آسایشگاه سالمندان و استانداردهای لازم آن

آسایشگاه سالمندان و استانداردهای لازم آن : در بسیاری از موارد دیده شده است که وضعیت جسمی افراد سالمند به نحوی است که شرایط نگهداری در منزل را ندارد.از این رو با سپردن فرد به آسایشگاه سالمندان و بهرمندی از خدمات شبانه روزی پزشکی و پرستاری و خدمات و مراقبت‌های شخصی می‌توان در بهبود و توانبخشی هر چه بهتر سالمند یاری بکند.

همه آنچه که قرار است در مورد آسایشگاه سالمندان بدانید

 امروزه افراد آگاهی زیادی در رابطه با نگهداری از سالمندان ندارند و سالمندان که در یک دوران حساس به سر می برند نیازمند مراقبت‌های خاص و ویژه ای هستند که نداشتن اطلاعات در مورد نحوه نگهداری و خدمات ضروری می‌تواند بر مشکلات سالمندان بیفزاید یکی از راه حل‌های ممکن سپردن سالمند به آسایشگاه سالمندان می‌باشد.

هر چند بیش افراد به دلیل سرزنش اطرافیان از اینکار خودداری می کنند اما در عصر امروز که بیش افراد خانواده شاغل هستند این برترین گزینه می‌باشد که در ذیل بیش به معرفی آن می‌پردازیم.

آسایشگاه سالمندان و استانداردهای لازم آن

 

معرفی آسایشگاه سالمندان

از مهم‌ترین دلایل تأسیس آسایشگاه سالمندان ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت سالمندان می‌باشد. این مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی تمامی امکانات ضروری برای یک زندگی ایده آل را برای افراد مسن و خانواده ی آن‌ها فراهم می کنند.

وجود امکانات پزشکی و توانبخشی در این آسایشگاه‌ها زمینه بهبود وضعیت جسمی سالمند را فراهم کرده و باعث می‌شود زودتر به محیط خانه خود برگردد. ( درمورد آسایشگاه سالمندان و استانداردهای آن چه می دانید؟

انواع خدمات در آسایشگاه سالمندان

بسیاری از آسایشگاه سالمندان مجهز به انواع امکانات جهت رفاه هر چه بیش حالا سالمندان می‌باشد و با داشتن کادری حرفه ای و آموزش دیده و رسیدگی‌های به موقع و منظم مکانی بی دغدغه برای سالمندان عزیز می‌باشد.از خدمات سرای سالمندان می‌توان به مواردی نظیر امکان اقامت دائم و موقت سالمند، تغذیه متناسب، انواع خدمات پرستاری، پزشکی، توانبخشی،فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، رفاهی و تفریحی اشاره نمود.

آسایشگاه سالمندان و استانداردهای لازم آن

آسایشگاه سالمندان و استانداردهای لازم آن

مزایا و معایب آسایشگاه سالمندان

این که آسایشگاه سالمندان پسندیده می‌باشد یا بد بستگی به شرایط فرد سالمند و خانواده ی او و ویژگی‌های سرای سالمندان دارد.افراد با بیماری‌های خاص در این مراکز بصورت شبانه روزی تحت نظارت دکتر هستند همچنین برای افراد تنها فرصتی می‌باشد که با همسالان خود معاشرت کنند.از معایب این مراکز دور بودن از محیط خانه و فرزندان، فراغت از علایق و مشغله زندگی می‌باشد.

استانداردهای آسایشگاه سالمندان

استانداردهای آسایشگاه سالمندان را سازمان بهزیستی تعیین می‌کند و تمامی مراکز ملزم به رعایت آن‌ها هستند.اما مراکز خصوصی نسبت به مراکز خیریه و دولتی از استانداردهای ویژه و بهتری برخوردار هستند.

به طور کلی این استانداردها شامل از شرایط محیطی متناسب نظیر نور کافی، نداشتن پله، توالت‌های بهداشتی و فرنگی برخوردار باشد، وجود کادر پزشکی و پرستاری مجرب، بهره گیری از خدمات روان شناسی نظیر روان درمانی فردی و گروهی و خانواده درمانی، برگزاری برنامه‌های تفریحی داخل و خارج از محیط آسایشگاه و … می‌باشد.

همراه شما‌:مرکز خدمات در منزل همراه شما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان و سروران محترم میباشد.

مطالب مرتبط :
3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *