چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول):بعد از ۵۰ سالگی معمولا تغییرات رایجی در بدن زنان و مردان رخ میدهد، احتمال بروز برخی مشکلات و بیماری‌ها بعد از ۵۰ سالگی زیاد بالا می‌باشد.خوشبختانه امروزه افراد زیادی به این عقیده دست یافته‌اند که سن فقط ۱ عدد میباشد. بنابراین نبایستی از بالا رفتن سن بترسید.

البته بعد از ۵۰ سالگی معمولا افراد بیشتر از همیشه به مشکلات جسمی دچار می‌شوند ولی خوشبختانه شما می‌توانید از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید؛ به شرطی که از پیش بدانید چه اتفاقاتی در قبل میباشد و چطور میبایست با آن‌ها برخورد نمایید.

یک. کاهش تراکم استخوان

یکی از حقایقی که بعد از ۵۰ سالگی وجود دارد، این است که قد افراد چه در خانم‌ها و چه مردان کاسته می‌شود. همزمان که سن از دوره جوانی می‌گذرد و به دهه ۴۰ و ۵۰ می‌رسد، تراکم استخوانی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه میبایست شاهد کوتاه شدن زیاد کم، در قد خود باشید.

دو. بی اختیاری در ادرار

بسیاری از خانم‌ها و آقایان همراه با بالا رفتن سن با بی اختیاری ادرار مواجه می‌شوند و میبایست بصورت کاملاً اورژانسی به دستشویی بروند، پس از این قضیه تعجب نکنید. راهکار آن هم انجام تمرین‌های ورزشی و هم چنین بهبود عملکرد جنسی می‌باشد.

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

سه. احتمال افسردگی

فرقی ندارد که در گذشته سابقه افسردگی داشته باشید. در هر گونه بالا رفتن سن می‌تواند عاملی برای زیاد شدن افسردگی باشد. علت آن هم ناتعادلی هورمونی میباشد. نظر می‌کنیم که هیچ زمان تنها نباشید. زمان خود را با دوستان و اعضای خانواده پر نمایید و تحت پیشنهاد ۱ روان دکتر باشید، علاوه بر این با مطالعه مطلب “افسردگی را ساده درمان کنید” از رمان‌های ساده و خانگی این مشکل رایج مطلع خواهید شد.

چهار. افتادگی پلک

افتادگی پلک یکی از نخستین نشانه‌های بالا رفتن سن می‌باشد. بعضی از افراد تا حد زیادی افتادگی پلک دارند که به جراحی نیاز پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق بعد از ۵۰ سالگی بهتر میباشد که به ظاهر خود بیش اهمیت بدهید. نکته ها و روتین مراقبت از زیبایی را در اولویت قرار بدهید تا سپس مجبور به استفاده از فیلر یا جراحی پلاستیک نباشید.

پنج. مستعد استرس و اضطراب

قطعا استرس و اضطراب در هر دوره از زندگی در بدن ما وجود دارد ولی بعد از ۵۰ سالگی سطح لذت از زندگی کاسته می‌شود و شما راحت تر از بقیه با استرس مواجه می‌شوید. مشاوره با ۱ تراپیست یا روان درمان و سپری نمودن اوقات در کنار دوستان و اعضای خانواده سطح استرس شما را می‌کاهد.

شش. اختلال تنفسی در خواب

همزمان که خانم‌ها وارد دوره قاعدگی می‌شوند، سطح استروژن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه علائمی مثل خستگی، خواب آلودگی در طول روز، زیاد شدن وزن بدون دلیل، گردن درد، شانه درد و دندان قروچه در آن‌ها زیاد شدن می‌یابد. همه اینها علائم و نشانه‌های اختلالات تنفسی و یا اختلالات مربوط به خواب هستند. استروژن عاملی برای سفت نگه داشتن عضلات تنفسی است.

در نتیجه کاهش استروژن عاملی برای کاهش اکسیژن رسانی می‌باشد. برای جلوگیری از این اتفاق تلاش نمایید که از پیش علائم هر گونه اختلال تنفسی هنگام خواب را در خودتان بررسی نمایید. اگر به دندان قروچه مبتلا هستید، حتماً به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید تا این مشکلات بعد از ۵۰ سالگی بدتر نشود.

هفت. ضعیف شدن حس چشایی

بالا رفتن سن و عبور از ۵۰ سالگی، عاملی برای کاهش حس چشایی در افراد می‌باشد. نظر ما این میباشد که مصرف نمک را کاهش بدهید تا حس چشایی شما قوی تر شود. مصرف فراوان نمک برای قسمت‌های زیادی از بدن ضرر دارد که یکی از آن‌ها حس چشایی میباشد.

هشت. مستعد اگزما

اختلالات پوستی همچون اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات بافتی پوست بعد از ۴۵ سالگی زیاد شدن پیدا می‌کند. نظر ما این میباشد که به طور منظم به متخصص پوست مراجعه نمایید و ژنتیک را هم در پیشنهاد بگیرید و با بهبود رژیم غذایی و استفاده از مراقبت‌های پوستی و هم چنین تقویت سیستم ایمنی، احتمال ابتلا به این اختلالات را کاهش بدهید.

نه. کاهش سوخت و ساز

اگر فرد غذای سالم نخورد و فرایند گوارشی در بدن او به خوبی انجام نشود، قطعا سوخت و ساز دچار مشکل خواهد شد. بعد از بالا رفتن سن هم احتمال آن بیش میباشد. راه حل ممکن این میباشد که تلاش نمایید از ورزش‌هایی برای زیاد شدن سوخت و ساز و رژیم غذایی سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب با وضعیت جسمانی و سن خود استفاده نمایید.

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

ده. شکنندگی استخوان

چگالی استخوان با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند که عاملی برای پوکی استخوان هم هست. پوکی استخوان اکثر افراد در سنین بالا را درگیر می‌کند و خطر شکنندگی استخوان را بالا می‌برد. مصرف ویتامین دی و کلسیم در سنین جوانی تراکم استخوانی شما را حفظ می‌کند و خطر پوکی استخوان و شکنندگی را کاهش می‌دهد.

یازده. زبری دستان

شاید زمختی و زبری دستان بعد از ۵۰ سالگی سبب می‌شود که نتوانید به راحتی پوست بدن یا لباس یا هر چیز دیگری را لمس نمایید. زیاد مهم میباشد که از کرم‌های مرطوب‌کننده و تقویتی در این دوره استفاده نمایید.

دوازده. کاهش انرژی

همه انسان‌ها با پیری و بالا رفتن سن مواجه می‌شوند. یکی از علائم آن کاهش سطح هورمون‌ها و در نتیجه کاهش انرژی بدن میباشد. برای جلوگیری از این اتفاق تلاش نمایید که در هر سنی به دنبال درست کردن تعادل در بین هورمون‌های بدن باشید تا با کاهش انرژی در سن بالاتر مواجه نگردید.

سیزده. احتمال ابتلا به سرطان پوست

مطالعات نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سرطان پوست با بالا رفتن سن زیاد شدن پیدا می‌کند. علت آن هم قرار گرفتن بیش در معرض نور خورشید میباشد. پس استفاده از ضد آفتاب و مراجعه به متخصص پوست را فراموش نکنید.

چهارده. مشکلات کبدی

شاید بالا رفتن سن عاملی برای سیروز کبدی یا دل درد‌های مختلف باشد زیرا بالا رفتن سن عاملی برای زیاد شدن سمی در کبد است؛ مخصوصاً اگر رژیم غذایی صحیحی نداشته باشید. برای جلوگیری از این اتفاق از مواد غذایی سم زدا، میوه و سبزیجات، پروتئین، گوشت بوقلمون، چربی سالم مثل آووکادو و غذا با فیبر بالا استفاده نمایید. از مصرف شکر و قند هم بپرهیزید.

پانزده. آشفتگی در خواب

اگر شب‌ها نتوانید پسندیده بخوابید، قطعا در طول روز انرژی کافی ندارید. تقریبا اکثر انسان‌ها با آشفتگی خواب مواجه هستند که بعد از ۵۰ سالگی این وضعیت بدتر می‌شود. پس تلاش نمایید ۱ چرخه متناسب برای خواب خود درست کردن نمایید.

شانزده. کاهش سطح شنوایی

بسیاری از افراد بعد از بالا رفتن سن با ضعیف شدن حس شنوایی خود مواجه می‌شوند که تاثیر منفی آن را روی زندگی احساس می‌کنند و روابط آن‌ها دچار خطر می‌شود. حتی بعضی از آن‌ها مجبور به استفاده از سمعک می‌شوند. در چنین حالتی بهتر است با ۱ متخصص گوش صحبت نمایید. مغز خود را فعال نگه دارید و ارتباطات خود را در اجتماع زیاد شدن بدهید.

هفده. عصبانیت زود هنگام

عصبانیت ۱ اختلال فیزیولوژیک و روانی می‌باشد که بسیاری از افراد را درگیر کرده میباشد. بالارفتن سن شما را بیشتر از همیشه در معرض عصبانیت قرار می‌دهد. علت آن هم به هم ریختگی هورمونی می‌باشد. نظر ما این میباشد که حتماً با ۱ روان دکتر صحبت نمایید. از دارو‌های مخصوص در گونه نیاز استفاده نمایید و هورمون‌های خود را به حد تعادل برسانید تا از عصبانیت، اضطراب و افسردگی جلوگیری نمایید.

 

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

چالش های بعد از پنجاه سالگی (قسمت اول)

هجده. خشکی چشم

خشکی چشم یکی از عوارض جانبی بالا رفتن سن می‌باشد زیرا غده‌های اشکی دیگر همچون همیشه کار نمی‌کنند. پس بهتر میباشد که مراقبت از چشم خود را زیاد شدن بدهید. معمولاً درمان‌های زیادی برای خشکی چشم ارائه می‌شود و حتی دکتر می‌تواند در گونه نیاز، دارو هم تجویز بکند. پس هیچ جای نگرانی نیست.

 

مطالب مرتبط :

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *