مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان : هنگامی صحبت از مراقبت از سالمندان به میان می آید، ۲ گروه از سالمندان مدنظر قرار می گیرند؛ سالمندانی که توان مراقبت از خود را دارند و سالمندانی که نیازدارند خانواده یا یک پرستار از آنان مراقبت بکند. در هر دو حالا، اطلاعات و آگاهی سالمند و مراقبان آنان برای حفظ سلامت و ارائه هرچه بهتر خدمات لازم می‌باشد ولی یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد؛

این که اگر قرار می‌باشد فردی را برای مراقبت از سالمندان استخدام کنیم، آن فرد چه خصوصیاتی می‌بایست داشته باشد.این روزها در محافل پزشکی بحث خودمراقبتی به بحث داغی تبدیل شده و خاص همه سنین می‌باشد و فقط طیف سالمند را دربر نمی بگیرد. همه انسان‌ها و در هر سنی می‌بایست آموزش مشاهده کنند تا از خود مراقبت کنند. برای این که در این زمینه به یک نقطه مطلوب برسیم می‌بایست اصول کلی سلامت و توصیه‌های ضروری برای سالمندی سالم را بدانیم.

 

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان وبررسی گروههای مختلف آنها

سلامت جسم و روان یک شبه به دست نمی آید بلکه حاصل رعایت اصول بهداشتی، تغذیه ای و فعالیتی سالمی می‌باشد که در طول سال‌ها برنامه ریزی شده می‌باشد.هنگامی به سن سالمندی می رسیم می‌بایست بتوانیم سلامت را حفظ یا درواقع از خودمان مراقبت کنیم. بسیاری از سالمندان به طور مطلق سالم نیستند و کهولت سن باعث بروز بیماری هایی در آنان می‌شود و معمولا تعداد زیادی از آنان می‌بایست روزانه دارو مصرف کنند و تحت نظر دکتر باشند.

خشکی و نازک شدن پوست

بیماری‌های گوناگون هستند و نمی توان نحوه مراقبت از هر بیماری را یک به یک توضیح داد اما به طور خلاصه اگر بخواهیم به بیماری‌های پوستی در سالمندان بپردازیم، می‌بایست به خشکی و نازک شدن پوست اشاره کنیم.در این مواقع نیاز می‌باشد یک متخصص پوست مواد نرم کننده برای پوست سالمند تجویز بکند یا اگر به دیابت مبتلاست به او آموزش داده شود تا مراقب پاهای خود باشد و هر روز از پیشنهاد وجود زخم آن را بررسی بکند.

(حس عمقی پاها در بیماران مبتلا به دیابت به دلیل درگیری عصبی کاهش پیدا می‌کند) مورد دیگر سالمندانی اند که دچار اختلال در راه رفتن هستند و احتمال زمین خوردنشان فراوان می‌باشد.این افراد بهتر است از عصا استفاده کنند و با احتیاط تر قدم بردارند.

عصا مانع زمین خوردن و شکستگی‌های ناتوان کننده در لگن و ران می‌شود. این موارد و توصیه‌های غذایی و فعالیت فیزیک و… گوشه کوچکی از اصول مراقبتی ساده هستند که تقریبا همه سالمندان با یاری دکتر و بالابردن سطح آگاهی خود می توانند آن را رعایت کنند.

سالمندان و دگرمراقبتی

سالمندان امکان دارد به اطرافیانشان وابسته باشند و نتوانند کارهای روزمره زندگی همچون لباس شستن، غذاپختن، خرید نمودن، حمام رفتن و… را انجام بدهند. مراقبان سالمندان به ۲ گروه تقسیم می شوند؛ مراقبانی که از خویشان سالمندان هستند و مراقبانی که استخدام می شوند.

 

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان

مهم ترین نکات نگهداری از سالمندان

در ایران بیش سالمندان کنار خانواده شان زندگی می کنند و آنان وظیفه نگهداری از سالمند را برعهده دارند و خانواده بدون این که پولی دریافت بکند کارهای سالمند را انجام میدهد در حالی که در نوع دوم فرد دیگری با دریافت مبلغ این وظیفه را برعهده میگیرد.

موسسه پرستار در منزل همراه شما – با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

خدمات پرستاری در منزل و بیمارستان – خدمات پزشکی در منزل مرکز خدمات پرستاری همراه شما

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *