نگهداری از کودک در برابر عفونت

نگهداری از کودک در برابر عفونت : بعد از این‌که کودک شما از بیمارستان مرخص می‌شود، طبیعی می‌باشد که شما می‌خواهید عضو نو خانواده را به دوستان و آشنایان معرفی نمایید. همچنین می‌خواهید او را در برابر خطر مبتلا شدن به ویروس از بازدیدکننده حفظ کنید.

علاوه بر این نوزادان با ورود به اجتماع هم در معرض خطر قرار می‌گیرند.
تصمیم‌گیری برای مراقبت بهتر از کودک زیاد دشوار می‌باشد و همیشه نمی‌توان جواب راحتی برای آن پیدا نمود.

به طور کلی هر چه کودک با افراد بیشتری در ارتباط باشد خطر گرفتن ویروس و دچار شدن به بیماری بیشتر می‌باشد.

عفونت‌های نوزادان به دلایل مختلفی می‌توانند زیاد جدی باشند. اولاً نوزادان سیستم ایمنی کاملی ندارند، بنابراین آن‌ها بیش به بیماری‌های عفونی حساس هستند.

کودک در برابر عفونت

همچنین وقتی که یک کودک به یک عفونت دچار می‌شود زیاد خطرناک‌تر از زمانی می‌باشد که یک فرد بالغ به آن عفونت دچار می‌شود.

وقتی که یک کودک به تب دچار می‌شود، می‌تواند یک خطر جدی باشد زیرا تب امکان دارد نشان‌دهنده عفونت خطرناک باشد.

حتی اگر کودک به ظاهر شرایط خوبی داشته باشد، وقتی که سن آن بین ۴ تا ۶ هفته باشد و تب داشته باشد شرایط اورژانسی می‌باشد.(نگهداری از کودک در برابر عفونت )

این موضوع زیاد مهم می‌باشد که شما بتوانید کودک خود را در برابر عفونت حفظ نمایید. ولی این بدان معنا نیست که هیچ‌گاه نبایستی کودک خود را به بازدید بقیه ببرید یا از عموم دوری نمایید. مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما

 نگهداری از کودک در برابر عفونت

اما وقتی که کودک را در مکان‌های عمومی می‌بریم می‌بایست به یک سری نکته‌ها مهم توجه کنیم:

تلاش نمایید کودک خود را از تماس با کسانی که ویروس دارند و نشانه‌هایی از قبیل تب، سرفه، گلودرد، اسهال یا استفراغ را دارند دورنگه دارید.

توجه داشته باشید که حتی اگر آن فرد دارای عفونت چند روزی باشد که پسندیده شده باشد، بازهم خطر ابتلا به عفونت دارد و می‌بایست در مراقبت از کودک در برابر عفونت کوشا باشید.

بازدیدکنندگان همیشه پیش از تماس با کودک می‌بایست دست‌های خود را بشویند. شستن دست از مهم‌ترین نکته‌ها در مراقبت از کودک در برابر عفونت می‌باشد می‌باشد که می‌توانیم برای جلوگیری از گسترش عفونت درون کودکان انجام بدهیم.

نوزادان و کودکانی که در ارتباط با جوانان و کودکان دیگر در مهدکودک یا مدرسه هستند، خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند و می‌بایست از نزدیک شدن به آن‌ها خودداری کنند.

در موارد خاص مثل کودکانی که خواهران یا برادران کوچک دارند می‌بایست دقت کنیم که وقتی که برادر یا خواهر هنگامی که می‌خواهد به نوزاد نزدیک شود حتماً دست خود را شسته باشند.

دقت نمایید که سلامت نوزاد شما مهم‌ترین چیز می‌باشد.

حتی اگر با کسی احساس راحتی ندارید و خجالت می‌کشید بازهم مهم‌ترین چیز سلامت کودک شما است و می‌بایست به او بگویید که اگر می‌خواهد به کودک شما نزدیک شود اصول بهداشتی را رعایت نماید و می‌بایست در مراقبت از کودک خود زیاد کوشا باشید.

تلاش نمایید در چند هفته‌ی ابتدایی تولد نوزاد، تا جایی که ممکن است از رفت آمده‌ای بیرون خود کم نمایید. این بدان معنی نیست که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید کودک خود را جایی ببرید.

مثلاً کودک نیاز دارد که به پزشک برود همچنین جا یا افراد مهمی هم هستند که شما حتماً می‌بایست قبل آن‌ها بروید. فقط دقت نمایید که این رفت و آمد‌ها را تا جایی که ممکن است و ضرورت ندارد کم نمایید. مگر در شرایطی که احساس می‌کنید کارتان مهم و لازم می‌باشد.

علاوه بر این‌که کودک شما با چه کسانی در تماس می‌باشد، یکسری نکته‌ها دیگر هستند که می‌بایست برای کاهش خطر ابتلا به بیماری و مراقبت از کودک می‌بایست به آن‌ها توجه کنیم:

شیر مادر یکی از برترین و مغزی ترین‌ها برای نوزاد می‌باشد زیرا خطر ابتلا به عفونت در کودک شما را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا کودکی در راه دارید، در مورد ضرورت استفاده از شیر با دکتر خود مشورت نمایید.

والدین، خواهر، برادر و مراقبان می‌بایست هر سال واکسن آنفولانزا بزنند. نوزادان تا ۶ ماهگی واکسن آنفولانزا نمی‌زنند. حفاظت از افرادی که با کودک شما زندگی می‌کنند، به محافظت از نوزاد شما یاری می‌کند.

زنان باردار می‌بایست در هر دوره بارداری در مقابل ویروس سیاه‌سرفه واکسینه شوند. سیاه‌سرفه ویروسی می‌باشد که باعث درست کردن سرفه می‌شود که می‌تواند یک عفونت کشنده برای نوزادان باشد.

در مراقبت از کودک در برابر عفونت می‌بایست توجه داشته باشیم که پایان مراقبان نوزاد هم خود می‌بایست ایمن بمانند.

به یاد داشته باشید پیش از مراقبت از کودک، دست‌ها را بشویید تا میزان عفونت را کاهش بدهید.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما هم پایان واکسن‌هایش را دریافت می‌کند.

ایمن‌سازی فرزندتان به مراقبت از او در برابر عفونت‌های قابل پیشگیری، یاری می‌کند.

———————————————–

مطالب مرتبط:

خدمات پرستاری در منزل و بیمارستان – خدمات پزشکی در منزل مرکز خدمات پرستاری همراه شما

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *