وظایف پرستار کودک بیمار:برخی از کودکان امکان دارد دچار بیماری شوند. این بیماری می تواند در اثر عوامل مختلفی درست کردن شود. زمانیکه کودک مریض میشود نیاز دارد تا فردی بصورت پایان زمان از وی پرستاری بکند. برخی از والدین به دلایل مشغله های کاری و یا دلایل دیگر برای مراقبت از فرزند بیمارشان نیاز به یاری پرستارکودک مریض دارند. در مواقع بیماری کودک، پرستار کودک یکسری وظایف دارد که میبایست انجام دهد.

از جمله این وظایف میتوان به رسیدگی به وضعیت جسمانی کودک ،مصرف داروهای بوسیله کودک در وقت مشخص و چکاپ علائمی همچون تب و در کودک می تواند اشاره نمود.

۱٫ پرستار کودک بیمار میبایست وسایل و محیط زندگی کودک را تمیز وضدعفونی بکند.

یکی از وظایف پرستار کودک مریض تمیز و نگه داشتن محیط زندگی کودک مریض و ضدعفونی نمودن وسایل کودک بصورت روزانه میباشد. پزشکان در این مورد معمولا توصیه هایی را به پرستار مریض می کنند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

تمیز نگه داشتن و شستشوی مداوم دست و گونه کودک یکی از مهمترین موارد میباشد.
شستشوی مداوم دست کودک با آب ولرم و صابون در تمیزی و جلوگیری از ابتلای کودک به انواع ویروس ها زیاد مفید میباشد.
سطل زباله اتاق کودک میبایست روزانه خالی شده و ضدعفونی شود.

تهویه متناسب :اتاق کودک مریض یکی دیگر از مهمترین نکته هایی میباشد که پرستار کودک مریض میبایست آن را رعایت نماید.
تمیز نگه داشتن و ضدعفونی نمودن لباس های کودک مریض و هم چنین خود پرستار یکی دیگر از وظایف پرستار کودک مریض میباشد.
یکی دیگر از مواردی که تمیز و پاکیزه نگه داشتن آن زیاد مهم میباشد اسباب بازیهای کودک و وسایلی میباشد که کودک فراوان با آن سروکار دارد.

۲٫ پرستار کودک بیمار برای نگهداری بهتر از کودک میبایست خودش سالم و قوی باشد.

پرستار کودک مریض برای نگهداری و رسیدگی بهتر به کودک میبایست خودش سالم و قوی باشد. اگر پرستار مریض و ضعیف باشد نمی تواند وظایفی را که در قبال کودک مریض دارد به درستی انجام دهد.

پرستار کودک مریض به دلیل تماس مستقیم با کودک مریض بیش در معرض ابتلا به بیماری میباشد بنابرین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ۱ سری نکته ها را میبایست رعایت کند:

پرستار کودک مریض تا جایی که ممکن است میبایست از تماس مستقیم با اطراف چشم، بینی و دهان مریض پرهیز نماید.

استفاده از ماسک جهت جلوگیری از سرایت بیماری هم یکی دیگر از توصیه های بهداشتی برای پرستار میباشد. ماسک باعث میشود اگر کودک بیماری تنفسی دارد احتمال انتقال آن به پرستار کمتر شود.

۳٫ در وقت نظافت و ضدعفونی نمودن محیط و وسایل ،پرستار بهتر میباشد از دستکش استفاده نماید.

پرستار کودک مریض بهتر میباشد هر شب از محلول آب نکم استفاده کرده و با غرغره نمودن آن محیط گلو و حلق خود را ضدعفونی بکند. اینکار می تواند در پایین آوردن احتمال ابتلای پرستار کودک یاری کننده باشد.

 

۴٫ پرستار کودک بیمار برای مراقبت اصولی و بهتر از کودک مریض میبایست توصیه ها و دستورات والدین را گوش بکند.

برترین فردی که می تواند ارتباط عاطفی خوبی با کودک مریض برقرار بکند و از شرایط و حالا و هوای کودک آگاهی پیدا بکند والدین کودک می باشند. پرستار کودک مریض میبایست در وقت انجام وظایفش و مراقبت اصولی از کودک مریض به توصیه ها و دستورات والدین گوش فرا دهد و دستورالعمل های مراقبتی آنان را بکار ببندد. هر کدام از والدین و پرستار کودک میبایست وظایف خود را به خوبی بدانند و به آنان غعمل کنند تا در مراقبت از کودک مریض هیچگونه کم و کاستی قبل نیاید. برای این مهم بهتر میباشد هر چند زمان یکبار والدین و پرستار کودک باهمدیگر صبحت کنند و پایان ابهامات را رفع نمایند.

در وقت مراقبت از کودک مریض پرستار میبایست تنها از داروهایی استفاده نماید که دکتر تجویز کرده و مورد نظارت والدین قرار گرفته میباشد . اگر از دارویی بدون نظارت والدین و تجویز دکتر استفاده نماید مسئولیت عواقب آن متوجه پرستار کودک خواهد بود.

والدین میبایست روزانه و مداوم وضعیت درمانی کودک را از پرستار کودک بخواهند و نظارت نمایند.

 

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *