بررسی علائم میگرن

بررسی علائم میگرن :حتما شما هم دچار سردرد شده ایید و بارها به این فکر افتاده ایید که دلیل این سردردها چیست ؟ پس با ما همراه باشید تا به بررسی علائم شایع ترین سردردها یعنی میگرن بپردازبم.

سردرد شدید معمولاً در ۱ طرف سر:

درد میگرن معمولاً با سردرد معمولی متفاوت میباشد. علامت اصلی میگرن احساس ضربان در ۱ طرف سر میباشد که گاهی اوقات در ۲ طرف سر احساس می‌شود. این درد ضربان دار را می‌توان در گونه یا گردن هم احساس نمود.

گردن درد:

یکی دیگر از علائم رایج میگرن درد گردن میباشد. سفتی گردن می‌تواند در مرحله پرودرومال (مرحله اول) میگرن رخ دهد. بر خلاف تصور رایج گردن درد نشانه میگرن میباشد و علامت مشکلات آرتروزی نیست.

تغییرات در خلق و خوی شما:

تغییرات خلق و خوی حدود ۶۰ درصد از افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این می‌تواند از ۱ روز پیش آغاز شود. در حالی که برخی از مبتلایان احساس افسردگی، اضطراب یا تحریک‌پذیری می‌کنند .

ولی برخی دیگر امکان دارد احساس شادی، بیشتر فعالی یا هیجان داشته باشند. ارتباط بین تغییرات خلق و خو و میگرن کاملاً مشخص نیست ولی تصور می‌شود که احتمالاً با ژنتیک و هورمون‌ها ارتباط داشته باشد.

بررسی علائم میگرن

بررسی علائم میگرن

هوس غذا خوردن:

پیش از حمله میگرن بسیاری از افراد هوس خوردن غذا را تجربه می‌کنند. هوس خوردن غذا‌های سرشار از قند همچون شکلات پیش از آغاز میگرن معمول میباشد.

حساسیت به نور، صدا و بو:

یکی از شایع‌ترین علائم میگرن زیاد شدن حساسیت به نور، صدا و بو میباشد. به طور طبیعی اکثر بیمارانی که این علامت را تجربه می‌کنند برای فرار از نور، صدا یا بو به اتاقی تاریک ‌می‌روند که می‌تواند سبب تشدید میگرن شود.

تهوع و استفراغ:

تغییرات ناگهانی در شیمی مغز در طول میگرن می‌تواند “مرکز استفراغ” در مغز را فعال بکند. در نتیجه حالت تهوع و استفراغ را می‌توان در طول میگرن تجربه نمود.

دفع ادرار بیشتر:

تکرر ادرار بیش از حد معمول می‌تواند نشانه دیگری باشد که میگرن در راه میباشد. این یکی از علائم هشداردهنده میباشد که امکان دارد پیش از حمله میگرن رخ دهد.

اسهال و یبوست:

در حالی که علت دقیق میگرن ناشناخته باقی مانده میباشد تصور می‌شود که هورمون‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. یکی از هورمون‌هایی که تصور می‌شود در میگرن نقش دارد سروتونین میباشد. سروتونین در مغز و دستگاه گوارش یافت می‌شود و تصور می‌شود ارتباطی وجود دارد که به موجب آن افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند مشکلات گوارشی همچون اسهال و یبوست را پیش یا بعد از میگرن هم تجربه خواهند نمود.

بررسی علائم میگرن

بررسی علائم میگرن

خستگی مفرط و خمیازه کشیدن:

خستگی و خمیازه کشیدن می‌تواند نشانه دیگری باشد. خمیازه کشیدن بیشتر از حد هر چند دقیقه و احساس خستگی بیش از حد معمول اغلب پیش از آغاز میگرن رخ می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *