پرستاری از کودک سرطانی

پرستاری از کودک سرطانی : ۱۰۵۹۰ کودک ذیل ۱۵ سال در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند. در یک مرکز پزشکی کودکان بوسیله یک تیم متخصص در انکولوژی اطفال خدمات مراقبت از کودک سرطانی انجام می‌شود.

اکثر مراکز پرستاری از کودک سرطانی دارای روانشناسان، کارگران اجتماعی، متخصصان تغذیه، درمانگران، مربیان و سایر متخصصانی هستند که می‌توانند به مراقبت از کودک سرطانی بپردازند.

نحوه تشخیص و درمان سرطان برای هر فرد متفاوت می‌باشد و بستگی به ویژگی‌های شخصی او و میزان پیشرفت سرطان و بسیاری از عوامل دیگر دارد.

نگهداری از کودک سرطانی

در این زمینه می‌توانید با مؤسسات خدمات پرستاری و مراکز تخصصی سرطان مشورت فرمایید. با تیم‌های مراقبت بهداشتی در مورد آنچه که برای گروه سنی کودک شما مناسب‌تر می‌باشد صحبت نمایید.

پدر و مادر هم می‌دانند که چه چیزهایی برای فرزندشان هیجان‌انگیز می‌باشد و می‌توانند ایده‌های خود را با تیم مراقبت‌های بهداشتی به اشتراک بگذارند تا برنامه‌ای برای یاری به آن‌ها درست کردن نمایند.

پرستاری از کودک سرطانی

در این جا برخی از ایده‌های اساسی برای یاری به کودکان سنین مختلف وجود دارد:

– والدین می‌توانند با صحبت کردن با فرزندانشان در مورد نحوه و روش‌های درمان و همچنین باز نمودن بعضی مسائل برای آن‌ها، امر درمان را تسریع ببخشند. باز نمودن موضوع و توضیح مراحل درمان برای کودکان می‌تواند تا حدی تأثیرگذار واقع شود.

-از کودک سرطانی‌تان بخواهید احساسات و نیازهایش را برایتان بیان بکند و در برآورده نمودن خواسته هایشان کوشا باشید.

در بسیاری از بیمارستان‌های اتاق هایی برای بازی یا خواندن مجله و … وجود دارد.

حتی با بازی نمودن با کودک سرطانی‌تان امکان دارد بخش عمده‌ای از دغدغه‌های کودک خود را برطرف کنید و به او آرامش خاطر دهید.

-هنگام نگهداری از کودک سرطانی او را تشویق نمایید تا در طول درمان با دوستان و سایر مراقبین در تماس باشد، امکان دارد دوستان کودکتان نتوانند در بیمارستان و کنار او حاضر شوند اما همین مکالمه تلفنی یا تماس تصویری برای برقراری ارتباط با دوستان کودک می‌تواند تأثیر بسزایی در فراموش نمودن بیماری و مراحل درمان داشته باشد.

یکی دیگر از روش‌های مؤثر در مراقبت از کودک سرطانی پیدا نمودن دیگر کودکان سرطانی که درگیر مبارزه با این بیماری هستند می‌باشد.

مبارزه با سرطان

چنانچه کودک سرطانی فردی را ببیند که در حالا مبارزه با سرطان می‌باشد یا آن را شکست داده می‌باشد در او انگیزه درست کردن می‌شود و روحیه شکست سرطان در او تقویت می‌شود که زیاد و زیاد مؤثر می‌باشد.

– با توجه به این که فرزند شما می‌تواند به مدرسه برود، با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت نمایید. بعضی از کودکان قادر به رفتن به مدرسه در طول درمان خواهند بود.

هیچ‌گاه نبایستی بگذارید کودک احساس بکند که این بیماری او را از پا درخواهد آورد و نمی‌تواند کاری انجام دهد یا انجام کارها برایش بی‌فایده می‌باشد.

هنگام نگهداری از کودک سرطانی همواره برای کارهای کودک پاداشی در پیشنهاد بگیرید و به او انگیزه بدهید.

————————————————–

مطالب مرتبط سایت خدمات پرستاری :

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *