مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب

مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب :حالت های خوابیدن از عوامل تاثیرگذار بر سلامت قلب هستند. آگاهی از خطرناک ترین مدل خوابیدن برای قلب برای همه ی افراد لازم میباشد تا از بروز مشکل جلوگیری کنند.بعضی شب ها هستند که نمی توانید پوزیشن راحتی را برای خواب برگزینید و مدام کلافه هستید.

جالب میباشد بدانید که این پوزیشن های غلط؛ ۹ تنها امکان دارد به گردن و ستون فقرات و دیگر اعضای بدن فشار وارد بکند، بلکه سبب آسیب به قلب هم خواهد شد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم در مورد موقعیت و یا پوزیشن هنگام خواب که به قلبتان آسیب وارد می‌ کند؛ توضیح بدهیم، پس ما همراه باشید.

خطر خوابیدن به پهلوی چپ برای قلب

تحقیقات نشان میدهد که خوابیدن به پهلوی چپ به قلب آسیب وارد میکند. تحقیقات در این مورد هنوز کامل نشده میباشد ولی چیزی که تا این جا مشخص میباشد، این میباشد که پوزیشن های متفاوت امکان دارد روی قلب اثرگذار باشد.مطالعاتی در سال ۱۹۹۷ در این مورد انجام شد و وضعیت قلب را هنگام خوابیدن افراد در پوزیشن های مختلف به درج رساند.

مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب

مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب

در حالی که پوزیشن افراد مورد آزمایش به کمر و پهلو ها تغییر پیدا می نمود. تحقیقات نشان داد که خوابیدن به پهلوی چپ می تواند ضربان قلب را خیلی بالا ببرد که برای استراحت شرایط خوبی نیست.مطالعه دیگری هم در سال ۲۰۱۸ انجام شد و نتایجی شبیه به مطالعات قبلی را داشت. آن ها فهمیدند کسانی که به پهلوی چپ می خوابند، فعالیت الکتریکی قلب شان هنگام استراحت به طرز عجیبی شدت پیدا کرده است.

در حالی که اگر این افراد به پهلوی راست بخوابند، تغییر الکتریکی خاصی را احساس نمی کنند. در واقع عکسبرداری ها یک لایه نازک از بافت بین ریه را نشان داد که هنگام خوابیدن به پهلوی چپ، حرکات قلب را تغییر میدهد. آن ها هم چنین با نظرسنجی هایی که انجام دادند، متوجه شدند کسانی که به پهلوی چپ می خوابند، امکان دارد هنگام خواب؛ بیش با مشکلات تنفسی و ناراحتی هایی در قسمت ریه مواجه باشند .

پیشنهاد متفاوت برخی درمورد حالت خوابیدن به پهلوی چپ

ولی بعضی متخصصان عقیده دارند که شما میبایست به پهلوی چپ بخوابید. از طرفی بعضی از متخصصان هستند که هنوز هم عقیده دارند؛ خوابیدن به پهلوی چپ هرگز آسیب زننده نیست، بلکه عملکرد فرد را بهبود می بخشد و خونرسانی به قلب را بهتر می‌ بکند.

به خاطر همین اختلاف پیشنهاد زیادی بین متخصصان در این زمینه وجود دارد. آنان عقیده دارند که اگر شما به پهلوی راست بخوابید، فشار زیادی به رگ های اصلی خون وارد میشود. به خاطر همین بهتر میباشد که به پهلوی چپ بخوابید‌ دقیقاً نمی‌ توان گفت که کدام پوزیشن می‌ تواند برای افراد برترین باشد.

حالت خوابیدن ممنوع برای بیماران قلبی

پزشکان عقیده دارند افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی نبایستی به پشت یا به پهلوی چپ بخوابندچیزی که مشخص است؛ این است کسانی که بیماری‌ های قلبی دارند، بهتر میباشد که به پشت یا به پهلوی چپ نخوابند؛ زیرا نارسایی قلبی آنان شدیدتر می‌ شود و بهتر میباشد تا جایی که می توانند به پهلوی راست بخوابند تا قلب شان حالت استراحت بیشتری داشته باشد تا از مشکلات تنفسی جلوگیری شود.

مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب

مناسب ترین حالت خوابیدن برای قلب

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *