اصول پرستاری و مراقبت ازکودکان مبتلا به فلج مغزی

آرتروز در سالمندان : بسیاری از سالمندان با بیماری آرتروز زندگی می‌کنند و عقیده دارند که این بیماری بخشی از سالخوردگی می‌باشد، اما اینطور نیست و راه‌هایی برای بهبود این بیماری در افراد سالمند وجود دارد.

دانستن نشانه‌های بیماری آرتروز و آشنایی با راه‌های درمان سریع آن و جلوگیری از آسیب دیدگی بیش زیاد حائز اهمیت می‌باشد. اگر یک پرستار سالمند هستید یا از پدر و مادر سالمند خود مراقبت می‌کنید، دانستن نکته هایی که در این مطلب آمده‌اند برایتان امری لازم محسوب می‌گردد.

تعداد سالمندان مبتلا به این بیماری هر روزه در حالا زیاد شدن می‌باشد و از این رو آشنایی با راه‌های مدیریت و نگه‌داری از آن زیاد مهم می‌باشد. برای سالمندانی که از این بیماری رنج می‌برند، تحرک منظم و تمرین‌های سبک نظر می‌گردد تا بتوانند درد و مشکلات ناشی از این بیماری را کاهش بدهند.

با کمی تمرین، دارو و تغییر در سبک زندگی، می‌توانید به خوبی این بیماری را مدیریت نمایید. در ادامه‌ی مطلب شما را با روش‌هایی برای مدیریت این شرایط و نگه‌داری از عزیزانی که به این بیماری مبتلا هستند آشنا خواهیم نمود.

۱٫ درمان دارویی

درمان دارویی برای بهبود آرتروز زیاد مهم می‌باشد چراکه باعث از بین رفتن درد، کاهش التهاب، ساکت شدن سیستم ایمنی بدن و به حداقل رساندن آسیب‌های مفصلی می‌شود.

پرستاران و مراقبین می‌بایست بتوانند به سالمند مریض بگویند که چرا می‌بایست این دارو‌ها را مصرف کنند و به خوبی به آن‌ها توضیح بدهند که این داروها تا چه حد می‌توانند تاثیر گذار باشند.

همچنین می‌بایست عوارض جانبی داروها را شناسایی کرده و یک آمار کلی از تاثیرات پایان داروهای مصرفی بر روی مریض درج کنند.

۲٫ رژیم غذایی

در مورد رژیم غذایی و تاثیر آن بر آرتروز، مدارک ثابت شده‌ای وجود ندارد. با این حالا داشتن یک رژیم متناسب یکی از برترین راه‌ها برای رسیدن به سلامت جسمی می‌باشد. قطعا داشتن وزن اضافی باعث زیاد شدن فشار بر روی مفاصل بدن می‌شود.

۳٫ ورزش سالمند مریض

تمرین و ورزش برای مدیریت آرتروز زیاد لازم می‌باشد. تمرین منظم می‌تواند منجر به کاهش درد، زیاد شدن قدرت حرکتی مفاصل، قوی نگه‌داشتن عضلات و بهبود توانایی راه رفتن و تناسب اندام شود.

یک پرستار سالمند (چه پرستار تعلیم دیده باشد یا فرزند و عزیزان نزدیک سالمند باشند) می‌بایست فرد دارای بیماری آرتروز را تشویق بکند تا پیش از آغاز یک برنامه‌ی ورزشی منظم اول با یک دکتر و روانشناس صحبت کند.

این تمارین می‌بایست بصورت روزانه گونه گیرد. همچنین سالمند می‌بایست به طور منظم حرکت بکند. بهتر است سالمند به یاری پرستار به مکان‌هایی نظیر پارک رفته و روزانه قدم بزند.

شاید بخواهید نسبت به سالمند خود بیشتر از حد حساس باشید و از راه رفتن فراوان وی هراس داشته باشید، اما داشتن تحرک منظم برای بهبود درد وی زیاد حائز اهمیت می‌باشد.

۴٫ مقابله با درد

برای بهبود درد روش‌های زیادی وجود دارد. کیسه‌های آب گرم یا آب سرد، ماساژ، طب سوزنی، روش‌های ریلکسیشن یا حتی تکنیک‌های پرت نمودن حواس (متمرکز نمودن مریض بر روی چیزهایی دیگر به غیر از درد) برترین روش‌های مدیریت درد هستند.

یک پرستار سالمند می‌بایست بتواند علائم درد در سالمند را شناسایی کرده و بداند که چه زمانی وی به همیاری بیشتری نیاز دارد.

۵٫ مقابله با فرسودگی

پیدا نمودن راه‌هایی برای حضور داشتن در فعالیت‌های روزانه برای کاهش درد، استرس و فرسودگی اهمیت زیادی دارد. بهتر است وسایلی تهیه نمایید که می‌توانند انجام کارهای روزانه را ساده‌تر کنند.

همچنین پسندیده می‌باشد که با یک متخصص کاردرمانی در این موارد مشورت نمایید. یک پرستار متخصص می‌تواند به خوبی وقت نیاز به مشاوره را شناسایی بکند.

۶٫ درمان‌های مکمل

روش‌های درمانی غیر دارویی زیادی نظیر ویتامین، مکمل‌های طبیعی و داروهای گیاهی برای درمان آرتروز وجود دارند. با این حالا شواهد و مدارک معتبری برای نمایش تاثیرهای مکمل‌ها وجود ندارد و حتی برخی هم عقیده دارند که این مکمل‌ها در کنار درمان‌های مرسوم امکان دارد تاثیری منفی داشته باشند.

پرستار مریض می‌تواند در مورد این درمان‌های مکمل اطلاعات ضروری را جمع‌آوری کرده و در گونه نیاز نفر مریض را به مشاوره با یک پزشک متخصص تشویق بکند.

همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه‌های پرستاری از سالمند، پرستاری از کودک ، نگهداری از بیمار در منزل، ویزیت پزشک در منزل ، پانسمان در منزل، فیزیوتراپی در منزل و … به شما عزیزان می‌باشد. جهت مشاوره و هرگونه وسوال با ما در ارتباط باشید.

 

مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما آماده خدمات رسانی در زمینه های :

خدمات پرستاری در منزل ،  خدمات پرستاری در بیمارستان ، خدمات پزشکی در منزل ، خدمات پرستاری از سالمند در منزل ، خدمات پرستاری از بیمار در منزل ، خدمات تزریقات در منزل ، خدمات فیزیوتراپی در منزل ، خدمات نگهداری و پرستاری از کودک در منزل ، خدمات همراه در بیمارستان ، خدمات پانسمان در منزل ، خدمات پرستار icu در منزل ، ویزیت پزشک در منزل ، خدمات درمانی در منزل ، خدمات کاردرمانی در منزل ، خدمات سرم درمانی در منزل ، خدمات رادیولوژی در منزل و … آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

————————————————

مطالب مرتبط:

خدمات پرستاری در منزل و بیمارستان – خدمات پزشکی در منزل مرکز خدمات پرستاری همراه شما

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *