مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص : بیمار ارجمند لطفا به نکته های زیر توجه کامل نمائید :جراحي انجام شده بر روي شما مي تواند سبب درد در يكي دو روز ابتدا بعد از جراحي شود .در صورت عدم كاهش درد، پس از بالا نگه داشتن عضو از سطح قلب و نيز خوردن مسکن تجویز شده به پزشك خود مراجعه نمائيد . احتمال تورم در محل جراحي شده وجود دارد.

بنابراين تا چندي روز پس از عمل بالا نگه داشتن عضو عمل شده بطور مكرر(روزانه چندي بار ) از ايجاد و يا پيشرفت آن جلوگيري نمائيد .اندامي كه عمل جراحي بر روي آن انجام شده را مرتباً ورزش دهيد و عضوي كه عمل جراحي بر روي انجام گرفته میباشد با مشورت و توصيه پزشك خود و با رعايت محدودیت هاي پيشنهاد شده، حركت دهيد زيرا اينكار از بروز اختلال در سيستم گردش خون و ايجاد لخته در آن، به شدت جلوگيري مي نمايد.

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص جراحی

رژيم غذائي را مطابق با سابقه بيماري(همچون قند خون، فشار خون…) را رعايت نموده، رژيم غذائي متعادل با پروتئين كافي و ويتامين ها، براي التیام زخم را درنظرداشته باشيد.در صورتيكه پزشك به شما محدوديت در حركت را تجويز نموده و مجبور هستید براي مدتي طولاني در بستر باقي بمانيد، از مصرف شير بيش از حد خودداري نمائيد زيرا كلسيم خون را بالا برده و خطر تشكيل سنگ كليه را افزايش مي دهد.

مصرف مايعات را فراموش نكنيد.در صورت افزايش ضربان قلب بيش از ۱۰۰ عدد در دقيقه و نيز در صورت افزايش و يا نامنظم بودن تنفس به پزشك خود مراجعه نمائيد .در صورتيكه به ميزان طبيعي ادرار نمي كنيد به پزشك خود مراجعه نمائيد. ورزشهاي عضلات مچ و ساق پا را در ساعات بيداري هر يك ساعت يكبار انجام دهيد تا گردش خون را بهبود بخشد.

بيماران پير خصوصاً آنهائي كه بدون كمك قادر به حركت نیستند در صورت باقي ماندن در بستر به مدت طولاني، شانس بروز زخم بستر دارند لذا با تغيير وضعيت دادن هر يك ساعت يكبار از بروز هر گونه زخم ها جلوگيري نمائيد . ضروری به توضيح میباشد كه سوء تغذيه نيز به ايجاد اي نوع زختم ها كمك مي كندبا رعايت بهداشت پوست، خصوصا در نواحي تحت فشار )باسن، پاشنه پا، كتف، پشت سر و …) از ايجاد شكنندگي پوست جلوگيري نمائيد.

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

بيماران بعد از عمل جراحي ارتوپدي معمولا از حركت مي ترسند.

ليك بيمار ان بايد بدانند كه حركت در محدوده توصيه شده از سوي پزشك براي آنها زیاد مفيد میباشد . لذا حركت بوسیله خود بيمار و يا با كمك همراها ن وي بايد جدي گرفته شود .خوب شدن زخم محل جراحي و از بين رفتن التهاب دليل بر جوش خوردن استخوا ن نیست. زيرا استخوان به مدت طولاني تري براي جوش خوردن نياز دارد.

ثانياً وسائل بكار گرفته شده در عمل جراحي شما بگونه اي طراحي نشده اند كه بتوانند وزن بدن شما پس از اعمال جراحي بر روي پا ( و يا وزن اجسام سنگين) پس از اعمال جراحي بر روي دست و يا پا را تحمل نمايند.

بنابراين در صورت فشار زياد امکان دارد خم شوند، شل شوند و يا بشكنند لذا از فشار آوردن بيش از حد بر روي اندام عمل شده تا جوش خوردن كامل استخوان كه متعاقباً از سوي پزشك در درمانگاه (به شما ابلاغ مي گردد خودداري فرمائيد.

برنامه فيزيوتراپي تجويز شده از سوي پزشك راجدي بگيريد

شما باستی به مرور وقت و زير پیشنهاد پزشك مربوطه فعاليت هاي خود را در محدوديت هاي پيشنهادي از سر بگيريد و هيچگاه با ازبین رفتن درد محدودیت های پیشنهادی را بیهوده تلقی نکنید. به راهنمایی کسانی که در این فن تخصص ندارند توجه ننمایید.تلاش کنیدبعد از عمل جراحی نفس عمیق بکشیده و سرفه نماییدزیرا اینکار موجب می شود از بروز مشکلات تفسی در شما جلوگیری شود.تلاش نمایید جهت جلوگیری از احتباس ادراری پس از عمل هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار خود را به ادرار نمودن وادار کنید.

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

عفونت يكي از خطرات جدي پس از هر گونه عمل مي باشد لذا در صورت بروز هر يك از علائم زير به پزشك خود مراجعه نمائيد:

تب – لرز
قرمزي ، حكاسيت و تورم در ناحيه عمل تعريق شديد
افزايش ضربا قلب
بي قراري ، تحريك پذيري
حركت توام با درد

پرستاری و مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

یکی از شاخه های تخصصی پرستاری، پرستاری ارتوپدی میباشد. پرستاران ارتوپدی (به انگلیسی: Orthopedic Nursing) در حوزه ی درمان بیماریهای اسکلتی_عضلانی تخصص دارند و در تشخیص بیماری یا شکستگی به پزشک کمک می رسانند. هم چنین وظیفه ی مهم آنان آموزش به مریض و خانواده های آنان در خصوص پیشگیری، شناخت علائم و درمان بیماریهای اسکلتی و عضلانی میباشد.

وظایف کلی

یک پرستار ارتوپدی به بیماران دارای مشکلات اسکلتی عضلانی از جمله استخوان شکسته، آرتروز، پوکی استخوان، تعویض مفصل و سایر اسیب ها و بیماری ها یاری میکند. این اغلب شامل یاری به جراحی های ارتوپدی و هم چنین پیگیری در طول بهبود میشود تا اطمینان حاصل شود که بیماران به درستی قدرت و دامنه حرکتی خود را به دست می آورند.

علاوه بر این، پرستاران ارتوپدی برای مبتلایان به ریخته گری، کشش و سایر اقدامات درمانی برای افرادی که از مشکلات اسکلتی-عضلانی رنج می برند، آموزش می بینند و غالباً بیماران را به روش های کاهش علائم و جلوگیری از صدمات بیش آموزش می بدهند.

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

نحوه ی تبدیل شدن به یک پرستار تخصصی

برای به دست آوردن تجربه، پرستارانی که در مراقبتهای ویژه، اورژانس، جراحی یا سایر موارد قابل استفاده کار کرده اند، آماده کار در تخصص ارتوپدی خواهند بود.هم چنین دوره های آموزش مداوم مربوط به ارتوپدی وجود دارد از جمله؛ 

دوره های تخصصی در زمینه مراقبت از پوکی استخوان
مراقبت از استئوآرتریت
ترومای بدن
که می تواند برای افرادی که علاقه مند به ورود به این رشته هستند، مفید باشد.بخش بزرگی از کار یک پرستار ارتوپدی شامل مدیریت درد میباشد. آنان اغلب در اداره، نظارت و ارزیابی داروهای کاهش دهنده درد برای بیماران، توضیح روشهای متناسب برای به حداقل رساندن اسیب و عفونت یاری می کنند، بنابراین درد آینده را به حداقل می رسانند.

وظایف روزانه پرستار ارتوپدی

پرستاران ارتوپدی وظایف روزانه زیادی دارند، از جمله؛

دیدن بیماران نو و ارزیابی علائم
نظارت بر بیماران موجود
ارائه مراقبت های بعدی برای بیماران جراحی
ریخته گری و پانسمان زخم مجروحان
حرکات درمانی برای افرادی که در اثر جراحات بهبود یافته اند
نقش و وظایف پرستار ارتوپدی
نقش و وظایف پرستار ارتوپدی
مسئولیت های یک پرستار ارتوپدی
در مراقبت از مشکلات اسکلتی عضلانی به پزشکان یاری میکند.

مراقبت از بیماران ارتوپدی بعد از ترخیص

علائم حیاتی بیماران را تحت نظر میگیرد

به درمان جراحات با جوش زخم یا ریخته گری یاری میکند.یک مریض را در یک برنامه مدیریت درد هدایت میکند و در استفاده از داروهای ضد درد و نظارت بر واکنش ها و آلرژی ها یاری میکند.به بیماران می آموزند که چطور با خیال راحت بعد از عمل جراحی یا اسیب دیدگی در خانه بهبود خواهد یافت.
به بیماران یاری میکند در پی اصلاح مسئله اسکلتی عضلانی، قدرت و تحرک را بهبود بخشند.

پرستاران ارتوپدی کجا کار می کنند

به طور معمول، پرستاران ارتوپدی در بیمارستان ها، کلینیک ها یا جا های خصوصی کار می کنند.با این حالا، تطبیق پذیری این تخصص پرستاری بدان معنی میباشد که در صورت نیاز، پرستاران ارتوپدی می توانند در منازل، مراکز معیشتی و مراکز مراقبت سرپایی همچون مراکز توانبخشی کار کنند.از پرستاران ارتوپدی هم در پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی استفاده میشود.

متخصصان ما در سایت خدمات پرستاری در منزل همراه شما، با بهترین و مجرب ترین پرستاران برای مراقبت از بیمار ارتوپدی پس از ترخیص و جراحی در خدمت رسانی به شما و عزیزانتان آماده است. در صورت تمایل چهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *