پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل : سندروم دان یا منگولیسم بیماری کروموزومی میباشد که رشد کودک را تحت تأثیر قرار میدهد. این تأثیرات در زمینه ی رشد جسمی ، ذهنی و رفتاری میباشد. کودکان مبتلا به سندروم دان همانند سایر کودکان از پیشنهاد توانایی و استعداد با یکدیگر متفاوت می باشند. سندروم دان بیش از ۵۰ علامت و نشانه دارد که امکان دارد در هر کودک برخی از این علائم وجود داشته باشد. احتمال این که تمامی نشانه ها و علائم در ۱ کودک وجود داشته باشد ، زیاد کم میباشد.

این کودکان می توانند خواندن و نوشتن را تا مراحل تحصیلات ابتدایی طی کنند و برخی از آنان به مراحل بالاتر هم راه پیدا می کنند. البته شرایط برخی از این کودکان به گونه ای میباشد که امکان یادگیری خواندن و نوشتن را ندارند. مراقبت و نگهداری از این کودکان زیاد حائز اهیمت میباشد.

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

اگر از این کودکان به خوبی نگهداری شود ، در بهبود شرایط روحی آنان و توان یادگیری آنان و سلامتی جسمی آنان اثر مثبت خواهد داشت. چنانچه به هر دلیلی امکان مراقبت و نگهداری صحیح از این کودکان را ندارید ، میتوانید اینکار را به ۱ شرکت پرستار کودک معتبر و حرفه ای واگذار کنید.
مراقبت و نگهداری از کودک سندروم دان

شرایط برخی از کودکان سندروم دان به گونه ای میباشد که مراقبت از آنان زیاد سخت میباشد. اگر قصد دارید از این کودکان عزیز و یار داشتنی در منزل نگهداری نمایید ، میبایست صبور و بامحبت و دلسوز باشید. علاوه بر صبر و حوصله میبایست اطلاعات کافی در زمینه مراقبت از این کودکان داشته باشید. ۱ پرستار کودک یا والدین کودک سندروم دان ، میبایست از تمامی جهات برای مراقبت از این کودکان برنامه ریزی داشته باشند. برنامه ریزی صحیح و اصولی با آگاهی کامل از شرایط و نکته ها مربوط به نگهداری از کودکان سندروم دان حاصل میشود.
نکته ها مهم برای نگهداری و مراقبت کودکان سندروم دان

نکته ها ذیل را در پیشنهاد داشته باشید.
یادگیری کودکان سندروم دان

در مراقبت از این کودکان ، از تمرکز بر روی توانایی یادگیری آنان غافل نگردید. آموزش مهارت های ضروری به رشد مغزی آنان و جلوگیری از متوقف شدن رشد مغزی آنان یاری میکند. اگر در مراحل ابتدایی آموزش به این کودکان با عدم یادگیری آنان مواجه شدید ، ناامید نگردید و با تغییر روشهای آموزشی به یادگیری آنان یاری نمایید.

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

رشد کودکان سندروم دان

۱ پرستار کودک یا والدین کودک سندروم دان ، میبایست توجه ویژه ای به رشد و نمو کودک داشته باشند. با داشتن برنامه غذایی سالم و سرشار از پروتئین ، ویتامین ، فیبر ، آهن ، روی و … به رشد بهتر کودکان سندروم دان یاری کنید. برای بررسی وضعیت رشد کودک ، قد و وزن وی را مرتباً اندازه گیری نمایید.
برنامه ریزی دقیق برای نگهداری از کودک سندروم دان

میبایست کودکان سندروم دان به طور مرتب و دقیق ، بوسیله پزشکان متخصص ویزیت شوند. انجام آزمایشات ضروری بصورت سالیانه ضروری میباشد. این کودکان میبایست از پیشنهاد عملکرد قلب ، شنوایی ، بینایی و … معاینه شوند. پرستار کودک یا والدین او ، میبایست برنامه ریزی دقیقی برای ویزیت کودک بوسیله دکتر و انجام آزمایشات و سایر اقدامات ضروری داشته باشند.
از رفتارهای غیرعادی با کودکان سندروم دان خودداری نمایید

گاهی اطرافیان این کودکان با او به گونه ای رفتار می کنند که روحیه و اعتماد به نفس این کودکان آسیب می بیند. میبایست با این کودکان رفتارهای به ظاهر غیرعادی نداشته باشید و با به کارگیری سیاست های ضروری با آنان رفتار کنید.

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

پرستاری از کودک سندروم دان در منزل

بایدها و نبایستی های زیادی برای کودک تعیین نکنید. برای مثال در انتخاب لباس و یا انتخاب تنقلات به او حق انتخاب بدهید. دلسوزانه و با مهربانی او را نصیحت نمایید ، ولی در نهایت اجازه بدهید که برای این امور خود تصمیم گیری بکند.

در نگهداری از کودک سندروم دان این نکته زیاد حائز اهمیت میباشد که اجازه خطر نمودن را به وی دهید. اینکار به آنان یاری میکند که متوجه شوند از عهده چه کاری بر می آیند.

برای وقت خواب ، بیداری ، غذا خوردن ، حمام نمودن و سایر کارهای کودکان سندروم دان برنامه زمانی مشخصی داشته باشید. داشتن ۱ روال معین برای کارهای آنان به زیاد شدن کیفیت زندگی آنان یاری میکند.

با توجه به شرایط جسمی کودک ، انجام کارهای ساده را به خود آنان بسپارید و در صورتی که کارهای خود را به درستی انجام دادند ، از آنان تعریف و تمجید نمایید. با رعایت موارد فوق ، نگهداری از کودک سندروم دان در منزل برای اطرافیان وی آسان تر میگردد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *