مضرترین مواد برای معده

مضرترین مواد برای معده: بیماری های گوارشی جزء رایج ترین مشکلات در افراد هستند. برای مراقبت از سیستم گوارشی میبایست با بزرگترین دشمنی که به معده و گوارش آسیب می زنند آشنا بشوید.

بدترین عادات برای معده و گوارش

هنگامی که صحبت از نواحی مختلف بدن و سلامت آن ها میشود، بدون شک می‌دانید که شکم و معده تاثیر زیاد مهمی روی قسمت های دیگر دارند، زیرا سیستم گوارش داخل آنان قرار گرفته میباشد و شما میبایست مراقب شان باشید. در این قسمت از نمناک می خواهیم اشتباهاتی که با این ناحیه انجام می بدهید را به شما معرفی کنیم که آسیب زننده هستند.

مصرف فراوان شکر

مصرف فراوان شکر یکی از بدترین کار هایی میباشد که میتوانید در حق سیستم گوارش یا معده خود انجام بدهید که روی سلامت کلی بدن تان هم تاثیر گذار میباشد.

شکر و غذا های فرآوری شده برای این قسمت خطرناک هستند و سبب درست کردن چربی دور شکم میشوند و خطر التهابات و مسمومیت را در بدن زیاد شدن می بدهند و مشکلات قلبی، کبدی و لوزالمعده را هم به وجود می آورند؛ حتی امکان دارد که سبب بیماری قلبی، سرطان یا دیابت هم بشوند.

مضرترین مواد برای معده

مضرترین مواد برای معده

مصرف آنتی بیوتیک های غیر لازم

پزشکان توصیه می‌ کنند که هرگز از انتی بیوتیک های غیر لازم استفاده نکنید. مصرف بیشتر از حد آنان باکتری های سالم را هم از بین می برد و سیستم ایمنی به شدت افت می کند؛ هم چنین تاثیرات منفی روی سیستم گوارش می گذارد‌.

پخش میکروبیوم موجود در سیستم گوارش به هم می ریزد و بدن نسبت به بعضی از ارگانیسم های موجود در بدن مقاوم شده و همین سبب میشود که در شرایط بیماری، سیستم گوارش دیگر عملکرد خوبی نداشته باشد.

استرس

استرس سبب چاقی و اضافه وزن میشود. در صورتی که آرامش و ریلکسی؛ تناسب اندام را به همراه خواهد داشت.

استرس هم چنین عاملی برای مشکلات گوارشی خواهد بود و هورمون کورتیزول را تولید می‌ بکند که امکان دارد سبب شود شما بیشتر از حد گرسنه بشوید و غذای زیادی بخورید و همین سبب چربی دور شکم خواهد شد و مهمتر از همه این که عملکرد سیستم گوارش و ایمنی به طور کل از حالت تعادل خارج میشود.

مضرترین مواد برای معده

مضرترین مواد برای معده

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *