اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان

اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان : ما میدانیم که اختلال ذهنی و ادراکی بر نحوه ی رفتار یک فرد ، نحوه ی فکر نمودن و احساس او تاثیر گذار می‌باشد . این رفتار‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی یرای پرستار سالمند و اطرافیان و خانواده ی خود سالمند می‌شود.

یک نمونه ی عادی از این مشکلات می‌تواند این باشد که برای فامیل و اطرافیان زیاد سخت می‌باشد تا سالمند عزیز خود را در حالتی مشاهده کنند که کلماتی که دقایقی قبل زده رو به یاد نمی آورد .افراد سالمندی که دارای زوال عقل متوسط تا شدید هستند اغلب می‌بایست از پرستار سالمند استفاده کنند تا آن‌ها را در طول شبانه روز مراقبت و نگهداری بکند.

 

قدم‌های ذیل پرستار سالمند را در نگهداری از سالمند یاری می‌کند

– پرستار سالمند می‌بایست خواسته‌های سالمند مریض خود را پیدا کند.این خواسته‌ها را می‌توان از راه پرسشنامه‌ها و تست هایی که مریض در مراکز تشخیص بیماری پر کرده می‌باشد پیدا نمود از راه این اطلاعات می‌توان ترجیحاتی که مریض دارد ( مثلا اینکه آیا مریض شما علاقه دارد صبح به حمام برود یا شب ) و علایق وی را بدست آورد . هر شرایطی متفاوت می‌باشد.

در مراحل اولیه بیماری فرد سالمند نیازمند پرستاری می‌باشد که فقط خرید‌های وی را انجام دهد و قبض‌ها و بحث مالی را انجام دهد اما در مراحل بعدی و پیشرفته تر بیماری سالمند به پرستاری که بیش در خدمت وی می‌باشد و می‌تواند در کارهایی از قبیل لباس عوض نمودن و حمام نمودن وی را یاری بکند ، نیازمند می‌باشد .

ارزیابی‌ها معمولا موارد ذیل را در پیشنهاد میگیرند :

مراقبت شخصی : حمام نمودن ، خوردن ، لباس پوشیدن و …

– مراقبت در کارهای خانگی : آشپزی ، شت وشو ، خرید ، لباس شویی و کارهای مالی
مراقبت از سلامتی : مدیریت درمانی ، ملاقات‌ها با دکترها و تن درمانی
مراقبت عاطفی : همدلی ، مکالمه و فعالیتهای مفید

نظارت : مراقب بودن امنیت منزل سکونت و جلوگیری از پرسه زدن

یک برنامه مراقبتی برای خود تعیین نمایید

.هنگامی که سالمند به طور کامل بیماریش تشخیص داده شد و ارزیابی‌ها ی مربوطه انجام شد شما می‌توانید برای برنامه آینده برای پرستار سالمند بودن را برنامه ریزی نمایید . این برنامه ریزی شما را یاری می‌کند تا بتوانید برترین مراقبت را از قرد سالمند انجام بدهید . بهتر است برنامه ریزی شما بصورت بلند مدت و کوتاه مدت باشد . حتما یک برنامه ریزی ثانویه داشته باشد تا در گونه تغییر شرایط و تغییر بیماری سالمند به آن برنامه رجوع نمایید .

اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان

اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان

– منابع مالی را بررسی نمایید

 بیش افراد ترجیح می بدهند تا مسایل مالی خود را مخفی نگه دارند . شما به عنوان پرستار سالمند وظیفه ی برنامه ریزی برای آینده برای نگهداری از سالمند را دارید تا منابع مالی فرد مریض را در پیشنهاد بگیرید تا برای خرید دارو‌ها ، خرید خانه ، اجاره خانه و قبض‌ها و … به مشکلی بر نخورید. ( اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان )

– مدارک قانونی را بررسی نمایید

 بررسی مدارک و شرایط قانونی به شما این اطمینان را میدهد تا خواسته‌های سالمند به طور کامل انجام شود . پرستار سالمند برای مراقبت از سالمند نیاز دارد تا بتواند بصورت نیابتی تصمیمات مهم وی را گیرد . داشتن وکیل این فشار را از روی پرستار سالمند بر می دارد . پس بهتر است که برای فرد سالمند یک وکیل گرفته شود تا در آینده مشکلات مالی قبل نیاید . ( اختلال ذهنی و ادراکی در سالمندان )

– خانه خود را ایمن نمایید 

افراد سالمند مبتلا به زوال عقل می‌بایست از خطر هایی که امکان دارد آن‌ها را در خانه تهدید بکند بوسیله پرستار سالمند در امان بمانند . خطرهایی که آن‌ها را تهدید می کنند شامل :

– خطر‌های مربوط به آتش سوزی در خانه مانند گاز ، سیگار ، وسایل آشپزخانه ، کبریت و …

– اشیاء نوک تیز همچون چاقو ، تیغ و … – سم‌ها ، دارو‌ها و محصول‌های خطرناک خانگی

– دمای آب گرم کن – ماشین‌ها – فرش‌ها و قالیچه‌های لیز

مطالب مرتبط سایت پرستار در منزل همراه شما:

 

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *