عوارض مام زیربغل

عوارض مام زیربغل :مام ذیل بغل و اسپری های خوشبو کننده برای جلوگیری از تعریق زیاد کاربردی هستند، ولی استفاده از این خوشبو کننده ها برای بدن عوارضی دارد که بهتر است بدانید.اگر آن دسته کسانی هستید که به دائم از مام و اسپریهای زیربغل استفاده میکنید توصیه میکنیم با عوارض آن ها آشنا شوید و مطالب مقاله زیر را از دست ندهید.

عوارض استفاده مکرر از مام ذیل بغل و اسپری ها

مام ذیل بغل و اسپری ذیل بغل برای خوشبو نمودن و جلوگیری از تعریق به طور گسترده استفاده میشود. ولی آیا این لوازم ضد تعریق و خوشبو کننده خطری برای سلامت محسوب می شوند؟ در این بخش از نمناک شما را با عوارض استفاده از مام و اسپری های ضد تعریق آشنا خواهیم کرد.

لوازم ضد تعریق و خوشبو کننده خطری برای سلامت محسوب می شوند؟

تعریق! ناخوشایندترین حالت درست کردن شده بوسیله بدن. در بدن ما دو.شش میلیون غده ی تولید و ترشح عرق وجود دارد که ما همیشه در حالا مقابله با آنان هستیم. تعریق اکثر اوقات موجب خجالت میشود و جالب میباشد بدانید که برای رفع این حالت مردم به طور متوسط در اروپا ۵۵۰ میلیون یورو صرف قیمت ی خرید مام و اسپری های ذیل بغل و خوشبوکننده ها می کنند.

چرا نبایستی جلوی تعریق را با استفاده از مام بگیریم؟

طبق گفته متخصصان، استفاده از این دسته محصول های، به دلایلی که در ادامه خواهید خواند، توصیه نمیشوند.

 

عوارض مام زیربغل

عوارض مام زیربغل

تعریق برای سلامت بدن ضروری میباشد

محققان کانادایی بعد از انجام مطالعاتی در این زمینه به شدت در مورد استفاده از مام ذیل بغل که برای جلوگیری از تعریق استفاده میشود هشدار دادند.

آنان در ۱ جمله ی ساده گفتند:بدن ما بدون تعریق و با ماندن مواد سمی داخل بدن به نوعی فاسد میشود و به سمت بیماری ها می رود. تعریق برای سلامت بدن امری حیاتی میباشد و بوسیله آن بدن سموم را از خود خارج نموده و به حالت طبیعی از لحاظ درجه حرارت و بدون سموم می رسد.

تعریق به خنک شدن بدن یاری میکند

پروفسور جورج هونیس می گوید یکی از اصلی ترین راه های خنک شدن بدن و کم شدن درجه حرارت تعریق میباشد و به هیچ عنوان نبایستی جلوی آن گرفته شود. با جلوگیری از تعریق در بدن درجه حرارت به اندازه ۴۰ درجه هم خواهد رسید که عواقبی بدتر به دنبال خواهد داشت.

تعریق باعث کاهش استرس میشود

از آنجایی که تعریق به طور معمول بعد از انجام ۱ سری فعالیتها و حالات روحی خاص مانند استرس – ترس – داشتن رابطه ی جنسی و انجام حرکات ورزشی درست کردن میشود بهتر میباشد بدانید که با قرار گرفتن در شرایط مثبت می توانیدسموم بدن را تا حدی خارج نمایید و در عین حالا با کاهش میزان استرس و ترس در خود تعریق را کاهش بدهید.

استفاده بیشتر از حد از مام زیربغل و اسپری های ضد عرق، عوارض جدی برای سلامت بدن دارند که شامل:

تهدید جدی برای سلامت سیستم عصبی

اسپری هایی که استفاده میشوند هرگز نبایستی به طور مستقیم به پوست به خصوص پوست ذیل بغل زده شوند چرا که چهار ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی آنان برای سلامت سیستم عصبی – قلب – مغز و کلیه ها ۱ تهدید جدی هستند.

مقاومت به آنتی بیوتیک

تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن مواد شیمیاییموجود در ضد عرق ها هستند که استفاده فراوان از مواد ضد میکروبی موجب درست کردن زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها میشود.

ابتلا به بیماری جنون و آلزایمر

آلومینیوم عاملی برای ابتلا به بیماری جنون میباشد که دربرخی اسپری های ضد عرق وجود دارد. مقدار زیادی از آلومینیوم در مغز می تواند سبب سمی شدن عصب و ابتلا به بیماری آلزایمر گردد.

عوارض مام زیربغل

عوارض مام زیربغل

ابتلا به سرطان سینه

آلومینیوم فعال موجود در این محصول های در کنار غده عرق حفره ای را درست کردن می کنند که باعث جلوگیری از تعریق میشود. مواد خطرناک موجود جذب شده از محصول های ضد عرق باعث سرطان سینه میشود زیرا زیر بغل نزدیک سینه میباشد.

مضرات اسپری ذیل بغل

خطر ابتلا به بیماری کلیوی

با استفاده مکرر از مام و محصول های ضد عرق ماده ای به نام آلومینیوم هیدرواکسید در خون زیاد شدن می یابد که بر روی کارکرد درست کلیه اثر می گذارد.

آلرژی و حساسیت

استفاده فراوان از ضد عرق ها موجب آلرژی و حساسیت در افراد میشوند و امکان دارد شما با استفاده از این محصول های علائمی همچون خارش ، قرمزی و حساسیت داشته باشید.

شیمیایی بودن عطرها در مام ذیل بغل

عطر مورد استفاده در مام ذیل بغل شیمیایی میباشد بنابراین امکان دارد بدن شما به این مواد شیمیایی واکنش خوبی نشان ندهد.

بهم ریختگی هورمون ها

وجود پارابن ها یا تریکلوسان در برخی از محصول های ضد عرق سبب آشفتگی های هورمونی میشوند زیرا این ۲ ماده با تیروئید و عملکرد ژن واکنش نشان میدهد.

به وجودآمدن آسم

استفاده از مام ذیل بغل احتمال درست کردن آسم در افراد میشود زیرا در مام فتالات و چند ماده مضر دیگر وجود دارد.

استفاده از مام در بارداری

استفاده از مام در بارداری بدون مشکل و ایمن تلقی میشود. مگر اینکه خانم باردار به مواد خاصی همچون آلومینیوم مام آلرژی داشته باشد. مواد شیمیایی موجود در مام ذیل بغل به پوست نفوذ نمی بکند و روی سطح پوست باقی می ماند بنابراین اگر پوست شما بریدگی داشته باشد، این مواد وارد بدن شده و به مادر و جنین آسیب می رساند.

عوارض مام زیربغل

عوارض مام زیربغل

خدمات پرستاری در منزل همراه شما

مرکز خدمات پرستاری همراه شما ارائه دهنده ی خدمات پرستاری،پرستاری در منزل،پرستاری از سالمند،خدمات پزشکی در منزل و…. آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.برای تماس با ما با شماره های سایت تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *