مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان :روزه داران در ماه رمضان به دلایل رعایت نکردن برخی نکته ها دچار مشکلات گوارشی یا عطش و تشنگی میشوند که می توانند با دمنوش های مفید از این مشکلات جلوگیری کنند.

دم نوش های مفید روزه داری و ایام ماه رمضان

روزه داری در ماه رمضان فریضه ای الهی میباشد که باعث زیاد شدن سلامتی میشود. برخی از روزه داران به دلیل رعایت نکردن برخی نکته ها در ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی، بوی بد دهان و عطش و تشنگی میشوند. روزه گرفتن میبایست فرصتی برای سرزندگی دوباره بدن باشد ۹ این که مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد.

چای بابونه

چای بابونه دارای طعم میوه ای شبیه سیب میباشد و معمولاً برای مشکلات دستگاه گوارش توصیه میشود. بابونه دارای خواص ضد التهابی ، ضد اسپاسم و تسکین دهنده میباشد، به این معنی که می تواند دیواره روده را تسکین و گرفتگی معده را کاهش دهد. نوشیدن چای بابونه سبب کاهش ناراحتی معده و شکم شده و هم چنین به تسکین نفخ معده و اضطراب و استرس یاری خواهد نمود.

بابونه ۱ گیاه با رایحه ملایم میباشد، ولی اگر نسبت به محرک هایی همچون گل داوودی و گل محمدی حساسیت دارید، مصرف بابونه هم می تواند آلرژی درست کردن بکند. ترکیبی به نام apigenin در چای بابونه وجود دارد که از انتقال فشار عصبی بر روی ذهن جلوگیری کرده و به آرامش بیشتر از حد سیستم عصبی یاری میکند که در نتیجه با اضطراب و افسردگی مقابله خواهد نمود.

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

چای نعناع فلفلی

۱ گیاه خنک کننده برای تسکین معده میباشد. گرفتگی معده را از بین می برد، با زیاد شدن تولید صفرا، نفخ را تسکین میدهد و سبب هضم غذا میشود و به سوخت و ساز چربی ها در روده کوچک یاری میکند. چای نعناع هم چنین می تواند برای حالت تهوع و میگرن مفید باشد.

منتول ( جوهر موجود در در نعناع فلفلی) اعصاب را آهسته میکند. نعناع فلفلی هم چنین دارای خواص ضد باکتریایی میباشد که تب، سرفه و سرماخوردگی را درمان خواهد نمود. مصرف منظم این نوشیدنی تسکین، ۹ تنها میکروب های بیماری های مختلف را از بین می برد، بلکه از ورود باکتری به بدن شما جلوگیری میکند، از این رو از برخی بیماری های احتمالی هم پیشگیری خواهد نمود.

ویتامین B، آنتی اکسیدان ها، کلسیم و پتاسیم موجود در عصاره ورق نعناع به عنوان آنتی بادی برای مقابله با بیماری های جدی عمل میکند. هم چنین این نوشیدنی محرک شادی هم میباشد.

چای زنجبیل

ریشه تند و معطر گیاه زنجبیل بوسیله بسیاری از فرهنگ ها در پخت و پز و در پزشکی استفاده شده است. زنجبیل حتی در دوران بارداری هم درمانی بی خطر برای تهوع و استفراغ در پیشنهاد گرفته میشود. چای زنجبیل برای درمان معده از پیشنهاد سوء هاضمه، حالت تهوع یا گاز شکم قابل استفاده است.

هم چنین گفته میشود چای زنجبیل سرفه، سایر مشکلات تنفسی را درمان میکند و می تواند فشار خون را کاهش دهد. در تحقیقات نشان داده شده میباشد که جینجرول، یکی از اجزای زنجبیل، رشد تومور را مهار میکند. بسیاری از متخصصین ادعا می کنند که چای زنجبیل درد آرتروز و دردهای عضلانی را هم تسکین خواهد داد.

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

چای رازیانه

مصرف ۱ فنجان چای رازیانه بعد از غذا می تواند مشکلات گوارشی همچون سوزش معده، نفخ شکم، گرفتگی معده و اسهال را درمان بکند. رازیانه هم چنین بوی بد دهان را کاهش میدهد و به عنوان ضد باکتری در دهان عمل میکند.

چای رازیانه هم چنین حاوی آنتی اکسیدان میباشد، آنتی اکسیدان ها به مولکول های خون متصل میشوند که با آسیب اکسیداتیو مقابله می کنند. این نوشیدنی به روند فعالیت کلیه و کبد و هم چنین به تولید سلول های نو یاری کرده و حتی علائم پیری را کاهش میدهد.

چای لیمو

ترکیب لیمو با نعنا آرامش معده را تقویت میکند و حالت تهوع و استفراغ را تسکین می دهد, علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی، به درست کردن احیای سیستم ایمنی میکند. لیمو منبع زیاد خوبی از ویتامین C میباشد که می تواند زخم ها را التیام بخشد و استحکام استخوان ها و دندان ها را حفظ بکند.

با آغاز سرماخوردگی و آنفولانزا، چای می تواند به عنوان ۱ ضد بیوتیک موثر عمل بکند. بیوفلاونوئیدهای موجود در لیمو به جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی یاری کرده، آنتی اکسیدان های موجود در آن سبب کاهش التهاب و علائم آرتروز شده و هم چنین می توانند رادیکال های آزاد بدن را کاهش بدهند.

بنابراین ترکیب هر گیاه با لیمو فواید بسیاری را به همراه دارد. همچون چای زنجبیل لیمو که احتمال سوزش معده و سوء هاضمه را کاهش داده، سبب جذب بهتر غذا بوسیله بدن میشود و از آروغ و نفخ بعد از خوردن فراوان جلوگیری میکند و هم چنین اشتهای شما را هم بهبود می بخشد.

چای قاصدک

چای قاصدک برای درمان درد های عضلانی، از دست دادن اشتها، ناراحتی معده، گاز روده، سنگ صفرا، درد مفاصل، اگزما و کوفتگی استفاده میشود. هم چنین میزان ادرار را زیاد شدن میدهد و به عنوان ملین برای زیاد شدن حرکات روده عمل میکند.

برخی از افراد از قاصدک برای درمان عفونت، به ویژه عفونت های ویروسی و حتی سرطان و هم چنین به عنوان ماده تقویت کننده پوست، تقویت کننده خون و هضم استفاده می کنند.

چای سبز

چای سبز به عنوان سالم ترین نوشیدنی در کره زمین شناخته شده است. این ماده مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که تأثیرات زیادی بر بدن دارند وهچنین دارای ترکیبات درمانی از جمله پلی فنول ها، کاتچین ها و انواع مختلف دیگر فلاونوئیدها است.

چای سبز به بهبود عملکرد مغز، از دست دادن چربی، تقویت حافظه، از بین بردن سلول های سرطانی و کاهش خطر سرطان و هم چنین به جلوگیری از دیابت یاری میکند. مصرف چای سبز برای سلامت دستگاه گوارش به هزاران سال پیش برمی گردد.

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

چای رویبوس

رویبوس، چای گیاه قرمز هم نامیده میشود. همچون چای زنجبیل، چای رویبوس ۱ راه حل عالی برای درمان ناراحتی معده میباشد. کوئرستین، ماده ضد التهاب موجود در این گیاه معده را آهسته میکند.

عرق بیدمشک

اگر بعد از افطار با خوردن میوه های دارای طبع سرد دچار معده درد یا اختلالاتی در ناحیه شکم شدید، برای رفع این مسئله از عرق بید مشک استفاده نمایید. این عرق برای رفع عطش زیاد عالی میباشد و موجب کاهش گرما در بدن میشود.

عرق بیدمشک ۱ آهسته بخش پسندیده هم میباشد پس ین عرق را با مقداری آب، تخم شربتی و گلاب مخلوط کرده و بعدا بنوشید. توجه نمایید این عرق امکان دارد قند خون را به شدت کاهش دهد.

عرق کاسنی و شاتره

مخلوط عرق کاسنی و شا تره از برترین عرقیات در ماه مبارک رمضان میباشد. نوشیدن این عرق ۹ تنها باعث بهبود عملکرد معده و اندام گوارشی میشود بلکه سبب مقاومت بدن در برابر گرما و رفع عطش هم خواهد شد.

۱ یا دو استکان از این عرقیات را در فاصله افطار تا سحر بنوشید تا در طول روز از احساس خشکی در دهان و گلو خلاص بشوید. اگر فشار خون تان پایین میباشد آن را با شکر یا گلاب مخلوط کرده و بعدا استفاده نمایید.

عرق بهارنارنج

عرق بهار نارنج یکی از برترین عرقیجات برای رفع ناراحتی های گوارشی میباشد. خوردن این عرق بعد از افطار می تواند شما را سرحال بکند زیرا نشاط آور بوده و اضطراب را از بین می برد.هم چنین نوشیدن این عرق سردرد های ناشی از گرمازدگی را بهبود می بخشد. این عرق را میتوانید با شربت ها یا عرقیات دیگر مخلوط کرده و میل نمایید.

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

مصرف دمنوش در ماه مبارک رمضان

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *