نگهداری از سالمند درنوروز

نگهداری از سالمند درنوروز

سالمندان از لحاظ جسمی، روحی و روانی نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای هستند و می‌بایست در ایام نوروز برای این گروه‌ها ملاحظات خاصی داشته باشیم.
اگر شما هم افراد سالمندی در خانواده یا پیرامون تان دارید که بیماری یا ناتوانی خاصی دارد، می‌توانید با پیروی از این نکته‌ها ساده به آنان یاری نمایید تا آنان هم از این فرصت لذت ببرند.

مراقب باشید تا برنامه دارویی سالمند در طول روزهای پرتب و تاب و شلوغ تعطیلات بهم نریزد. افراد سالمند و سالخورده که نیازهای خاصی هم دارند، امکان دارد در شلوغی و ناآرامی‌های دورهمی‌های خانوادگی گیج شده و فراموش شوند.

نگهداری از سالمند درنوروز

اگر دورهمی تعطیلات را در خانه فرد سالمندی می گذرانید که حافظه یا عملکردش مشکلی دارد، چیدمان خانه سالمند را تغییر ندهید چون باعث سردگمی و اضطراب سالمند می‌شود. اگر هم دورهمی تان در مکانی برگزار می‌شود که برای فرد سالمند نا آشنا و غریبه می‌باشد، فرش‌ها یا قالیچه‌های لغزنده را از سر راه سالمند بردارید، یا هرچیزی را که می‌تواند مانعی برسر راه کسی باشد که در حفظ تعادلش مشکل دارد و به سختی راه می‌رود دور نمایید.

مراقب مصرف بیشتر از حد شیرینی جات باشیم، اگرچه مغزها و آجیل حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد اما نمک موجود در آن می‌تواند خطر زیاد شدن فشار خون را به همراه داشته باشد. از آجیل خام بیش استفاده شود. از مصرف به موقع دارو غافل نشویم.

“اندوه تعطیلات” احساس جانفرسایی است که می‌تواند با وجود پایان فعالیتها و هیجانات مربوط به عید، بازهم بوجود بیاید. اندوه‌های فصلی می توانند تاثیر چشمگیری بر زندگی افراد سالمند بگذارند. در برخی افراد، اندوه تعطیلات، تشدید افسردگی فعلی را دربر دارد.

همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه نگهداری از سالمند در منزل، پرستاری از کودک در منزل، نگهداری از بیمار، ویزیت پزشک در منزل، مشاوره و … به شما عزیزان می‌باشد. جهت مشاوره و هرگونه سوال در صفحه اصلی با ما در ارتباط باشید.

همراه شما پیشاپیش فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را به شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نماید.

—————————————————————————-

مطالب مرتبط:

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *