دارد در حین جراحي بيني و بعد از آن دچار عارضه های حاصل از جراحی بشوید.قبل از جراحی توصیه های ضروری مانند نحوه دراز کشیدن و خوابیدن بعد از جراحی ، ضربه نخوردن به بینی ، نحوه چسب زدن ، عدم استعمال دخانیات و غیره به مریض گفته میشود.

این موارد می تواند تاثیر بسزایی بر نتیجه عمل بینی و در نهایت رضایت ۱۰۰ % فرد از عمل رینوپلاستی داشته باشد.با توجه به ۲ مورد فوق متوجه شدید که برای جلوگیری از بروز بخش زیادی از عوارض ، خود شما میبایست مواردی را رعایت نمایید. نکته قابل توجه در عوارض جراحی بینی این میباشد که هم میبایست به عوارض عمومی و هم عوارض خاص و جدی آن توجه نمود.

عوارضی که امکان دارد در اثر جراحی بینی رخ دهد عبارتند از :

خونریزی بعد از عمل بینی
عفونت
هماتوم یا جمع شدن خون در ذیل پوست
واکنش به داروهای بیهوشی و بی حسی
تورم و کبودی
خون دماغ شدن
باقی ماندن جای زخم و بخیه
پاره شدن رگ خونی کوچک روی پوست
نامتقارن شدن سوراخ های بینی
درد پس از جراحی

اثرات جانبی جراحی زیبایی بینی

در مواقعی که اثرات جانبی پس از عمل زیبایی بینی رخ میدهد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که پس از گذشت مدت وقت کوتاهی بهبود می یابند.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

درد بعد از جراحی بینی

طی فرآیند جراحی ، جراح تغییراتی در اسکلت و غضروف بینی درست کردن میکند که این عامل سبب درست کردن درد و نارحتی پس از جراحی میشود. خوشبختانه درد حاصل زیاد کم بوده و معمولا جراح برای کنترل آن برای مریض داروهای مسکن تجویز مینماید.

تورم بینی شایع ترین عوارض جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی هم جز عوارض کوتاه مدت جراحی میباشد که فرد با استفاده از کمپرس و نوشیدن آب کرفس و استفاده صحیح از چسب بینی آن را کاهش دهد. در مقاله جامعی که در این خصوص تهیه شده و در وبسایت موجود میباشد بصورت مفصل در این مورد صحبت کرده ایم.

ماندن جای زخم بعد از جراحی

در صورتی که برای جراحی نزد برترین جراح بینی رفته باشید او محل برش را به گونه ای حرفه ای بخیه می زند که پس از بهبودی کامل قابل مشاهده نباشد. هم چنین پس از جراحی میبایست دارو و پمادهای تجویز شده جراح را هم استفاده نمایید.

اختلال تنفسی

در صورتی که جراح سطح مقطع مجاری تنفسی را بیشتر از اندازه کوچک کرده باشد، مریض دچار اختلال در تنفس میشود بنابراین برای کوچک نمودن بیشتر از اندازه بینی پافشاری نکنید. این نوع عوارض جراحی بینی زیاد مهم میباشد و تنها به دست ۱ جراح بینی مجرب و کارگشته قابل برطرف و پیشگیری میباشد.

آبریزش و عطسه بعد از عمل بینی

امکان دارد تا چند روز بعد از جراحی آبریزش بینی و عطسه داشته باشید، در این مواقع حتی المقدور از راه دهان عطسه نمایید تا فشار به مجاری بینی وارد نشود، مریض در این مواقع با مشورد جراح می تواند قرص سرماخوردگی یا ضد حساسیت استفاده بکند.

ماندن جای چسب و آتل بر روی بینی

یکی از عوارض جراحی بینی که در اکثر مواقع شاهد آن هستیم ماندن جای چسب و آتل بر روی بینی میباشد، این ۲ وسیله با هدف فرم دهی صحیح بینی استفاده میشوند، این عارضه به دلیل فشار فراوان چسب و گچ بر روی بینی درست کردن میشود، بنابراین از محکم چسب زدن و بیشتر از اندازه محکم نمودن آتل بینی خودداری شود.

مشکلات بویایی بعد از رینوپلاستی

یکی از عوارض جراحی بینی که زیاد مهم هم هست بروز مشکلات بویایی میباشد. گاهی امکان دارد به دلیل وجود ترشحات فراوان یا التهاب و ورم بافت داخلی بینی ، حس بویایی مریض کاهش یابد، در این مواقع مریض بهتر میباشد آرامش خود را حفظ بکند چرا که این عارضه امری طبیعی بوده و پس از رفع تورم بینی ، حس بویایی شما باز خواهد گشت.

کبودی اطراف چشم بعد از عمل بینی

این عارضه در اثر نشست خون از مویرگها به ذیل پوست رخ داده میباشد، با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی بینی ، روش جراحی ، وضعیت سیستم انعقاد خون و غیره در فرد اتفاق می افتد. فرد برای کاهش آن کافیست به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده بکند.

چسبندگی داخل بینی

چسبندگی داخل بینی یکی از عوارض جراحی بینی میباشد که بر اثر ترمیم نشدن زخم ها و برش های جراحی و چسبیدن بافت های داخل بینی درست کردن میشود. در برخی از مواقع برای تشخیص علت بروز این عارضه انجام سی تی اسکن لازم میباشد. پس از بررسی علت چسبندگی بینی جراح اقدام به درمان آن میکند.

عفونت بینی

یکی از عوارضی زیاد شاهد ان هستیم عفونت بعد از عمل بینی میباشد، به همین منظور توصیه میشود بینی خود را پس از جراحی و برداشتن گچ با محلول های مخصوص شستشو بدهید تا میکروبی در آنجا نمو پیدا نکند.

آیا امکان دارد عوارض جراحی بینی بعد از چند سال بازگردند؟

یکی از موارد زیاد مهمی که زیباجویان مطرح کرده اند این میباشد که بعد از گذشت چند سال و مشاهده نتیجه جراحی گاها بینی آن ها دچار تورم میشود ، این موضوع آن ها را زیاد نگران کرده و این پرسش را برایشان به وجود آورده میباشد که آیا امکان دارد عوارض جراحی بینی بعد از گذشت سال های زیادی مجددا باز گردند یا به مشکلات جدی تری دچار شوند؟

اگر این پرسش در ذهن شما هم وجود دارد ادامه این متن را مطالعه نمایید.عوارض جراحی بینی امکان دارد به دلیل عوامل مختلفی همچون عوامل ژنتیکی ، سن، نوع جراحی ، روش جراحی و مراقبت‌ های پس از جراحی متفاوت باشند.

برخی از عوارض جراحی بینی امکان دارد تا چند سال هم باقی بمانند و یا حتی مجددا به وجود آیند ، ولی بسیاری از آن ها بعد از درمان و طی نمودن دوره نقاهت بهبود می یابند. عوارضی که امکان دارد بعد از چند سال هم باقی بمانند عبارتند از:

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

تغییر شکل بینی:

در برخی موارد، شکل بینی پس از جراحی امکان دارد به دلیل عوامل مختلفی همچون تغییرات در ساختار استخوانی بینی ، تغییرات در بافت نرم و یا عوامل دیگر تغییر بکند.

عفونت:

در برخی موارد ، عفونت امکان دارد پس از عمل دماغ رخ دهد و در گونه عدم درمان ، امکان دارد به مشکلات بیشتری منجر شود.

خونریزی :

خونریزی امکان دارد پس از جراحی دماغ رخ دهد. بهتر میباشد در این موارد مشکل خود را به دکتر تان گزارش بدهید تا علت خونریزی را بررسی بکند.به هر حالا، با رعایت مراقبت‌های پس از جراحی و مراجعه به دکتر در گونه بروز هرگونه علائم ناخوشایند، می ‌توانید از بروز عوارض جراحی بینی جلوگیری نمایید.

نکته ای که در این میان وجود دارد این میباشد که تورم بینی در مواردی رخ میدهد که فرد نکته ها مراقبتی همچون مصرف نمک و مواد غذایی تند را رعایت نکرده باشد و برای مدت وقت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. این نوع عوارض طولانی مدت به طور کامل طبیعی هستند و نبایستی نگرانی برای مریض درست کردن کنند.

 

مطاب مرتبط:

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *