من باردارم صبحانه چی بخورم

من باردارم صبحانه چی بخورم :بعضی از خانمهای باردار زمانی که از خواب بیدار میشوند حالت تهوع دارند و میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند ولی میبایست بدانید که صبحانه ۱ غذای کامل و زیاد مهم در طول بارداری میباشد. پیشنهادات ساده ای که در این جا ارائه شده میباشد به خانمهای باردار یاری میکند تا از ساده ترین روش برای تهیه صبحانه استفاده کرده و خود و نوزاد تان را از خوردن این وعده غذایی محروم نکنید.

صبحانه مفید بارداری: اسموتی سبز

با ۱ غذای خارق العاده در صبح موافق هستید؟ این اسموتی سرشار از ویتامین ث، به دلیل داشتن میوه هایی که داخل آن استفاده شده است و پروتئین و کلسیم به خاطر وجود ماست است. مطمئنا از اهمیت دریافت فولات ( ویتامین B9 که به فولیک اسید معروف است) در رزیم غذایی خود در طول بارداری با خبر هستید.

برگهای سبزیجاتی مثل اسفناج سرشار از این ویتامین است. وجود دانه های چیا در این اسموتی، که منبع گیاهی غنی امگا۳ است و آن را به بدن شما می رساند. برای تهیه این اسموتی مغذی، یک دوم پیمانه شیر بادام، یک دوم پیمانه ماست، یک عدد کیوی، یک مشت اسفناج و یک قاشق چایخوری دانه چیا را با یکدیگر مخلوط نمایید.

من باردارم صبحانه چی بخورم

من باردارم صبحانه چی بخورم

صبحانه مفید بارداری: تخم مرغ و آووکادو

روز خود را با دوز مفید کولین موجود در تخم مرغ ، ستاره مواد مغذی برای مادران باردار شروع نمایید. تحقیقات اخیر نشان میدهد که هیچ ماده غذایی به اندازه تخم مرغ نمی تواند کولین مورد نیاز را به بدن برساند.

۱ زرده تخم مرغ حاوی ۱ چهارم کولین مورد نیاز روزانه بدن شماست. این ماده به فعالیت مغز شما یاری میکند و هم چنین مراقب رشد مغز نوزاد بویژه در سه ماه آخر بارداری میباشد . نان تست سبوس دار و آواکادو هم فیر موردنظر را به بدن شما می رسانند.

صبحانه مفید بارداری: آرد جو دوسر با سیب و گردو

احساس خوبی در هنگام صبح ندارید؟ ولی این بهانه خوبی برای این که صبحها صبحانه نخورید نیست بویژه هنگامی برای صبحانه ۱ نظر ساده وجود داشته باشد. از شب پیش آرد جو ۲ سر را تهیه نمایید.

۱ دوم پیمانه از جو و ۱ دوم پیمانه از شیر را در ۱ ظرف مخلوط میکنیم، ۱ قاشق سوپخوری گردوه خورد شده و ۱ نصف سیب رنده شده را به آن اضافه میکنیم. مواد را مخلوط می کنیم و به مدت ۱ شب در یخچال قرار می بدهیم بعدا آن را بهم بزنید و میل نمایید

صبحانه مفید بارداری: قزل آلا و پنیر خامه ای

ماهی قزل آلا دودی به علت خطر وجود لیستریا برای خانمهای باردار نظر نمی شود. ولی از امگا سه موجود در ماهی قزل آلا غافل نگردید. این چربی سالم برای رشد مغز نوزاد بینهایت اهمیت دارد. ماهی را به انواع مختلف طبخ نمایید و در کنار پنیر خامه ای روی نان شیرنی حلقه ای لذت ببرید. اگر از نان شیرینی حلقه ای استفاده نمایید که حاوی گندم باشد، پاداش دیگری به خود و جنین خود داده اید.

صبحانه مفید بارداری: غلات و توت ها

غلاتها ده تا چهارده گرم فیبر در هر هر وعده را تامین می کنند. اگر در هنگام صبح نمی توانید به اندازه کافی میل نمایید، از غلات خشک استفاده نمایید. از غلات غنی شده ازآهن به همراه انواع توتها استفاده کنید: میوه هایی که حاوی ویتامین ث هستند، به جذب بهتر آهن یاری می کنند.

من باردارم صبحانه چی بخورم

من باردارم صبحانه چی بخورم

صبحانه مفید بارداری: کره بادام زمینی و موز

فیبرها در غلات کامل وجود دارند. کره بادام زمینی هم حاوی امگا۳، منیزیوم و پروتئین میباشد. از ویتامین B6 که در موز موجود میباشد غافل نگردید با ترکیب آنان میتوانید در ۱ وعده صبحگاهی از فوائد مغذی این صبحانه بهرمند بشوید. نا گفته نماند بعضی از تحقیقات نشان میدهد که این مواد مغذی سبب کاهش تهوع صبحگاهی میشود.

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *