پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

مزایا و معایب و وظایف پرستار سالمند در منزل : پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل خودشان مزایایی فراوانی دارد. از جمله؛ راحت تر بودن فرد میانسال و داشتن حس آرامش و امنیت زیاد، زیاد شدن امید به زندگی و طول عمر فرد میانسال، اطمینان خاطر فرزندان و سایر بستگان از سلامت و آسایش او، عدم قطع ارتباط با خانواده، دوستان و همسایه‌ها و کاهش آسیب‌های روحی روانی، کمتر دچار شدن فرد به بیماری‌های مختلف جسمی به دلیل بالا بودن کیفیت مراقبت.

طبق گزارشات و آمار‌هایی که اخیرا پژوهشگران به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند، بین سالمندانی که در خانه و در کنار خانواده‌ی خود زندگی می‌کنند و سالمندانی که در آسایشگاه‌ها روزگار را سپری می‌کنند، از لحاظ سلامتی روحی و جسمی تفاوت‌هایی وجود دارد.

کسانی که در سرای سالمندان زندگی می‌کنند در مقایسه با کسانی که در خانه و در کنار فرزندان و خویشان خود هستند، بیش دچار افسردگی و بیماری‌های روحی خواهند شد.

آمارها نشان می‌دهد تنها ۳ درصد از سالمندانی که در خانه‌ی خود هستند دچار افسردگی می‌شوند و این عدد برای افراد ساکن در سرای سالمندان به ۱۵ تا ۲۵ درصد زیاد شدن پیدا می‌کند که عدد قابل توجهی می‌باشد.

پس از گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن شهر‌ها سرای سالمندان برای یاری به خانواده‌ها درست کردن شد.

با این حالا اکثر سالمندان ترجیح می‌دهند که با وجود سختی‌ها در خانه‌ای زندگی کنند که سال‌های متمادی در آن جا بوده و شاهد بزرگ شدن و رشد فرزندان خود بوده اند.

مراقبت از سالمندان از خدمات در منزل

محققان فکر می‌کنند که در هر گونه بهتر است که سالمندان در خانه نگهداری شوند و در گونه وجود نیاز مبنی بر مراقبت از سالمندان از خدمات در منزل همچون پرستاری در منزل استفاده کنند و در گونه نبود امکان نگهداری سالمند در منزل او را به آسایشگاه هدایت نمود.

از دیگر تاثیرات انتقال سالمندان به آسایشگاه درست کردن حس تحقیر، تنهایی، شکست، طردشدگی و غم می‌باشد که همه‌ی این احساسات با کمبود ملاقات از او بیش خواهد شد.

انتقال سالمند بصورت اجباری به آسایشگاه، انتقال او بدون آگاهی و یا در نبود آگاهی حس طردشدگی و قدرنشناسی فرزندان را در او به وجود خواهد آورد.

وظایف پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

مهم‌ترین وظایف پرستاران افراد میانسال را می‌توان در پنج گروه خلاصه کرد: وظایف مربوط به بهداشت سالمند، وظایف مربوط به سلامتی جسمی، وظایف مربوط به سلامت روحی روانی، وظایف مربوط به تغذیه، وظایف مربوط به امور منزل.

همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه ویزیت پزشک در منزل، نگهداری از سالمند در منزل، پرستاری از کودک در منزل، پرستاری در دوران بارداری، مشاوره و .. به شما عزیزان می‌باشد.

پرستار سالمند در منزل

برای دریافت خدمات پرستاری و مراقبت سالمندان و پرستار در منزل، با ما تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط :

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *