تاثیر خواب کافی در بهبود آلزایمر سالمندان : انجمن آلزایمر انگلستان مطالعه‌ای انجام داد که مشخص می‌کند مشکلات خواب امکان دارد علائم اولیه آلزایمر در سالمندان باشد. به گفته محققان با بالا رفتن سن در افراد، فعالیت بدنی آن‌ها پایین می‌آید.

با کاهش فعالیت‌ها، بدن احساس خستگی نمی‌کند و دلیلی بر خواب کافی نمی‌بیند و از آنجایی که یکی از مهم‌ترین علل آلزایمر در سالمندان کم‌خوابی می‌باشد، با بالا رفتن سن و کاهش فعالیت‌های بدن آن‌ها بیش در معرض مبتلا شدن به آلزایمر می‌باشند.لذا در مراقبت از سالمندان همواره می‌بایست بدن سالمند فعالیت کافی را داشته باشد تا بتواند هنگام استراحت خواب کافی داشته باشد.

خواب کافی در مراقبت از سالمندان آلزایمری

طی مطالعاتی که انجام شد بیشتر از صد شخص با میانگین سنی ۶۳ ساله در این مطالعه شرکت کردند. ( چگونه خواب کافی در مراقبت از سالمند آلزایمری تأثیرگذار است؟‌)هیچ یک از سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر نبودند ولی در معرض خطر ابتلا به آن قرار داشتند. خود آن‌ها دچار آلزایمر نبود اما والدین آن‌ها دچار این بیماری بودند. از سالمندان خواسته شد تا در مورد خواب خود صحبت نمایند.

چگونه خواب کافی در مراقبت از سالمند آلزایمری تأثیرگذار است؟

تاثیرات خواب

آن‌ها همچنین به محققان اجازه دادند نمونه‌هایی از مایع نخاعی خود را برای آزمایش زیست‌شناسی بیماری آلزایمر مورد آزمایش قرار بدهند.این مطالعه نشان داد سالمندانی که مشکل خواب دارند، نشانگرهای بیشتری برای بیماری آلزایمر در مایع نخاعی خود نسبت به سالمندانی که مشکلات خواب را گزارش نکردند دارند.

اگر چه نمی‌توان به این مسئله به عنوان توجیه علمی نگاه کرد اما می‌تواند یکی از قطعات پازل برای شکل‌گیری بیماری آلزایمر در سالمندان به علت کم‌خوابی را تشکیل دهد.خدمات پزشکی در منزل ، خدمات پرستار در منزل ، خدمات پرستاری از بیمار در منزل و … با ما همراه باشید.

 

مطالب مرتبط:

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *